Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 03.12.13 - klo:21:58Eli millaisia painumia mielestänne pitäisi tavoitella, mopo ilmassa + mopo omalla painollaan + kuski satulassa?
Pelkästä pyörän painosta edessä 25-30mm, takana 10-15mm
Kuskin kanssa edessä 38-42 takana 28-33
Takapäässä voi käyttää pienempääkin painumaa, kuskin kanssa esim. 25mm, mikäli ei mene sillä jarruissa levottomaksi.
Säädin irto-iskareista esijännitykset aikoinaan niin että painumien ei pitäisi olla ainakaan ihan metsässä.
Keulassa siellä on todellista esijännitystä minun jäljiltä 6mm ja takana 9,5mm
Esijännitykset laitoin lähelle minimiä = painumat melko lähelle maksimia jotta ulosjoustoa on varmasti tarpeeksi jottei tarjoa perää sivulle jarruissa tai ravista keulaa avauksissa niin herkästi.
Esijännitystä voi keulaan lisätä max. 4 kierrosta jolloin sitä on 10mm ja taakse max. 2 kierrosta jolloin sitä on 12,5mm. Poispäin ei oikein voi eikä pitäisi tarvita ottaa kummassakaan päässä.
Keulassa jousen pituudesta johtuen on nyt niin että täysin auki asennosta 4 kierrosta kiinnipäin esijännitys on 0mm ja siitä eteenpäin 1mm/kierros.
Taksiskarissa kierteen nousu on 1,5mm / kierros.
Ja jos en väärin muista niin taisin myös antaa mukaan muutaman vaihtoehtoisen prikan iskarin yläkiinnitykseen
joilla iskarin pituuden/kulkuasennon saa sitten ajotuntuman perusteella säädettyä mieleisekseen.