Road Racing kilpailukalenteri 2020
• 3.5.2020 Jokamiesluokan kilpailut Alastaro Circuit (tieto mp-tuki fb (https://www.facebook.com/groups/8566167754/)) PERUTTU
• 23-24.5.2020 SM-sarjan Pärnu (vahvistettu) PERUTTU
• 06-07.6.2020 SM-luokat + AKK KymiRing (vahvistettu) PERUTTU
• 27-28.6.2020 SM-sarjan kilpailut Kemora (vahvistettu)
- • 04-05.7.2020 Imatranajot IRRC Imatra PERUTTU
- • 11-12.7.2020 MotoGp + PM KymiRing PERUTTU
• 01-02.8.2020 SM-sarjan kilpailut Alastaro Circuit (vahvistettu)
• 15-16.8.2020 SM-sarjan kilpailut Motopark (vahvistettu)
• 5-6.09/2020 Jokamiesluokan kilpailut Alastaro Circuit
https://www.roadracingsm.fi/html/fi/kilpailut/osakilpailut/
Lisäsin Track Punk Racingin tekemän kisakalenterin. https://www.trackpunkracing.com/races/
Vahvistettu
https://motti.moottoriliitto.fi/sml/fi/publicEvents (https://motti.moottoriliitto.fi/sml/fi/publicEvents)
23.-24.5 Pärnu
6.-7.6 Kymi
27.-28.6 Kemora
1.-2.8 Alastaro
15.-16.8 Motopark
Lainaus käyttäjältä: Jone - 07.02.20 - klo:20:31
Vahvistettu
https://motti.moottoriliitto.fi/sml/fi/publicEvents (https://motti.moottoriliitto.fi/sml/fi/publicEvents)
23.-24.5 Pärnu
6.-7.6 Kymi
27.-28.6 Kemora
1.-2.8 Alastaro
15.-16.8 Motopark
Mitäs jengi mieltä pärnun aloituksesta ? Rata ja varikko on kyl kiva !! Mut muut sitte vähä pärsiistä.. nimimerkillä ei lippumiestä missään ja raato transitti radalla poikittain 👌 joku pien öljyhässäkkä niin kyllä kestää.. dp raja pienempi ku suomessa. Ajokorttia vastaan sai ponderin yms. Monet yritti ajaa renkaat ylöspäin, mut se nyt ei radan vika ollu. Mut oli kyl tunteikasta keskustelua suomenpään järkkärien ja 24 ring porukan välillä dp rajoista.. en muista paljon oli mut mustalla lipulla toivotti tervetulleeksi monet.
Ainoo mikä omasta mielestäni tuossa kalenterissa on 100% perseestä on se, että SM kisat lyödään kesäkuun alkuun uudelle radalle johon ei pääse edes hädintuskin testaamaan ennen sitä, ja ratakin on puolivalmis... Heinäkuu on täysin tyhjä kisoista, mutta kesäkuun alkuun piti se Kymiringin kisa lyödä... ihan sama kuka järjestäjä sanoo mitä päivämääristä jne jne ni aivoton tempaus.
Muuten lista näyttää olevan ihan fine, varsinkin kun ei ole kahta kertaa samaa rataa. Ite oisin Auto24 tilalle laittanu Botnian mutta.....
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 21.02.20 - klo:17:03
Ainoo mikä omasta mielestäni tuossa kalenterissa on 100% perseestä on se, että SM kisat lyödään kesäkuun alkuun uudelle radalle johon ei pääse edes hädintuskin testaamaan ennen sitä, ja ratakin on puolivalmis... Heinäkuu on täysin tyhjä kisoista, mutta kesäkuun alkuun piti se Kymiringin kisa lyödä... ihan sama kuka järjestäjä sanoo mitä päivämääristä jne jne ni aivoton tempaus.
Muuten lista näyttää olevan ihan fine, varsinkin kun ei ole kahta kertaa samaa rataa. Ite oisin Auto24 tilalle laittanu Botnian mutta.....
Eli olis parempi jos Kymille ei pääsis kisaamaan ollenkaan?
Ja lisäksi ne haluaa "koeajattaa" radan ennen kuin näyttämön päätähdet tulee paikalle (MotoGP).
Lainaus käyttäjältä: Jone - 21.02.20 - klo:18:25Eli olis parempi jos Kymille ei pääsis kisaamaan ollenkaan?
Ja lisäksi ne haluaa "koeajattaa" radan ennen kuin näyttämön päätähdet tulee paikalle (MotoGP).
Aivan! Juuri näinhän minä sanoin! Eli 100% varmuudella tasan ainoat vaihtoehdot pöydällä ovat olleet 1) ajetaan tuossa 2) ei ajeta ollenkaan
Koeajatuksen ois voinu tehdä Heinäkuun alussa viikkoa ennen MotoGP:tä? Tai vaihtaa Kemoran ja Kymiringin paikat? Eikös kisojen järjestäjillä ole kuitenkin se ensimmäinen "varausoikeus" noihin ratakalentereihin viikonloppuihin?
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 21.02.20 - klo:18:41
Aivan! Juuri näinhän minä sanoin! Eli 100% varmuudella tasan ainoat vaihtoehdot pöydällä ovat olleet 1) ajetaan tuossa 2) ei ajeta ollenkaan
Koeajatuksen ois voinu tehdä Heinäkuun alussa viikkoa ennen MotoGP:tä? Tai vaihtaa Kemoran ja Kymiringin paikat? Eikös kisojen järjestäjillä ole kuitenkin se ensimmäinen "varausoikeus" noihin ratakalentereihin viikonloppuihin?
Ai samaan aikaan kuin Imatran? Aika kato kuskeista kun samat heput haluaisi sielläkin ajaa kilpaa. :)
Veikkaan että tuo pari viikkoa ennen MotoGP:tä on aika rauhoitettua valmisteluiden takia (juu tiiän crmoto:n päivät on siellä kesäkuun lopussa).
Muutenki turha tuota on itekä, samahan se on kaikille. Ei kukaan ole siellä kunnolla päässy treenaamaan ennen kisoja.
Upeaa että SM-kisat ajetaan 0 harjoitusmahdollisuuksilla, mikäs sen mahtavampaa kuin mennä gridille arpomaan jarrupaikkoja! Hieno kalenteri!
Tuskin maltan odottaa upeaa kautta 2020! Ostanpa vielä Motonetistä pari skootterin venttiiliä ihan Jonea varten!
Siis onhan siinä perjantain harkat? Ja kohtuu kovaa suomen huiput jo viime kesänä ajo parin kierroksen jälkeen?
Itsellenikin riitti jo pari kierrosta että sai jonkun näköisen käsityksen radasta, ja olisi pystynyt alkaa tyrkkäämään omaa kovaa. Sulle riittää varmaan huomattavasti vähempi kierroksia alle kuin mulle.
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 21.02.20 - klo:17:03
Ainoo mikä omasta mielestäni tuossa kalenterissa on 100% perseestä on se, että SM kisat lyödään kesäkuun alkuun uudelle radalle johon ei pääse edes hädintuskin testaamaan ennen sitä, ja ratakin on puolivalmis... Heinäkuu on täysin tyhjä kisoista, mutta kesäkuun alkuun piti se Kymiringin kisa lyödä... ihan sama kuka järjestäjä sanoo mitä päivämääristä jne jne ni aivoton tempaus.
Muuten lista näyttää olevan ihan fine, varsinkin kun ei ole kahta kertaa samaa rataa. Ite oisin Auto24 tilalle laittanu Botnian mutta.....
Treenimäärä uudelle radalle on sama kaikille. Ja mitä radan valmiuteen tulee, oli se jo viime syksynä paremmassa kuosissa turva-alueineen kuin Suomen muut radat Alastaroa lukuunottamatta. Se on Kymin kanssa ainoa rata, jossa on turva-alueet hyvällä mallilla.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.02.20 - klo:01:05Treenimäärä uudelle radalle on sama kaikille.
Mulla 0 kierrosta. Sulla?
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 22.02.20 - klo:10:49
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.02.20 - klo:01:05Treenimäärä uudelle radalle on sama kaikille.
Mulla 0 kierrosta. Sulla?
Tunnustetaan, mulla on enempi treenä alla kuin muilla. 🤣
Koskahan ne lukitsee osakilpailut? Heinäkuun kisasta lisätietoa(• 25-26.7.2020 SM-sarjan kilpailut paikka auki)?
Sarjan omaa sivustoa ei ole päivitetty tälle vuodelle: https://www.roadracingsm.fi/html/fi/kilpailut/osakilpailut/
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.02.20 - klo:14:41
Koskahan ne lukitsee osakilpailut? Heinäkuun kisasta lisätietoa(• 25-26.7.2020 SM-sarjan kilpailut paikka auki)?
Sarjan omaa sivustoa ei ole päivitetty tälle vuodelle: https://www.roadracingsm.fi/html/fi/kilpailut/osakilpailut/
Eihän 25-26.7.2020 Pitäisi olla mitään kisaa?
Alastaro on 1.-2.8?
Mottiin nuo on lyöty, eli on lukittu?
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.02.20 - klo:14:41
Koskahan ne lukitsee osakilpailut? Heinäkuun kisasta lisätietoa(• 25-26.7.2020 SM-sarjan kilpailut paikka auki)?
Sarjan omaa sivustoa ei ole päivitetty tälle vuodelle: https://www.roadracingsm.fi/html/fi/kilpailut/osakilpailut/
Tuskin ajetaan kahtena peräkkäisenä vkl kilpaa.
OK eli jokkispojille on neljä kisaa muiden kanssa ja kaksi MP-Tuen "vain jokkis" kisaa. Tuostako vielä poistaa ulkomaankisat eli Pärnun, niin kotimainen jokkissarja ois: Alastaro, Kemora, Alastaro, Motopark ja Alastaro. Kuulostaa ihanalta...
Tulee teille sit ainaki Alastaro tutuksi :D
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 26.02.20 - klo:20:08
OK eli jokkispojille on neljä kisaa muiden kanssa ja kaksi MP-Tuen "vain jokkis" kisaa. Tuostako vielä poistaa ulkomaankisat eli Pärnun, niin kotimainen jokkissarja ois: Alastaro, Kemora, Alastaro, Motopark ja Alastaro. Kuulostaa ihanalta...
Minusta tuo on oikein hyvä - kun Kymiringille ei kerran pääse, niin ajetaan sitten Alastaroa, paras pinta ja turvallisin rata kuitenkin (Kymistä ei tosiaan omia kokemuksia vielä). Eihän tuosta sarjasta puutu sen lisäksi kuin Botnia, jonka kyllä toivoisin '21-kaudelle myös mukaan, jos ne vaan saisivat vaikka tänä vuonna hekteksi puskutraktorin sinne hommiin ja siitä tien toiselta puolelta jokusen kasettirekallisen santaa.
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 26.02.20 - klo:20:08
OK eli jokkispojille on neljä kisaa muiden kanssa ja kaksi MP-Tuen "vain jokkis" kisaa. Tuostako vielä poistaa ulkomaankisat eli Pärnun, niin kotimainen jokkissarja ois: Alastaro, Kemora, Alastaro, Motopark ja Alastaro. Kuulostaa ihanalta...
Siis sarjahan on Alastaro, Pärnu, Kemora, Alastaro, Motopark, Alastaro, eli kuusi kisaa ja neljä rataa. Ihan ok mun mielestä. Vai eikö Pärnussa ajeta jokkista?
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.02.20 - klo:14:40
Siis sarjahan on Alastaro, Pärnu, Kemora, Alastaro, Motopark, Alastaro, eli kuusi kisaa ja neljä rataa. Ihan ok mun mielestä. Vai eikö Pärnussa ajeta jokkista?
Kyllä jokkista ajetaan Pärnussa. Ja hyvä niin, se on hieno rata.
Jos tänä vuonna lippumiehet olisivat vähän enemmän kartalla ja vaikka harjakonekin toiminnassa, niin sehän olisi jo erinomainen.
Tästä syystä pienisopoapina käyttikin termejä "kotimainen jokkissarja" kun hän tietoisesti poisti sen Pärnun listasta, oletettavasti siitä syystä ettei halua lähteä Viroon kisaamaan.
Joo. Mielestäni harrastajille tarkoitetun jokamiesluokan idea on tarjota mahdollisimman edullista matalan kynnyksen kisaamista. Kilpailun vieminen ulkomaille ei palvele tätä tarkoitusta. Minulle ja muille Pohjois-suomen harrastajille kisa Virossa tarkoittaa passin hankintaa ja seitsemän päivän reissua: kaksi päivää sinne, kolme radalla ja kaksi päivää kotiin.
Ymmärrän kyllä osan Etelä-suomen harrastajien Viroon haluavan, jopa enemmän kuin Kemoraan. Mielestäni hyvä kompromissi olisi laskea sarjan pisteet siten että yhden kisan pisteitä ei huomioida eli jokainen harrastaja voisi jättää yhden kisan väliin.
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 05.03.20 - klo:09:19Mielestäni hyvä kompromissi olisi laskea sarjan pisteet siten että yhden kisan pisteitä ei huomioida eli jokainen harrastaja voisi jättää yhden kisan väliin.
Yhden kisan, vai yhden kisaviikonlopun?
Yhden kisan drop week on munki mielestä ihan hyvä ajatus, varsinkin ku tässä ei ole kyse mistään MM-sarjasta. Tätä formaattia käytetään muunmuassa Legends Carsin mestaruussarjassa ja toimii erinomaisesti.
Yks kisaviikonloppu pois sen sijaan on jo aika ylidramaattinen vaikutus.
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 05.03.20 - klo:09:19Mielestäni harrastajille tarkoitetun jokamiesluokan idea on tarjota mahdollisimman edullista matalan kynnyksen kisaamista.
Onneksi moottoriliitto tarjoaa sinulle ja muille persaukisille rataharrastajille uutta konseptia jolla pääsee helposti ja halvalla kilpailemisen makuun:
https://www.moottoriliitto.fi/jasenkerhoille/racing-for-fun-harrastekilpailut/
Käytännössä sama kuin jokkis, mutta ilman hel***in kalliiksi tulevaa lippu-lappu-lupa-vaatimus-virallinen -byrokratiaa.
Aiemmin meillä oli kolmen (tai jopa neljän) eri tason kilpailutilaisuutta. Oli A-luokat, B-luokat ja SSC(, Mptuen ja Motorgin kerhokisat voitaisiin laskea neljänneksi tasoksi).
Kun moottoriliitto viisaudessaan lakkautti B-luokat, jäi jäljelle kaksi tasoa. Sen seurauksena SSC muuttui käytännössä uudeksi yhdistetyksi B-luokaksi ja aloittelijan kynnys lähteä kisaamaan nousi. Racing for Fun -voisi olla uusi kolmas taso, mutta epäilen ettei järjestäjät ihan kerkeä siihen mukaan. Toivotaan, että uusia Relandereita ilmestyy ja kaudella 2021 meillä olisi uusiJokkis.
Paras ratkaisu olisi, jotta mentäisiin heti vanhaan takaisin: A-luokka, B-luokka ja jokkis Racing for Fun-muodossa. A-ja B vois olla kansainvälisiä, mutta jokkis pidettäisiin kotimaassa.
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 06.03.20 - klo:07:58
Aiemmin meillä oli kolmen (tai jopa neljän) eri tason kilpailutilaisuutta. Oli A-luokat, B-luokat ja SSC(, Mptuen ja Motorgin kerhokisat voitaisiin laskea neljänneksi tasoksi).
Kun moottoriliitto viisaudessaan lakkautti B-luokat, jäi jäljelle kaksi tasoa. Sen seurauksena SSC muuttui käytännössä uudeksi yhdistetyksi B-luokaksi ja aloittelijan kynnys lähteä kisaamaan nousi. Racing for Fun -voisi olla uusi kolmas taso, mutta epäilen ettei järjestäjät ihan kerkeä siihen mukaan. Toivotaan, että uusia Relandereita ilmestyy ja kaudella 2021 meillä olisi uusiJokkis.
Paras ratkaisu olisi, jotta mentäisiin heti vanhaan takaisin: A-luokka, B-luokka ja jokkis Racing for Fun-muodossa. A-ja B vois olla kansainvälisiä, mutta jokkis pidettäisiin kotimaassa.
A- ja B-luokan pitämisessä ei ole mitään järkeä jos toisessa luokassa ajaa 8 pyörää ja toisessa 6 .... mieluummi yks luokka jossa 14 pyörää, se on katsojallekin paljon helpompi ku kaikki ajaa samaa kisaa.
Jos pyöriä ois viivalle niin paljon että tulis jatkuvasti 25+ pyörää ruudukkoon, ni sillon A ja B sarjat ois ihan fine.
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 06.03.20 - klo:07:58
Aiemmin meillä oli kolmen (tai jopa neljän) eri tason kilpailutilaisuutta. Oli A-luokat, B-luokat ja SSC(, Mptuen ja Motorgin kerhokisat voitaisiin laskea neljänneksi tasoksi).
Kun moottoriliitto viisaudessaan lakkautti B-luokat, jäi jäljelle kaksi tasoa. Sen seurauksena SSC muuttui käytännössä uudeksi yhdistetyksi B-luokaksi ja aloittelijan kynnys lähteä kisaamaan nousi. Racing for Fun -voisi olla uusi kolmas taso, mutta epäilen ettei järjestäjät ihan kerkeä siihen mukaan. Toivotaan, että uusia Relandereita ilmestyy ja kaudella 2021 meillä olisi uusiJokkis.
Paras ratkaisu olisi, jotta mentäisiin heti vanhaan takaisin: A-luokka, B-luokka ja jokkis Racing for Fun-muodossa. A-ja B vois olla kansainvälisiä, mutta jokkis pidettäisiin kotimaassa.
Eipä siellä beessä paljon kuskeja näkynyt, kun sitä viimeksi ajettiin, varsinkaan tonnareissa. Vika tonni-B kisa oli kuin aikanaan hippohiihdot. Jokainen osallistuja sai palkinnon. Mitä järkeä sellaista luokkaa on jatkaa?
Ja jokkis ei ole muuttunut mihinkään siitä mitä se oli pari vuotta sitten. Edelleen ajetaan myös kerhokisoja ja lisäksi tuli tuo racing for fun -konsepti. Luulis löytyvän itselle sopivia kisoja noista.
Toki on sitä huonompiakin selityksiä kuultu, että miksi ei voi lähteä ajamaan kilpaa.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.03.20 - klo:09:23
Toki on sitä huonompiakin selityksiä kuultu, että miksi ei voi lähteä ajamaan kilpaa.
Eiku, oon lähdössä. Kemoran ajan varmasti ja kaks Alastaroa epävarmasti.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.03.20 - klo:09:23Eipä siellä beessä paljon kuskeja näkynyt, kun sitä viimeksi ajettiin, varsinkaan tonnareissa. Vika tonni-B kisa oli kuin aikanaan hippohiihdot. Jokainen osallistuja sai palkinnon. Mitä järkeä sellaista luokkaa on jatkaa?
Ja jokkis ei ole muuttunut mihinkään siitä mitä se oli pari vuotta sitten. Edelleen ajetaan myös kerhokisoja ja lisäksi tuli tuo racing for fun -konsepti. Luulis löytyvän itselle sopivia kisoja noista
Osallistujien määrä johtui pitkittyneestä huonosta taloudellisesta tilanteesta. Se oli jo muuttumassa paremmaksi, mutta onneton hallituksemme vie meidät uudestaan taantumaan. Pitkällä aikavälillä tilanne muuttuu kuitenkin paremmaksi ja kuskien määrä nousee - laji on vetovoimainen ja Kymiring + Imatra lisää sitä.
Kun kävin eka kertaa jokkiskisoissa Kemorassa (tais olla -13?), 1.15 ajalla ei olisi ollut B:n viimeinen. 1.14 ajalla pääsi jokkiksessa palkintopallille. Viime vuonna jokkiksen 1.14 ajalla olisi kisannut yhdeksännestä paikasta eli yhdeksän ensimmäistä olisi ollut B-kamaa vuonna -13. Liiton olisi tullut pohtia miksi ajetaan mieluummin jokkista kuin siirrytään B:hen. Itse näen A ja B yhteislähdöt isona kynnyksenä. Oma B lähtö olisi aloitteleville kisaajille helpompi. Toisaalta jokkkiksen malli muuttui liian lähelle B-luokkaa. Jokkis olisi tullut säilyttää yksipäiväisenä; katsastus, aika-ajo ja kisa samana päivänä. B:ssä olisi saanut kaksi lähtöä. Tämä olisi houkutellut innollisimpia B:hen, mutta katupyöräilijät olisivat saaneet helpon/halvan kisaviikonlopun.
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.03.20 - klo:21:00Itse näen A ja B yhteislähdöt isona kynnyksenä. Oma B lähtö olisi aloitteleville kisaajille helpompi.
Ja tässä juuri tuo ajattelun ongelma onkin. Todellisuudessa sillä ei oo mitää hiton merkitystä ajatko A-sarjaa, B-sarjaa, vai yhdistettyä sarjaa. Valtaosa kisaajista ei haaveile mistää podiumeista, vaan iso osa ajaa ihan ajamisen ilosta kisoja.
Itse ku ajoin B-sarjassa ni mua ei hevon vittuakaa kiinnostanu voitanko mä B-sarjan kisan vai olenko B-sarjan 17.... mua kiinnosti se monesko mä olen kokonaiskisassa... koska kaikilla on samat säännöt kaluston suhteen, joten kaikki A-luokassa on samoilla säännöillä liikenteessä kuin minäkin.
Jos se OIKEASTI on ihmisille liian iso kynnys ettei pääse snägärille bilettämään B-sarjan voittoa, vaan joutuu tyytymään SBK kokonaissarjan sijaan P12, ni ehkä sitte olet väärässä lajissa menossa kisaamaan. Ehkä tuo lohdutuspalkintosarja jotain ihmisiä saattaa motivoida extraa, mutta ei se voi olla kynnys jättää tulematta koko hiton sarjaan....
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 07.03.20 - klo:21:45
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.03.20 - klo:21:00Itse näen A ja B yhteislähdöt isona kynnyksenä. Oma B lähtö olisi aloitteleville kisaajille helpompi.
Ja tässä juuri tuo ajattelun ongelma onkin. Todellisuudessa sillä ei oo mitää hiton merkitystä ajatko A-sarjaa, B-sarjaa, vai yhdistettyä sarjaa. Valtaosa kisaajista ei haaveile mistää podiumeista, vaan iso osa ajaa ihan ajamisen ilosta kisoja.
Tarkoitin, jotta henkisesti helpompi. Itse koin isona kynnyksenä lähteä kisaamaan samaan sarjaan jossa Penna, Kallio ja Vehniäinen touhusivat. Noiden homma oli senttipeliä, kun itsellä marginaali oli jotain pyörän mitta. Niiden teltatkin oli jotain maneesiluokkaa ja paikalle tultiin rekoilla. Itse tulin paikalle vaimon hevostrailerilla.
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.03.20 - klo:21:00
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.03.20 - klo:09:23Eipä siellä beessä paljon kuskeja näkynyt, kun sitä viimeksi ajettiin, varsinkaan tonnareissa. Vika tonni-B kisa oli kuin aikanaan hippohiihdot. Jokainen osallistuja sai palkinnon. Mitä järkeä sellaista luokkaa on jatkaa?
Ja jokkis ei ole muuttunut mihinkään siitä mitä se oli pari vuotta sitten. Edelleen ajetaan myös kerhokisoja ja lisäksi tuli tuo racing for fun -konsepti. Luulis löytyvän itselle sopivia kisoja noista
Osallistujien määrä johtui pitkittyneestä huonosta taloudellisesta tilanteesta. Se oli jo muuttumassa paremmaksi, mutta onneton hallituksemme vie meidät uudestaan taantumaan. Pitkällä aikavälillä tilanne muuttuu kuitenkin paremmaksi ja kuskien määrä nousee - laji on vetovoimainen ja Kymiring + Imatra lisää sitä.
Kun kävin eka kertaa jokkiskisoissa Kemorassa (tais olla -13?), 1.15 ajalla ei olisi ollut B:n viimeinen. 1.14 ajalla pääsi jokkiksessa palkintopallille. Viime vuonna jokkiksen 1.14 ajalla olisi kisannut yhdeksännestä paikasta eli yhdeksän ensimmäistä olisi ollut B-kamaa vuonna -13. Liiton olisi tullut pohtia miksi ajetaan mieluummin jokkista kuin siirrytään B:hen. Itse näen A ja B yhteislähdöt isona kynnyksenä. Oma B lähtö olisi aloitteleville kisaajille helpompi. Toisaalta jokkkiksen malli muuttui liian lähelle B-luokkaa. Jokkis olisi tullut säilyttää yksipäiväisenä; katsastus, aika-ajo ja kisa samana päivänä. B:ssä olisi saanut kaksi lähtöä. Tämä olisi houkutellut innollisimpia B:hen, mutta katupyöräilijät olisivat saaneet helpon/halvan kisaviikonlopun.
Jokkis on muuttunut lajina siitä mitä se oli vuosia sitten, mutta se muutos oli kyllä jo tapahtunut hyvä tovi ennen kuin b-lähdöt poistuivat. Siitä olen samaa mieltä, että jokkiksen osallistumiskynnys pitäisi saada alemmas ja viivalle enempi katumopoja.
Sitä en kyllä ihan ymmärrä, että miten Superbike starttiin osallistumisen kynnys muuttuu siitä riippuen jaetaanko saman lähdön pyörät kahteen eri luokkaan vaiko ei??? Ja beehän yhdistettiin A:n lähtöön ja poistettiin lopulta kokonaan juuri siksi, että osallistujia ei ollut riittävästi. Eli sieltä jokkiksesta ei siirtynyt riittävästi porukkaa ennenkään beehen.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.03.20 - klo:07:01
Siitä olen samaa mieltä, että jokkiksen osallistumiskynnys pitäisi saada alemmas ja viivalle enempi katumopoja.
Samoin. Teen aktiivisesti lähetystyötä että saataisiin lisää väkeä mukaan. Kustannuksetkaan ei välttämättä pelota niin, mutta moni potentiaalinen osallistuja arkailee (turhaan) juuri sitä, kun jokkiksen kärki menee SB:n häntäpään vauhtia.
RFF-konseptista ei taida vielä olla mitään sen ihmeempää konkreettista ensi kesälle, vai onko joku kerho jo näillä näkymin järjestämässä kisaa?
2018 alkoi rata harrastus (satunnainen ratailu kilpipelillä vaihtui rata mopoon) samana kesänä pari jokkis v-loppua. Sit kesä -19 ja täys sarja SB. No kyl se vähä jännitti alkuun kun näinkii kokenu kaveri lähtee kokeilee. Ja viel ilmotti et b poistuu! Huh. No mut hyvin siitä selvittin, toki apuja sain paljon ! Et kiitosta vaan K/VR academyn jätkille. Et rohkeesti vaan kokeilee. Eikä se nyt harmita yhtään et en saanu B luokasta pokaaleja hyllyyn, tuntuu sit A.n pytyt paremmilta 🙂
Kyl toki pitää ymmärtää heitäkin kellä alkaa kulkee ja on suunnitellut jokkista kauden ajavansa, kunhan ei jää vuosiksi roikkuu sinne.
A.n kärki kuskit ja kärsivällisenä sitten kun uusia tulee samaan lähtöön ja menee se aika kierros pipariksi...
Saas nähdä, miten käy sm-sarjan tänä vuonna.
Nyt ollaan jo perumassa kaikki massatapahtumat (yli 500 ihmistä) Suomesta lokakuun loppuun saakka. :'(
Lainaus käyttäjältä: teemuki - 09.03.20 - klo:10:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.03.20 - klo:07:01
Siitä olen samaa mieltä, että jokkiksen osallistumiskynnys pitäisi saada alemmas ja viivalle enempi katumopoja.
Samoin. Teen aktiivisesti lähetystyötä että saataisiin lisää väkeä mukaan. Kustannuksetkaan ei välttämättä pelota niin, mutta moni potentiaalinen osallistuja arkailee (turhaan) juuri sitä, kun jokkiksen kärki menee SB:n häntäpään vauhtia.
RFF-konseptista ei taida vielä olla mitään sen ihmeempää konkreettista ensi kesälle, vai onko joku kerho jo näillä näkymin järjestämässä kisaa?
Itteä ei taas pelota yhtään kuinka lujaa kärki menee, eivät varmasti mun ajoa häiritsis (paitsi kierroksella ohittaessa), mutta kustannukset juurikin. Tavallisen duunarin aika hankala kerätä viikonlopun kulut kasaan. Veikkaan että kun täältä pohjosesta lähtee radoille niin osallistumismaksuineen, matkoineen, majoittumisineen, bensoineen yms menee se 700+ euroa, siihen sitten rengaskulut päälle, ja mitäköhän muuta vielä...
Järjetön tuo osallistumismaksu, oon tästä kyllä purnannu muuallakin, mutta porukkaa vissiin ei haluta viivalle vaikka muuta puhutaan :)
Kuitenkin puhutaan "jokkiksesta"...
Noh, käyn joka tapauksessa ajamassa MP-Tuen vappuviikonlopun ja sitten jos syksyllä on halvempi päätöskisaviikonloppu taas ni sen. Mun tuurilla kumpiki on tietysti sadesäässä :D
Lainaus käyttäjältä: KawaJawa - 12.03.20 - klo:15:08
Saas nähdä, miten käy sm-sarjan tänä vuonna.
Nyt ollaan jo perumassa kaikki massatapahtumat (yli 500 ihmistä) Suomesta lokakuun loppuun saakka. :'(
Kuskeja on viivalla kisaviikonloppuna yhteensä noin 110-150 ... ja katsojia ei juuri paskan vertaa, ja siihe lippumiehet yms päälle.... jäädään alle 500 joten nou hätä.
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 12.03.20 - klo:21:07
Lainaus käyttäjältä: KawaJawa - 12.03.20 - klo:15:08
Saas nähdä, miten käy sm-sarjan tänä vuonna.
Nyt ollaan jo perumassa kaikki massatapahtumat (yli 500 ihmistä) Suomesta lokakuun loppuun saakka. :'(
Kuskeja on viivalla kisaviikonloppuna yhteensä noin 110-150 ... ja katsojia ei juuri paskan vertaa, ja siihe lippumiehet yms päälle.... jäädään alle 500 joten nou hätä.
Jees, ei tällä hetkellä pitäis vaikuttaa meidän lajiin, mutta pahasti näyttää, että tää on vasta alkusoittoa. Toivotaan, että homma pysyy hanskassa ja kisat päästään järkkäämään.
Lainaus käyttäjältä: KawaJawa - 12.03.20 - klo:15:08
Saas nähdä, miten käy sm-sarjan tänä vuonna.
Nyt ollaan jo perumassa kaikki massatapahtumat (yli 500 ihmistä) Suomesta lokakuun loppuun saakka. :'(
Jos ei katsojamäärät radikaalisti nouse niin ei hätää. Rajotetaan vain mekaanikot ja muut hengaajat kahteen per kuski niin jäädään rajan alle. ;)
- https://www.roadracingsm.fi/html/fi/@article/tapahtumat/kymiring-osakilpailu-peruttu/
"
KYMIRING OSAKILPAILU PERUTTU
17.04.2020
Vallitsevan korona tilanteen vuoksi KymiRing:n avauskilpailu 5-7.6.2020 joudutaan valitettavasti perumaan. Kilpailutapahtuma oli tarkoitus järjestää SM-luokille yhdessä AKK:n kanssa. Tutkimme edelleen mahdollisia vaihtoehtoja kilpailun järjestämiseen myöhemmin tänä vuonna, kunhan korona tilanne selkeytyy.
Toivotaan, että SM-sarja saadaan käynnistettyä Kemorassa 26-28.6.2020. Mikäli Kemoran osakilpailu joudutaan perumaan, tiedotetaan perumisesta viimeistään 25.5.2020.
Terveisin
Circuit Racing lajiryhmä Petri Paavilainen
Circuit Racing SM-sarja Mika Mäkinen
"
Ellen väärin ynnäillyt niin 75 ilmoittautunutta Kemoralle (kahdessa luokassa ajavat laskettu kahtena). Ei ehkä tehdä historiaa osallistujamäärässä, mutta ilmeisesti kisat kuitenkin tuolla porukalla saadaan aikaiseksi.
Silmään pisti superstockien osallistujaluettelo. Kympin sakkiin joutuu ryntäyttämään ihan kunnolla ja podiumille on ihan kunnon tunku ja todella nopeita jää auttamatta mitaleilta ulos.
Superbikessäkin on tarjolla kourallinen todella kiireisiä joten varmasti hyvät kapinat sielläkin. Superbikessä podiumin keski-ikä tullee olemaan aika paljon korkeampi kuin stokeissa..
Lainaus käyttäjältä: santerik - 17.06.20 - klo:20:09
Ellen väärin ynnäillyt niin 75 ilmoittautunutta Kemoralle (kahdessa luokassa ajavat laskettu kahtena). Ei ehkä tehdä historiaa osallistujamäärässä, mutta ilmeisesti kisat kuitenkin tuolla porukalla saadaan aikaiseksi.
...
Jokkiksessakin 19 ilmoittautunutta. Itse arvelin 400e osallistumismaksun vuoksi lähtijämäärän jäävän huomattavasti alhaisemmaksi. Hienoa!(siis osallistujamäärä ei hinta)
Finnish Superbike Kemora 2020
Jokamiesluokka (Kansallinen)
Lähtö
nro. Nimi Kerho/
Kansallisuus Merkki Ilmoittaja
91 Ceder Tapani MP-Tuki Honda
32 Gerkman Roni MP-Tuki Kawasaki
24 Herronen Juho MP-Tuki Suzuki
38 Järvenpää Ville HelRC Kawasaki
11 Kangas Teemu MP-Tuki Aprilia
50 Karhunen Mika KMK Suzuki
17 Koitto Jarno WCRC Kawasaki
6 Konttinen Olli MP-Tuki Yamaha
12 Korhonen Aku HelRC BMW
54 Koskinen Ari WCRC BMW
40 Lehtonen Iiro HelRC Kawasaki
44 Merkku Kalle MP-Tuki Yamaha
777 Nikko Topias MP-Tuki Yamaha
86 Pekkala Jarmo WCRC BMW
2 Salminen Tomi HelRC Honda
13 Sinkkonen Marko MC-Huhmari Suzuki
53 Suoniemi Ari MP-Tuki Yamaha
666 Turunen Riku MP-Tuki Kawasaki
23 Siimestö Sami MC-Huhmari Kawasaki
(eli jos haluaa kisaamaan, ja ei ole vielä suorittanut kuljettajatutkintoa)
Kopypastea:
Moi
Pidän tänä kesänä kuljettajatutkintoja vielä 31.7. Alastarolla ja 14.8. Motoparkissa. Jos et ole vielä ilmoittautunut niin laita viesiä
jani.front@mf-mainos.fi niin tiedän ketä odottaa mukaan.