Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 18.05.15 - klo:11:50
Lainaus käyttäjältä: santerik - 17.05.15 - klo:21:32
Jossain vaiheessa varmaan kyllästyy laina/vuokrakärryihin ja joutuu auttamatta hommaamaan oman ja varmaan tommottii puolentoistatonnin 300*150 kuomukärry olis paras, mutta mä kun usein tunnun hommaavan hyvän ja halvan erikseen niin:
Välillä on tosi halvalla noita enemmän ja vähemmän vanhoja **skoja karvan vajaa kahden ja puolen metrin lavalla olevia kärryjä kaupan. Tommottii pitäis mopon mahtua ja kilut/kalut voi köyttää sivuille ja/tai heittää autoon. Mitä hajoavia osia kärryssä on? Ja joo, toki kaikki voi hajota mut ittelle tulee tsekattavia mieleen lähinnä vetokita, rungon yleinen ruosteisuus ja pyöränlaakerit (ja mahdolliset jouset). Mulla kun ei ennen ole kärryä ollut ni unohdanko mä jotain oleellista?
Tiedostan riskin, että tommottiissa vanhassa kärryssä voi saada paljon murhetta halvalla, mutta tommottii pienen kärryn pystyisi sovittaa pyörän kanssa samaan ruutuun ja se ajatus puolestaan kiinnostaa kovin.. Kärrylle kun ei itellä oikein paikkaa ole.
Jos sulla budjetti kärrylle on puoltoista tonnia, niin sillä saa jo uuden kärryn.
Ei tietty mitään thule tai majava kärryä,mut käypäsen kuitenkin.
Itse ostin paku3250 uutena, ja vielä en ole löytänyt moitteen sijaa.
Lavan kokohan on siiis 325cm×150cm ja sisään mahtuu 138 korkea laitos,tai kaksi.
Kuormaa saa laittaa 470kg, eli senkin puolesta 2 pyörää kulkee kyydissä jos ei muuta kamaa kovin paljoa ole...
Juu siis tuo on tiedossa, että puoleentoista tonniin saa uuden kuomukärryn jos en muuta ratkaisua keksi. Kuomukärryssä on vaan se ongelma, etten saa sitä katoksessa auki. Säilytystilapuutteen ja lukittavuuden vuoksi tuota pitäisi katoksessa säilyttää. Ja en todellakaan pahastuisi jos vähän pienemmällä setelillä selviäisin..
Westmac myisi kahdeksaan saturaiseen tommottiilla pressukapelilla olevaa kärryä, mutta se on auttamatta vähän lyhyt (ja kenties matala, mutta korottaminen varmaan onnistuisi kohtuudella). Ton kanssa pystyis katoksessakin hyvin ihmettelemään siten, että pyörää ei tarttis muljailla kärrystä pois ja kuskata kärryä kadun varteen. Tommottii pressukapeliviritys voisi olla ihan hyvä kyhätä itsekin jos jonkun avokärryn halvalla löytäisi.
Lisämausteen tähän tuo vielä se, että Corollan perässä ei puhtaalla omalla tunnolla saa vetää kuin 450kg jarruitta. Kuomukärry + 2*pyörä menisi jo niin railakkaasti yli sallitun, että siitä voisi pesonen mielensä pahoittaa jos asian huomaa.
PS. 450kg raja ei johdu siitä, että Corolla olisi pikkukiulu vaan siitä ettei aisat tahdo kestää kun 1,6l norsulohko laittaa assua rullalle.