Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.09.13 - klo:08:52
Tuo käyntihäiriöä tuli heinäkuun Alastaron kerhokisan jälkeen. Siinä kun parkkeerasin pyörän sinne mäntyjen sekaan.
Pyörää tuli siinä pestyä jonkin verran. Foamit on tankissa (ja on vanhat).
Sähköliittimiä olen aika paljon availlut, kun olen jo jotain tutkiskellut. Mutta josko ottaisi tehtäväkseen avata kaikki ja laittaa hieman kontaktispreitä niihin. Tuskin olisi haittaakaan.
Puran tuota ruiskuosaa jossain vaiheessa. Siinä samalla tarkistan, mitä ne tiivisteet sanoo.
Liuta erinäisiä antureita olen tarkastellut. Kaikki tähän astiset on ohjekirjan antamissa arvoissa. Mutta ruiskun antureita en ole tsekannut. Täytyypä katsoa mitä antureita niissä on.
Video on otettu keulasta perään päin. Selvästi huomaa, kun kolmos (videossa toinen oikealta) pytty käyttäytyy erilailla. Kun sinne suihkasee, niin kierrokset nousee. Tämän huomasin jo tallilla. Videota katsellessa huomasin myös, että nelospytty käyttäytyy hieman erilailla. Siinä kierrokset taitaa laskea aavistuksen? Videon vasemmalla laidalla olevat 1 ja 2 pytyt ei sano mitään, kun niihin ruiskuttaa start-uppia.
Ameriikanautoharrastaja tuon kikan neuvoi. Sanoi, että tuo spray syttyy niin helposti, että tuolla saa paljastettua haukkaako imupuoli jostain välistä ilmaa. Tuo kolmospytty vähän antaa sellaista viitettä.
Katsoin muuten myös venttiilivälykset. Kaikki on ohjekirjan mukaisesti. Myöskin nokkien ketju oli oikein paikallaan.
Joskus olen tuota pilottia käyttänyt imuvuotojen etsintään, niin että ruiskutellut niihin mahdollisiin vuotokohtiin ja kuunnellut jos kierrokset nousee. En ole suoraan kurkkuihin tuota ruiskutellut.
Tuossa videossa näyttää käyvän tasaisen huonosti koko kone joka viittaa nokan ajoitukseen tai sytytysennakon väärään ajankohtaan tai sitten sytytyspuolille ei tule tarpeeksi jännitettä tai virtaa.
Mikään ottomoottorien asiantuntija en ole joten noi vain jotain kun tuli mieleen.