Lainaus käyttäjältä: rranta - 07.06.13 - klo:07:40
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.06.13 - klo:04:03
Oman kokemuksen perusteella kuluneen ja uuden kumin välillä ei ole kovinkaan isoa eroa kierrosajassa. Tosin voi johtua siitä, että on tottunut ajamaan roskiskumeilla, joten ei vaan osaa/uskalla hyödyntää uuden kumin pitoa. Tuntuu, että ei vaan kaasulla voi olla niin agressiivisesti, mitä uusi kumi antaisi periksi. Mutta kun vain useampi ymmärtäisi tuon saman kuin rranta, että ajamisen oppimiseksi pitää välillä ajaa luistavalla renkaalla. Kello nimittäin jostain syystä tykkää siitä, että kumi luistaa.
Saman on tojennu itekki ettei uutta rengasta oikein ossaa käyttää tai hyödyntää täysin. Ylleensä yritän vaihtaa uuteen aina kesken päivää. Jotenki helepottaa tunnistamaan sen rajun pidon muutoksen ja luotto renkaaseen on tosi kova. Tuntuu, että sillä voi roiskia miten vaan ja aina pito on ihan älytön. Ja se tunne, ku pyörä työntää mutkan avauksissa ja kuinka jyrkällä linjalla voi kääntää iliman, että se aiheuttaa mittään ohojelmaa. Opettelua, opettelua ja viisaampien ja kokeneempien kuuntelua - siitä on hyvät ratapäivät tehty.
Mä olen ajanut koko alkukauden kovilla/kuluneilla renkailla. Kemorassa kokeilin toissa kerralla 5 kierrosta väsyneenä uutta pehmosta, ja paskat siitä mitään tullu. Alkoi tosiaan avauksissa linjat levitä, vieläpä metrikaupalla. Wehnä sanoi saman, minkä tuohon kirjoitit, että pitää jättää avaus pehmosella myöhempään, ja malttaa kääntää mopo ensin menosuuntaan.
Nyt kun kokeilin tällä reissulla samaa, niin johan onnistu paremmin, ja juurikin tein sen vaihdon ajettuani edellisenä päivänä loppuun kovemman, ja aamulla tuoreella tuntumalla radalle.
Jussina teen saman. 2 päivää kellosta niin välittämättä, heikoimpia kohtia radasta haltuun, eli kahvilan mutkaan myöhemmin jarrulle, ja suoran päässä myöhemmin jarrulle, ja vähemmän painaen. Ei tarvis ensinkään. Lisäksi paluusuoran jarru aivan liian pehmeä edelleen, joten sinnekin vaan kierros kierrokselta pidemmälle kaasu auki. Uskoakseni linjat alkaa olla kohdillaan, ja wehnän mukaan kaarrenopeudetkin jo sitä luokkaa, ettei vielä lisää, vaan kekittyä jarruihin ja avauksiin. Niissä paljonkin korjattavaa. Ne vaan pitää saada synkkaamaan keskenään. Rutiinia homma vaatii, eli kierroksia runsaasti.
Älä huolestu Nitrous, sun Kemoran aikaas aikaas mä en usko tavoittavani koskaan. Alastarossa sen sijaan saat RReenata vielä, mikäli tänä kesänä meinaat edellä olla