Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.07.14 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:12:51
Tää on hauska kun kaks ukkoo, jotka ajaa samalla mopolla ja joilla on sama ongelma kuvaavat sen eri tavalla. Ota siitä nyt selkoo.
Eli ihan normaali tilanne, porukka puhuu eri asiasta samoilla termeillä tai samasta eri termeillä
Itse asiaan vois todeta että mulla luistaa kemoran paluusuoralle tullessa rengas pumppaamalla ja lähtee siitä vitos kanttarin kohdalla kun mopo käy kallellaan. Perä käy tuossa aika syvällä, mutta ei pohjaa(kakkos mutkassa käy vielä syvemmällä) ja perä aukeaa siinä kun pyörää saa pystyyn. Liukkalla kelillä luisto pahenee eikä enää tartte tulla tuossa täyskaasulla.
Eli puhutaan ehkä kuitenkin eri asiasta samoin termein Mutta jos mitään yhtäläisyyttä mopojen käytöksessä on, niin vois olettaa että pohjaamisesta tuossa olis kysymys, jos se nyt ylipäätään tästä siis johtuu. Tai liian nopeasta perän aukeamisesta painumisen jälkeen?
On tää hauskaa tosiaan
.
perää pehmennettiin simmaamalla alkukesästä, kun repi renkaat botnialla. Sen jälkeen ajoin 9854:lla med/hard kemorassa, eikä mitään ongelmaa, ja sain avata kaasun jo heti vitoskanttarin jälkeen parhaimmillaan. Sitten kun laitettiin 4998 (med/soft) kahden viikon päästä, alkoi heijaus, mutta molemmat päästiin kisassa hyvää vauhtia tuosta läpi, vaikka heijaskin.
Viime kerralla kerhokisaan laitoin käytetyn aika-ajorenkaan 9827 (soft), ja mopo suorastaan heittelehti paluusuoralla, ja meinasin kaks kertaa vetää jarrun pitkäks, kun sekos ajokin niin pahasti.
Voipi tosiaan olla että pohjaa jommasta kummasta päästä, ja pitää koittaa nyt ihan toiseen laitaan säätöjen kanssa.
9827 ei takuulla luista, ja heijaa, mutta saattaapi olla että tuo 9854 kevyesti luistaa siinä vasemmalle käännettäessä suoran alussa, eikä perä painu liikaa.