Tuo otsikon termi on aika kryptinen, mutta onhan tätä systeemiä jo jonkin verran selitetty. Secondary air (injection) system, air induction system (AIS) jne. Lukemani perusteella tämä systeemi toimii silloin kun moottori on kylmä, jolloin sylintereihin syötetään varuilta enempi polttoainetta kuin siellä palaa (rikas seos), ja kun ollaan moottorijarrutuksessa, jolloin ilmansaanti on rajattua. Kummassakin tilanteessa pakopuolelta pääsee ulos palamatonta polttoainetta, joka yritetään polttaa pois ohjaamalla pakosarjaan lisäilmaa. Kylmän koneen katalysaattori saadaan myös nopeammin kuumaksi, jolloin se toimii kuten pitää. Päästöt saadaan paremmaksi.
Noissa mainituissa tilanteissa tietysti pakokaasuja mittaava lambda saa väärää tietoa, koska ilman puhaltaminen pakosarjaan saa seoksen näyttämään laihalta, vaikka se ei sitä olisikaan sylinterissä. Commanderin säätö, ja varsinkin autotunen toiminta, voi olla haastavaa tai ainakin häiritseviä tekijöitä on. Mutta periaatteessa vetoalueella, siis kiihdytyksessä, ja moottorin ollessa kuuma tuon systeemin pitäisi olla pois pelistä. Homman voi varmistaa noilla seteillä, jollainen yksinkertaisimmillaan on juuri tuon lisäilman syötön blokkaus: tulppa letkuun. Mitään toiminnallista haittaa siitä ei ole.
Itsellä oli jonkin aikaa kiinni seosmittari, jolla seurasin seoksia eri tilanteissa. Kylmän koneen tapauksessa seos näytti yllättävän laihalta, mutta tuo lisäilmansyöttö pakosarjaan selittää asian. Ja moottorijarrutuksessa putkesta tuli lähinnä ilmaa ulos, siis erittäin laiha seos. Jälkimmäistä avustaa osaltaan myös polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrussa.