Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 13.05.14 - klo:21:22
Koska en pääse ajamaan, enkä viiti enää ostaa aikani kuluksi enempää mopoon ruuvattavaa romua ebaysta, niin uhraan itseni tänne arvosteltavaksi.
Pari räpsyä omista kevään ajeluista on osunut siten, että noista saattais saada jotain selkoa ajoasennosta. Ei välttis mene joka kierroksella ees samalla tavalla mutta valkkasin parhaalta näyttävät.
Oon vähänku luullu roikottavani takamusta ihan reilusti, mutta vähän muuta tuolla näyttäis tapahtuvan. Mihin suuntaan tuota lähtis muuttelemaan vai odotetaanko että mopo ees kulkee kovasti?
Voisin toki lukea ajatuksen kanssa tätä ketjua 27 sivua taaksepäin, yrittää poimia ja sisäistää niistä uskottavat&tärkeät vinkit ja soveltaa niitä omiin tekemisiin mutta valkkaan nyt vaihtoehdon B.
Parempi se noin päin on ett työnnät yläkroppaa reilusti mutkaan kuin ett roikottaisit vaan persettä.
Ainoo mitä tosta lähtisin oitis korjaamaan on toi sisäjalan turha ulos työntäminen. Anna se jalan olla rentona siinä mihin se "tippuu". Eli sillon polvi on abaut kyynepään alla, koska kyynerpää siirtyy sivulleppäin siin vaiheessa ku sä työnnät yläkropan sinne sisämutkaan.
Jos haluut duunata mopoos, niin duunaa siihen etuosastaan levee ja tasanen satula, jollei jo ole. Ja tankin takaosan muotoilet pystymmäksi, jolloin siitä saa helpommin tukea.
Kato mallia mistä tahansa motogp tai wsbk moposta.
Urtsi, ohut vaneri ja kuitu on pop.
Niin sit se perseen siirtämisen jälkeinen ajoasennon rentous on aivan toiselta planeetalta verrattuna siihen ett:
Vakio ratakatteissa tahtoo olla kapee ja pyöree satula josta ei saa mitään tukea kun siirtää perseen sivulle.
Ja sama vakiotankin takaosan suhteen jossa on lähinnä luiska ylöspäin josta ei saa nivuselle tukea jarrussa/mutkassa.
Niin sit se perseen siirtäminen on helppoo, JA kun saa kunnon tuen ala ja keskikropalle, niin on helppoo myöskin pitää se yläkroppa sisämutkassa ja kädet rentona.
Vs jos sulla on vakio tankki ja satula, niin tuki on olematon joten homma menee perseen siirron jälkeen helposti jäkittämiseks ja yläkroppa jää keskelle mopoa kun pitää yrittää saada käsillä sitä tukea mitä ala ja keskikroppa ei tarjoo, koska ne taasen ei saa tukea satulasta ja tankista.
Ts yksi asia johtaa toiseen johtaa kolmanteen jne. Eli yks syy miks sä et siirrä persettä voi olla se ett sä olet huomannut että sillon mopos ei tarjoo mitään tukee.