Kuten tuossa jo aikaisemmin sanottiinkin, niin pyöristykset sisälle päin.
Pari tarkistamisen arvoista asiaa:
- Onko hammastus siinä vivussa varmasti oikein? Ettei ole yhtä hammasta liian lähellä ja vaijerissa ei vaan riitä säätövara? Tämä saattaa myös johtua tuosta viimeisestä kohdasta (*).
- Onko kansi varmasti oikein paikoillaan? Ja tarkoitan nyt kytkinkruuun kantta? Sille kun ei muistaakseni ole kuin kolme vaihtoehtoa miten tulee paikoilleen. Se oikein loksahtaa "pohjaan", kun oikeassa paikassa on.
- Onko pakka tasapaksu? Eli kaikki levyt nippuun ja mittaat vaikka 4 - 6 eri suunnalta.
- (*) Ja kun sulla on itse kytkinkoppa käsissä, niin onko siellä kutkinakselin yläpäässä väljää? Eli pääseekö se rattaan pää liikkumaan paljonkin? Jos pääsee, niin on mahdollista, että se kytkinakseli loksahtaa hampaalla yli kuorman alla. Siellä yläpäässä ei vakiona ole laakeria, vaan se akselin pää kuluttaa kytkinkopan lovea soikeaksi käytössä. Jälkikäteen kytkinkoppaan on tullut huoltosarjaan lisäys, jossa on tuo yläpään laakerikin laitettavissa.
Jos tuo koppa on kairaantunut ja joudut asentamaan sen laakerin sinne, niin se on kohtuu helppo sinne takoa paikoilleen. Samalla kannattaa pyöräyttää akselia 180 astetta, jotta kytkentähampaiksi tulee uudet ja ehjät hampaat. Toisin sanoen, käännät sitä vipua, mihin kytkinvaijeri tulee, akseliin nähden 180 astetta. Sen kun saa siitä irti ja pyöräytettyä toiseen asentoon.
Noihin olen itse törmännyt ja noista uskoisin löytyvän syyllisen.
EDIT:
Sähköisestä varaosakirjasta (
http://www.yamaha-motor.eu/fi/services/yamaha-online-catalogue/index.aspx ) löytyy osanumerolla 93317-11096 tuo kyseinen kytkinakselin yläpään laakeri.