Laitetaanpas nyt päivitys tähän ongelmaan kun vihdoinkin saan aikaiseksi. Eli olin tuolloin heinäkuussa tosiaan yhteydessä Yamahan merkkihuoltoon. Siellä moisesta ongelmasta ei oltu kuultu koskaan ja he lupasivat olla vielä samalle päivää yhteydessä maahantuojaan, selvittää ongelmaa ja olla sitten yhteydessä minuun. Vielä tänäkään päivänä ei ole mitään kuulunut.... Joten kiitos Taisto Hirvosen aktiiviselle huollolle.
No, marssinpa sitten paikallisen mekaanikon puheille keskustelemaan ongelmasta. Ei ollut hänellekään vastaavaa tapahtunut pyörien kanssa, mutta erään ranskalaisvalmisteisen pakettiauton kanssa oli. Eli akun vaihdon jälkeen startti pyörii normaalisti, mutta kone ei käynnisty. Temppu millä patonki oli lopulta saatu käyntiin oli: akunnapojen ollessa kytkettynä, irroitetaan plusjohto navasta, pidetään irti viisi sekuntia, painetaan kiinni plusnapaan jossa pidetään viisi sekuntia, irroitetaan johto navasta, pidetään irti viisi sekuntia ja laitetaan johto kiinni. Näin laitteen upea ja edistyksellinen ajonesto nollautuu.
Tämän vinkin kanssa marssin saksalaisten salamasotaa nopeampaa tahtia kotiin koettamaan temppua rakkaaseen Yamahaani. Ja avot!! Heti paukahti käyntiin!! Siinä kikka kaikille! Saa käyttää.
Ihminen on käynyt kuussa jo kuusikymmenluvulla (ainakin minulle on uskoteltu niin), mutta vielä kaksituhatta luvulla rakkaisiin harrastelaitteisiimme asennetaan tällaista toimimatonta, harmaita hiuksia aiheuttavaa tekniikkaa. Onneksi niiden kuussa kävijöiden raketissa ei ollut ajonestoa. Olisivat ehkä vieläkin siellä..
Niin.. Se naksahtelu startatessa.. Se korjaantui vaihtamalla starttirele.