Lainaus käyttäjältä: tuomas - 05.03.15 - klo:06:46
mExhaust: Millaisilla renkailla ajat? Ei ajolinjoissa mitään dramaattisia virheitä ollut. Itse ajan pari paikkaa hieman eri tavalla:
varikon mäen jälkeinen oikea alamäkeen voi päästää ulostulossa paljon leveemmäksi. Sekä sillan alituksen jälkeinen vasuri pitäis ajaa tiukemmin. Jos siinä päästää radan puolivälin yli ulostulossa niin siellä on tosi liukasta.
Muuten vain nostaa nopeutta suorilla ja myöhempään jarruille.
Toki tuolla on nähty 1:25 alkavia kierrosaikoja, joten nopeampiakin neuvojia on
-tuomas
Tässä pahimmat virheet, jotka osu silmään:
1) Pääsuoran jarrun lopetus pomppukeulalla, eli jarru päästetään pois kerralla ennen taittoa mutkaan sisään, jolloin keula kevenee ja etusen pito on heikompi.
2) varikonmäen jälkeen nyppylän ylitys väärästä laidasta. Siinä pitäs ottaa kiinni ihan se vasen laita, että saa mahdollisimman loivan ajolinjan siihen alamäkeen tiputtavaan oikeeseen. Toi on tärkeetä, että saa avattua sinne alamäkeen edes jotenkin eikä tule se kaide ihan silmille.
Muuta mitä osu silmään:
1) Varikonmäkeen sais ottaa linjan ulompaa sisään. Ihan sieltä varikolta tulevan katkoviivan oikeelta puolelta.
2) Joka paikassa tahtoo jäädä rataa käyttämättä
3) Turhaa arpomista kaasun kanssa suorilla. Joko ollaan kaasulla tai sitten ei.
4) Jarrut tai ainakin hidastaminen pitäs opetella viemään sinne mutkan apeksiin asti. Parissa paikkaa tahtoo loppua vauhti ennen mutkaa ja sitä paikataan ajamalla mutka sitten veto päällä.
Muuten ihan rauhallisen ja pehmeen näköstä menoo, eli selkee parannus kyllä niihin ekoihin ratapäiviin. Ens kesänä vaan lisää vinkkejä kokeneemmilta ja kyllä me vielä nopeen ryhmän kuski tuosta exhaustista saadaan.