Kausi meni melkein niin kuin olin varovaisesti suunnitellut, yllätykseksi menikin paljon paremmin. Alkuun ajattelin opetella minulle uudella ratamopolla ajamaan/turvallisesti.
Mikäli tämä alkaisi luonnistua niin mahdollisesti myös kilpaileminen pyöri mielessä. luonnistuminen ja turvallisuus ei kyllä ole ne mitä muistan ensimmäisiltä ratapäiviltä. mp-tuki 19.5 alastarossa kauden avaus, kaikki uutta ja jännää. Siis pyörä kääntyy sika hyvin ja siinä on jarrut !!! käänteinen kaavio oli melkoinen haaste alkuu kun jarruissa "pari isommalle" ! kaikesta sitä on selvitty. Mutta onhaa ns. katukuskista pirun hienoa kun on kunnon työkalu radalle ! Jarrut, alusta, kunnon cliparit, slicksit, kova penkki + + + +. Kyllä tais polvipalakin ekalla setillä hieman kulua. Monia kiinnostaa aika : niin 1hz dataa ja päivän mittaan näytti olleen 1.27.7
Treenipäiviä alastarossa useampia ja 1 motoparkissa ja ihmettelin miten monet ajaa niin kovaa, helpon näköisesti. Omat ajat toki parantuneet paljon mut silti...
heinäkuussä päätin että nyt ns. itse opiskelun lisäksi valmentajaa peliin.. Foorumilta bongasin Roope Kylmäkosken (Coo) motorgin alastaro heinäkuuussa ja pureuduttiin perus asioihin. Ajaminen, nooh ei sitä kauniiksi voinut kehua mutta kuulemma hyvääkin löytyi ! Roopelta sai hyvää oppia ja osasin keskittyä oikeisiin asioihin myöhemmin. Tein ilmeisesti kaikkia tyypillisiä virheitä. Treeniätreeniätreeniä, tekemällä asioita oikein sain itselleni "aikaa"ja alkoi rentous pikkuhiljaa löytymään ajoon. Ennen kaikkea ajosta tuli turvallisempaa ja kello tykkää ! Kun ulkopuolinen sanoo missä tekee virheitä ja sen oppii itse tunnistamaan niin pystyy kehittymään. Tämän pohjalta jatkamme yhteistyötä tästä syksystä alkaen !
Motorg race oli ensimmäinen kosketus kilvan ajoon ja hieno kokemus olikin ! suosittelen kaikkia rohkeesti mukaan. Ilmoitetulla kierrosajalla muistaakseni gridiin p5.
ohhoo.. Ja hyvällä lähdölla kakkosena ekaan mutkaan ! Nitrouksen perässä roikuin mutta teknisten ongelmien takia kaartoi varikolle, mitä minä ajan kisassa ensimmäisenä.
noh sit tuli kolme kokeneempaa ja veti kölin alta. Treeni näkyy ja tuottaa tulosta, kierros ajat alkaapi lähentelee jo matalaaa 1.24
Lukuisten revittyjen renkaiden ja vaihdettujen takajousien yms. säädettiin painumaa... dunloppi kokeiluun ja pyörä tuntui hyvälta ajaa ja renkaat siisteinä. Seuraavaksi olikin Mp-tuen kerho kisa ja taisin olla taas p5 gridissä. taas hyvä lähtö kakkosena ensimmäisen mutkan jälkeen. Tämä olikin tavallaan käänne kohta, ajo oli jo ihan hyvää. Kierros ajat korkeeta 1.22 ja ensimmäisenä ruutulipulle ! Jes !
Budjetti tutkiessa Alastaron Sm ssc jää väliin, motoparkissa Nähdään ! Org vuorolle treenaamaan viikonlopuksi ja alkuun hyvää parannusta setti setiltä.
Sunnuntai vikalla setillä 1.31.5 ja tästä hyvä jatkaa.
Motoparkin kisa treenit ajeltiii, ajat ei muuttuneet mutta tasaantuivat. Aika-ajoissa bonderi sählingit sotki kuviot (bonderissa väärän miehen tiedot niin luultiin ettei saada aikaa ollenkaan, sitä sit vaihettiin ja ihmeteltiin.) niii taas taisin olla taas p5 lähdössä. hyvä lähtö ja hurjaa vääntöö, sijoitukset muuttui. !! Hitto kolmantena maaliin ja hyvällä ajalla! Sunnuntaina sit makselin oppirahoja viivalla. Lähtövalojen syttyessä kytkintä pintaan ja haukkas... noo siitä tasotusta +20 sekkaa mutta ajoon tyytyväinen ja sija 4.
Takaisin sinne mistä kaikki alkoi alku kesästä eli alastaroon ja Mp-tuen ssc kisat. Täällä heti huomasi sen että on treenattu enemmän täällä. perjantain treenit meni hyvin ja luottavisin mielin lauantain aika-ajoa kohti. Uuden eturenkaan turvin ja treeneissä käyttämäni ms4 vaihtui käytettyy ms2. Hyvä fiilis ja syöttö päälle ! Ensimmäisellä aika kierroksella sellanen aika että siitä ei enään saanut parannettua. PAALU ! Itse kilpainu menikin sitte niin hyvinkun voi mennä. Sunnuitaina alkoi sadella ennen starttia ja wetrace. Jännää puuhaa totta tosiaan. Motoparkissa warmupissa ajamani 3 kierrosta huurteisella visiirillä ei antanut mitään apuja.
Asiaan olin varautunut uudella kypärällä ja pinlock kalvolla. Sekä ajotekniikkaan hieman tutustunut. Noo 3 kierrosta + warmuppi aikaa opetella. Se meni mielestäni niin hyvin etten alkuu olisi uskonut. Noh ne kuuluisat "hapsut" näkyi suoran toisessa päässä jatkuvasti mutta riitti tuokin siihen kirkkaimpaan maljaan !
Turvallisuudesta kun oli aiemmin puhetta niin cliparit ovat edelleen siinä asennossa johon ne kevät talvella säätelin
Kiitoksia kovasti kaikille ! varikolla on ollu hauskaa koko hienon kesän. Erityis kiitos auttaneille, monesti pienikin vinkki voi myöhemmin olla merkittävä.
Monesti huomannut huonon setin jälkeen että varikolla on hauskaa kannustus kovaa. Hitosti uusia tutttua ja kavereita. Toivottavasti tämä jatkuu samoilla raiteilla.
Toistaiseksi toni #48