Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.07.13 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: app - 13.07.13 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.07.13 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 12.07.13 - klo:21:37
^^Ok. En sitä oikeen alkanu uskomaan ja tässä oli nyt hyvä kirjottaa se foorumille.
Eikös se oo ainakin nopeissa mutkissa tarkoituskin siirtää painoa sinne etuselle?
Hitaissa sais sitten roikkua taaempana...
En kyllä Suomessa ole ratapäivillä vielä nähnyt yhtään kuskia joka roikkuisi liian edessä ja sivulla. Liian takana ja pystyssä pönöttäviä perseenroikottajia sen sijaan mahtuu jokaisella päivällä jokaiseen ryhmään.
Miksi muuten hitaissa paikoissa pitäisi roikkua taaempana?
Edit. Sen verran lisäyksenä, että etusella pitää olla painoa, että se pitää mutkassa.
Tässä on yksi, joka viime kesänä sai wehnältä kurssilla kehoituksen tehdä jotain liian edessä olevalle asennolle. Johtuu mun kohdalla täysin oikoryhtisestä selkärangasta. Tankkiin laitettiinkin stoppari, joka ratkaisi ongelman. Selkäreuman jäykistämä ranka tekee mahdottomaksi selän taivuttamisen, josta syystä yläkroppa meni liian eteen, kun jarruissa tankkiin kiinni.
Hieroessani asentoa edelleen, olen saanut avauksiin takaselle paremmin pitoa säätämällä hitaitten mutkien avauksissa asentoa pystymmäksi, yksinkertaisesti työntämällä käsiä suoremmiksi, kuitenkin edelleen "pää peilissä". Auttaa kuluneella kovalla renkalla ajettaessa.
Tuo on kyllä totta, että varsinkin moni pitkä kuski tarvitsee tuon stopparin tankkiin, ettei lopu tila kesken tankin ja stongan välissä. Vähän hätäisesti oli siis kirjoitettu tuo mun aiempi viesti. Mullahan on vastaava stoppari perseen takana, etten valu lyhytselkäsenä liian taakse avauksissa.
Mulla on ollu taas avauksissa ongelmia lähinnä keulimisen, ei niinkään pidon kanssa. Lisäksi toi Yamahan keula on sellainen, että vaatii kovalla jarrulla mutkaan menemistä, että mopo kääntyy.
Toi mun ex suzuki oli tosi herkkä keulimaan hitaiden mutkien avauksista (vakio jousi ja iskari). Pyörän väkisin pystyyn työntämäminen, muttei kutenkaan liian nopeasti, auttoi asiaa. Vaikea selittää, mutta siten, että antaa sen pidon irrota ihan rauhassa vähän ja pikku hiljaa työntää mopoa pystyyn, koittaa mennä alas ja vähän taakse, kun mopo on pystymmässä, taas eteenpäin. Kuullostaa siltä, että tossa liikutaan paljon, mutta teen aika pieniä ja "laiskoja" liikkeitä. Väärin ne menee joka tapauksessa vielä muutaman sekunnin verran..
Tässä taas lentokentällä kuuden tunnin odottelusessioita viettäessä on ehtinyt ihmettelemään wsbk pätkän jos toisenkin. Ajoasennot näyttää heittelevän aika paljon kuskista toiseen sielläkin, joten jatkan siten kuin hyvältä tuntuu, mutta jos jollakin on ehdottaa jotain parannuksia, niin eihän se koittaminen mitään maksa