Voisko joku yleisesti kertoa, merkillä kait ei väliä, miksi on soft, medium ja hard ?
Onko se ulkolämpötilan, asfaltin pinnan+lämpötilan+kosteuden, mp:n, kuskin, vauhdin ym vai minkä mukaan haluttava seos ?
Joskus on niin että edessä soft ja takana medium, taitaa olla yleisin vaihtoehto. Mites nuo kulumiset eri lämpötiloilla, Oletetaan että on aina lämppärit.
Miksi ei ole edessä hard ja takana soft ? Onko jollain kumilla enemmän kallistusvaraa kuin toisella ?
Mitkäs ovat ns aika-ajorenkaat jos on +5 tai +30c. Ihan noin yleistiedon takia kyselen.
Muistan vielä kolme vuotta sitten kun menin rengaskauppaan ja myyjä kysyi että mimmoset laitetaan, niin minä vähän tyhmänä että: " mustat ja pyöreät ".
Siihen myyjä että ei ole kuin mustia, " no, niitä sitten ". Halvimmat mitä löytyy....
Onhan se päivänselvää että rengas on ainoa yhteys pyörästä asfalttiin, niin pitäähän sen olla tarkoituksen mukainen....
Nimim: Rataenkkojen kimppuun käyvä Carbon