Ehkä tollee nettoajaksi menis:
-kuitumaton ja epoksihartsin kanssa opetteluun yhteensä 2h
-hiomiseen 2h, kun tuli vähän liikaa tuota hartsia. Tää menis nopeemmin jos olis osannut laittaa hartsia sopivasti, ja käyttää vaikka teippiä millä rajata mihin se valuu...
-muovikittaus 0,5h
-hiomiseen 1h
-uusi muovikittaus 0,5h
-hiominen 1h
-filleri päälle 5min
-hiominen 1h
Jokunen kohta tuli myös etu- ja alakatteesta tehtyä samalla fiksattua matolla ja kuidulla, kiinnikkeiden vahvistusta ja semmosta, mitä ei juuri tarvitse postprosessoida.
Noin yhteenvetona vinkeiksi. Leikkaa kuitumatosta valmiiksi pieniä paloja, mitä saa helposti kastettua sekoitusastian hartsiin. Minimoi hiottavat hartsit. Epoksi tekee elämästä hel****iä, jos sitä pitää hioa pois. Koloja ei kannata yrittää epoksilla korjata, pintajännitys ei riitä pitämään sitä monen millin kerrosta johonkin koloon, ellei siellä ole kuitua myös. Kunhan kate pysyy kasassa niin hartsit pois.
Muovikittiä kannattaa lähteä hiomaan melko nopeasti ne enimmät ylimääräiset pois, ennenkuin saavuttaa lopullisen kovuuden.
Varaa kunnolla karkeeta hiomapaperia. 80 minimi kun lähdetään hakemaan muotoa. Koneella tulee helposti enemmän vahinkoa, karkee uusi hiomapaperi kyllä puree muovikittiin hyvin, joskin tukkeutuu nopeasti.
Kyllä tuohon nyt jotenki voi olla tyytyväinen, jopa päästin pienen aivopierun ja tuli mieleen josko tekis ihan omaan malliin takakatteen, kun tuollainen postilaatikon kokoinen kiksun takakate ei oo enää muodissa.