Lainaus käyttäjältä: herma - 21.06.20 - klo:00:44
Laitetaas tänne ensimmäinen video jos sattuisi samaan vinkkejä virheistä ja kehityskohteista. Alkupäivästä ajelin 17 alkuisia ja loppupäivästä 16 alkuisia. Vikalla setillä sitten parhaana videon kierros.
https://youtu.be/iW-VWryKMd0
Pääsuoran jarru ja T1 menee hyvin, pysyt seinän vieressä ja apex osuu ihan nätisti. Avaus on kans ihan ok apexin kohdalla.
T2 entry on myös hyvä, odotat reunassa tarpeeksi pitkään, kaasu pitäisi avata heti T2 apexin kohdalla, ei sitä tartte kuuhun asti kiskoa, mutta kiihdytys pitäis alottaa apexin kohdalla jo. Muuten kärsii kolmosmutka.
T3 menee vähä hassusti. Tuut aika hiljaa siihen jarruun, ja silti valut metrikaupalla pois apexista. Tossa mutkassa apexin missaaminen ei rankaise hirveästi, koska siin on tärkeämpi kerätä se vauhti ja päästä ulkoreunaan ajoissa jotta T4 menee ok.
T4 pitäs pikkasen nostaa enempi kaasua entryssä jotta pyörä taittuu terävästi, ja sitte kaasu auki ajoissa sillee että pieni kiihdytys päälle, ja ku 4-5 välillä näet sen suoran linjan apexien välissä, ni torvi pitäis olla auki. Terävämpi taitto T4 sisään ni saat rajummin vauhtia ulos sieltä.
T6 menee ihan hyvin, vähä voi kantaa lisää vauhtia sisään. Se että kosket kaasuun keskellä T6 ei ole mikään paha asia jos ylläpidät nopeutta, toki se tarkoittaa että sinne vois hiukan kovempaa mennä sisään, mutta ei se ole mikään ikisynti niinku jotku saa sen kuulostamaan... kunhan et vain tee siitä mitään must-do tapaa eikä varsinkaan sitä virhettä että keskellä mutkaa lähdetään "avaamaan". Tasakaasu ei ole väärin, jossain mutkissa se on jopa MotoGP kuskeilla nopein ja paras tapa ajaa mutka läpi.
T7 ku meet tasakaasulla sitä mäkeä ylös eli oot hiukan irti apexista, ni mäen päällä pitäis keventää sen verran että pyörä taipuu apexiin ja sit avata uudelleen. Saat suoremman kiihdytyksen kohti hevosenkenkää.
Hevosenkenkä menee ihan ok, jos sinne menee varovaisesti sisään ni siitä tulee varovaista koko mutkan läpi. Pikkasen myöhempään voi jarruttaa MUTTA kun jarrutat myöhemmin ni mutka tulee todella paljon nopeammin silmille jne. joten maltilla jarrun siirto. Mieluummi alussa jarruta samalla merkillä mutta astetta kevyemmin. Kaasun voi avata siinä paria metriä ennen tokaa apeksia, kunhan ei väännä liikaa jotta linja puskee leveäksi.
Kahvilan kompleksi menee kans ihan ok. Kun et uskalla mennä sinne niin kovaa sisään kun voisi, ni se viimeinen tiukkeneva oikea pakottaa vetämään loppuosan tasakaasulla joka ei edelleenkään ole paha asia. Toi mutka on hiton vaikea saada luottamusta siihen että sinne tulee tarpeeksi kovaa sisään. Sit ku sisäänmenovauhti on tarpeeksi kova ni se linja menee luonnollisesti ulkoreunaan ja on luonnollisen pyöreä jolloin se vika apexi ei tuu ennen aikojaan silmille.
Overall paketti näyttää hyvältä. Pikkasen vauhtia lisää tiettyihin mutkiin sisään jotta ei tartte niin paljoa tasakaasua ylläpitämään kaarta mutkan läpi. Itse tekisin sen mutkaan vauhdin lisäämisen siten että pidä sama jarrumerkki mutta jarruta vähä iisimmin jotta vauhtia tulee mutkaan vähä enempi. Jarrumerkin siirtämisessä on se riski että kun siirrät, ni tekeminen täytyy mahduttaa pienempään aikahaarukkaan kovemmista vauhdeista jolloin tulee helposti kiire, ja jos pyörä tekee yhdenki yllättävän jutun ni ollaan kerrasta kusessa.