Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.18 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 21.05.18 - klo:19:22
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.05.18 - klo:22:03
Jesusvittuperkele että menee motorsportin puolelle.
Onkos kenellekkään tuttu ongelma sellanen että ku lähtee täysiä portista radalle, niin mopon peräpää tärisee/värisee ihan perkeleesti, ja sit ku vaan ajaa eniten täysiä kierros-pari-kolme-neljä, niin värinä/tärinä enimmäkseen hiipuu pikkuhiljaa rata kierrosten myötä pois.
Missä vika?
Rengas lämpiää paljon enenmän swingin / takaloksun kohdalta? Lämpimämpi osa elää hetken omaa elämää, ennen kuin tasoittuu. Koita vaikka. Pyöräyttää vannetta 180deg 10 min ennen radalle lähtöä.
Vaihdoin taakse vakioiskunvaimentimen, ja ongelma poistui. Joten vika ollee iskunvaimentimessa, ehkä typet puoliksi karanneet, ja alkaa vaimentamaan ajossa kun lämpee/ paine nousee (?).
Juu ei, ainakaan Ammattilaisen mukaan K-Techissä ei ollut vikaa, ja vikahan uusiutui myös vakiopampulla.
Eli mahdollisia syitä on ainakin; takarenkaan pyöriminen vanteella, takajarrun laahaaminen, ketju ja takaratas, tai takapakka.
Bulmallista hommasta tekee se että välillä vika on, välillä ei. Ja hämärästi muistelisin että vika toistui myös tasapainotetulla renkaalla, johon olin merkinnyt venttiilin kohdan, ja rengas ei liikkunut vanteella kuin abaut vajaan sentin per setti tjsp.
Mutta siitä olisin aika varma että vika on nimenomaan takapäässä, koska takarenkaat kuluu voimakkaan epäkeskosti, ja pois otetussa setissä oli epäkeskoksi kulumisen takia joku 100-150 gr epätasapaino.