Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 24.06.19 - klo:18:36
Mitäs jengi on mieltä optimin tuijottelusta ? En oo kuonottan mistä sektorit alkaa ja päättyy.. mut jos ajaa hyvän ajan sektoriin niin linjat voi olla pielessä seuraavaan sektoriin ?
Voi mennä myöskin niin päin, että kerrankin osuu siihen apeksiin, ja se on heti sen miinus kympän arvonen ajassa, ku metri apeksiin on yleensä se plus kymppä ajassa.
Ja jarru ja jarrun ajolinja merkitsee ajassa paljon enemmän (2...3x) kuin avaus, joten sekään ei sotke sitä seuraavaa mutkaa, siis jos ajaa oikein.
Sit taas päinvastoin jos jarrun ajolinja on päin hel****iä, eli aikaan tulee plussaa, niin usein myöskin seuraava suoranopeus jää vajaaksi (varsinkin jos yrittää "korjata" kaasulla jolloin munii koko mutkan ihan täysin), joten sen edeltävän virheen vaikutus poistuu vasta seuraavan jarrun aikana, kun pääsee kiinni siihen keskimääräiseen vauhtiin.
Esim jakaa radan sektoreihin jarrumerkistä jarrumerkkiin, jolloin siitä näkee aika helposti että missä mutkassa tuli todennäköisesti osuttua apeksiin enkkakierroksella, ja missä ei.