Kevyt askel otettu eteenpäin moottorin kanssa.
Seuraavaksi testailen venttiilien tiiveyttä (nuo pari vuotaa selvästi), jonka jälkeen kansi lähtee tarkistettavaksi/työstettäväksi. Pitäisikö tuo sylinteriryhmäkin irroittaa ja viedä mitattavaksi? Vai voisiko se olla todennäköisesti suora?
Jotenkin vaikuttaa, että kansi olisi 1-2 pytyn välistä hieman vuotanut. Puristusmittauksetkin sen osoitti (kuva laitettu aikaisemmin tähän viestiketjuun).
Minkä takia tuossa kannentiivisteessä nuo jäähdytysnesteen reijät on noin mahdottoman pienet verrattuna kannen ja sylinteriryhmän nesteenkiertojärjestelmään? Onko jotain ohjetta, kuinka käytän venttiilinhiomatahnaa? Muutamalta henkilöltä kuullut ohjeita, mutta ne eivät ole olleet kauhean selkeitä. Venttiilien tiiveyden testaans siten, että laitan kannen pöydälle ja kaadan yläpuolelta imu- ja pakoventtileihin lamppuöljyä. Hetken odottelen ja katson sitten, onko lamppuöljy tullut jostain välistä palotilan puolelle läpi.
Mutta lisää testailua, purkamista ja selvittelyä tiedossa.