Kirjoitellaas tänne vähän kokemuksia. Eilen testailtiin Kemoralla ja sen noin 30 kierrosta sitä piti sahata ympäri, ennen kuin säätöjä viitsi alkaa pyörittelemään. Isoimpana ongelmana oli nopeat paikat, joihin ei saanu kunnolla jarrutettua sisään.
Kovalla jarrulla mopo puski vaan suoraan, mutkanopeus oli aika luokaton (kakkosmutka luokkaa reilu 150km/h) ja meno tuntui epävarmalta keskimutkassa. Pari vuotta sitten olisin näyttänyt mutkanopeudelle sormea keskimmäistä ja tuutannut vähän kovempaa tulemaan isommalla riskillä. Onneksi nykyään vika löytyy aina pyörästä, ei kuskista.
Tiukkaa päättelyä siitä, että nokka ui liian alhaalla. Pari milliä lisää esijännitystä keulaan ja meno tuntui hitusen paremmalta, ajelin omat enkat uusiksi, mutta täysin tyytyväinen ei voinut olla. Kokeilin myös ajaa noita nopeampia mutkia pienellä jarruteholla ja vauhti alkoi löytyä, tosin jarrun aloitus 50m aikasemmin näyttää kellossa aika huonolta eikä kova mutkavauhti ole sen arvoinen.
Seuraava päätelmä oli lisätä keulaan kantavuutta lähelle pohjaamisaluetta, eli öljyä 15ml lisää kumpaankin putkiloon. Johan parani, sillä pyörä kulki nopeissa paikoissa kuin juna kiskoilla ja jarruakin voi tarjoilla aika reilusti. Tämän jälkeen vielä muutama naksu comppia löysemmälle, niin eteen pientä eloa ja pyörän heittely puolelta toiselle helpottui. Vauhti ei enää parantunut, mutta pääsyy tähän on taas jarrumerkkien uudelleen opettelu ja renkaatkin kuluu tuossa testiä ajellessa.
Tästä päätellen keulassa oli liian vähän TRAILIA nopeissa paikoissa. Takaiskarin kimppuun ei vielä keretty. Ei tuntunut niin häiritsevältä, kuin nokka, mitä nyt luistot irtosi jossain kohtaa avauksissa vähän hätäiseen... Ens kerralla sit.