Itsellä noi lähdöt meni perinteisesti perseelteen. Seurauksena että tippunut monta sijaa, edelle itseä hitaampia ja varovaisena ohittajana näkynyt aina kisan tuloksissa.
Viime kerhokisassa meni jo sinne päin: ekassa lähdössä tipuin paalulta toiselle sijalle. Punalipun jälkeisessä startissa sain pidettyä ykkössijan.
Lähdössä todennut noi Jukan ohjeet parhaiten itselle soveltuvaksi eli vasen jalka maassa, oikea jarrulla.
Katse todellakin siihen punavaloon ja vain siihen vaikka joku edessä / rinnalla ottaisikin punavalon (tän vuoden skanuissa lähtö meni perseelteen kun edessä selvä varaslähtö ja huomio kiinnittyi siihen).
Kytkintä ei kannata luistattaa (edit: tarkennus että hakea lähtöhetkellä kytkintuntumaa ja luistattaa sitä vasten). Viime vuonna kerhokisa lähdössä ja starttiharjoituksessa on Alastaron ekassa vasurissa tullut ohjelmaa kun takapää on lukkiutunut kytkimen toimintahäiriön takia moottorijarrussa.
Tälle kaudelle mopoon tuli laitettua starttiavustin. Siitä ei ainakaan mulle ollut mitään hyötyä.
PS. Aika-ajostahan saa helposti tuloksen kun kyttää vaan vapaan välin ja tekee siinä sen kierrosajan. Lähtöpaikka kun edestä ja startti kohdallaan niin se onkin helpompaa...