Aiheeseen, josta en mitään ymmärrä, kommentoin kuitenkin.
2008 R1 jossa vakioalusta.
Kierrosajat kauden alun kisoista (kuivalla) Botniaringiltä:
2010:
1:21.033 1:17.295 1:16.049 1:16.143 1:15.739 1:15.337 1:17.097 1:16.119 1:15.726 1:16.623
1:16.287 1:15.489
Nopein kierros 1:15.337
Pyörässä Kari Vehniäisen ja kumppaneiden vakioalustan parantelut + pikakaasu keväällä 2012
2012:
1:19.009 1:14.397 1:14.019 1:14.670 1:14.127 1:14.338 1:14.024 1:14.466 1:15.047 1:13.629 1:14.348 1:14.471 1:13.776 1:14.392
Nopein kierros 1:13.629
Katsotaan kuinka käy tulevissa kisoissa Alastarolla, Kemorassa ja Motoparkissa. Räyskälä on sen verran uusi tuttavuus, että siellä aika parantunee pelkästään jo oppimisprosessin kautta. Alastaron, Kemoran ja Motoparkin osalta kuskissa ei tapahdu enää suuriakaan kehitysaskeleita. 0,5 sek/vuosi alkaa olemaan jo aika kova juttu (kaluston ja rengastuksen pysyessä samana). En osaa sanoa kummasta oli enemmän hyötyä, pikakaasusta vai alustasta, mutta suorilla laukkaa tuli reilut 10 km/h enemmän (pääsuoralla taisi tulla 15 km/h) ja mutkista uskalsi lähteä ihan eri tyyliin kun perse ei enää vipattanut ja jarruissakaan pyörä ei mungertanut. Yksi käki ei kesää tee eikä orava luotijunaa, joten katsellaan kuinka menee muut kisat ja vertaillaan samana aikana pidettyihin ja samoissa olosuhteissa ajettuihin. Viime vuonna Alastarolla meni Scanuissa 1:26.849. Jos nyt menee sekuntia kovempaa, niin selittävä tekijä on pyörä, ei kuski. Kemoralla kesä-heinäkuun vaihteessa mentiin kisassa 1:14.498. Katsotaan miten mennään siellä kun samaan aikaan on taas koitokset. Viimeiset vuodet parannustahti on ollut kymmenyksiä, ei sekunteja/kierros/vuosi.
P.S. Kari ei maksa provikoita, joten maksettuna mainoksena ei kannata pitää.