Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.07.14 - klo:14:11
Kiitos vastauksista, tänään ihmettelemään tuota. Oliskohan jossain vinkkiä noihin suuttimiin miten lähteä tarkistelemaan? Käytössä on ultraääni-pesuri.
Koitan nyt aluksi saanko selville mikä pytty sekoilee ja sitten bazzaz irti.
Suutinreili irti. Tulpanhatut irti ja lyhyt starttaus. Jos suutin on selkeästi tukossa, näkee sen jo tuossa kun vertaa muiden suuttimien suihkun muotoon. Sitten jos ei tuossa erota niin suuttimet testipenkkiin (joku oli täällä tehny semmosen ite) ja mittaa suuttimien tuoton. Jos on selkeästi eroja niin tukossa oleva suutin suutinhuoltoon pestäväksi. Kunnolinen pesuri on ultraäänipesuri joka naputtaa suutinta auki-kiinni samalla kun pesuneste virtaa suuttimen läpi väärään suuntaan.
Ensiö ja toisiosuuttimet ovat muuten identtiset. Eli jos pääset kiinni siitä mikä pytty prakaa, niin vaihda sen pytyn ensiö ja toisiosuutin ristiin, jos pelaa niin vika selkeästi suuttimessa. Tai jos johtosarjassa on varaa niin laita pytty kerrallaan ensiö ja toisiosuutinten piuha ristiin, tällöin toisiot töhöttää pienillä kierroksilla ja primäärit isoilla. Tyhjää käy sitten huonosti, koska bensa menee ruiskurungon seinälle toisiosuuttimesta pienillä kierroksilla. Uudet suuttimet sitten maksaa jotain 150-200€/kpl ja niitä ei ainakaan pari vuotta sitten saanut kuin marmoritiskiltä.