Ehtikös kukaan saada näistä (http://www.bridgestone.fi/lehdisto/lehdistotiedotteet/2010/battlax-racing-r10) gummeista kokemuksia viime kesältä?
Sokkona tilasin varastoon pari settiä...
Mulle on kanssa tulossa nuo R Kympit. Kovasti niitä on kehuttu ? Mulla on ollut vähän gummigammo, syystä kun parit hyvät lipat on koettu.....
Less is more, niinku lippojen suhteen. Olis kiva kuulla esim vertailuja mitkä ikinä nyt oli alla ennen niitä.
Moni varmaan odottaa ensin käyttäjien kokemuksia, tuossahan meillä on yllä pari testiukkoa, toivottavasti ei kuitenkaan crash test dummya :D :D
Itse ainakin bongasin nuo viime vuonna parista lehdestä, mutta "testiolosuhteet" hieman epäilyttivät. Esim. FastBikes oli ottanut (=saanut, ehkäpä ££ kera) kyseiset nakit kyykkypyörätestiin kontrollirenkaaksi ja samalla "ohimennen" kehuivat niitä knuppel_2
Lainaus käyttäjältä: Turder - 01.02.12 - klo:13:09
Moni varmaan odottaa ensin käyttäjien kokemuksia, tuossahan meillä on yllä pari testiukkoa, toivottavasti ei kuitenkaan crash test dummya :D :D
Älä nyt pelottele, ei pian uskalleta laittaa Carbonin kans alle olleskaan. :D
Toinen uutuus joka mua kiinnostaa on Misukan Power Cup A (http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_news_details.cfm/moto_news/730/michelin_power_cup.html), näkyy olevan jo saatavilla.
mä ajattelin nuo powercupit laittaa pikkuärrän alle kunhan nuo racetek k3:set on loppu, varmaan tuossa toukokuun alussa... jos nää lumet vaan lähtis menemään.
Mynetmotossa etunen (http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/ActiveTab/shopping/ActiveLink/1/Search/1/breite/120/hoehe/70/felge/17/hersteller/BRIDGESTONE/profile/R10/StartRow/0/motorradreifen.html) ja takanen (http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/ActiveTab/shopping/ActiveLink/1/Search/1/breite/190/hoehe/55/felge/17/hersteller/BRIDGESTONE/profile/R10/StartRow/0/motorradreifen.html) yhteensä n. 289€ plus postit. Useamman kympin halvempi kuin Pirelli Supercorsan seosrinkulat (lukuunottamat SP-katuseos, joka on about kympin halvempi per setti kuin R10).
(http://i422.photobucket.com/albums/pp305/Meeposmini/Smileys/confused-thinking-smiley.gif)
Olettaisin näiden olevan samaa luokkaa Supercorsa SP:n ja Dunlop GP 211 GP-racereiden med/hard kanssa. SC 02 on oletettavasti enempi ratakumi kuin tämä R 10.
Lainaus käyttäjältä: app - 05.02.12 - klo:17:20
Olettaisin näiden olevan samaa luokkaa Supercorsa SP:n ja Dunlop GP 211 GP-racereiden med/hard kanssa. SC 02 on oletettavasti enempi ratakumi kuin tämä R 10.
Tästähän me ollaan "väännetty" ennenkin, mut en anna vielä periksi, minusta nuo Battlaxit on kertaluokkaa ratasemmat kuin edellä mainitsemasi Dunlop ja Superporsas, en pysty kyllä todistaan ennen ens kesää. :P
http://crstuning.com/testing/R10%20hot%20pressure%20range%20test.htm (http://crstuning.com/testing/R10%20hot%20pressure%20range%20test.htm)
Kovin kitsaasti näistä renkaista tippuu testejä, näitä hehkutuksia vaan:
Valentino Rossi e Bridgestone Battlax R10 (http://www.youtube.com/watch?v=5UWmqHAqTW8#ws)
Tämä video taitaa olla jossain muualla täällä forumissa, mutta laitan siksi että ei nuo R 10 renkaat voi kovasti huonotkaan olla ?
Kawasaki Ninja ZX-10R 2011 Record Nürburgring 7'50" (http://www.youtube.com/watch?v=iGsTcmLG7dU#ws)
Jarska on kattonu tämän videon varmaan 500 kertaa...... peukku_1
Lainaus käyttäjältä: carbon - 18.03.12 - klo:18:08
Tämä video taitaa olla jossain muualla täällä forumissa, mutta laitan siksi että ei nuo R 10 renkaat voi kovasti huonotkaan olla ?
Kawasaki Ninja ZX-10R 2011 Record Nürburgring 7'50" (http://www.youtube.com/watch?v=iGsTcmLG7dU#ws)
Jarska on kattonu tämän videon varmaan 500 kertaa...... peukku_1
Joo, tätä olen kuolannu jo monet kerrat. tongue_2
Vois jo pikkuhiljaa ruveta testejä tosiaan tippuun. knuppel_2
Jokos Jarska tietää miten R10 on suunniteltu ajettavaksi? Ei pyöreitä linjoja vaan mutkaan sisään, pyörä 'kyljelleen', pyörä pystyyn, ja hanaa. Wehnän tekniikka siis. Pitkät suorat ja lyhyet mutkat. PDF löytyy.
Lainaus käyttäjältä: carbon - 18.03.12 - klo:18:08
Jarska on kattonu tämän videon varmaan 500 kertaa...... peukku_1
Kevyttä tuollaiset lukemat ??? ::)
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 18.03.12 - klo:18:59
Jokos Jarska tietää miten R10 on suunniteltu ajettavaksi? Ei pyöreitä linjoja vaan mutkaan sisään, pyörä 'kyljelleen', pyörä pystyyn, ja hanaa. Wehnän tekniikka siis. Pitkät suorat ja lyhyet mutkat. PDF löytyy.
Tämä on tiedossa ja viime kesänä PetsuZX:n opastuksella hinkattiin mun ajolinjoja Wehnän suuntaan. airrev_1
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.03.12 - klo:19:48
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 18.03.12 - klo:18:59
Jokos Jarska tietää miten R10 on suunniteltu ajettavaksi? Ei pyöreitä linjoja vaan mutkaan sisään, pyörä 'kyljelleen', pyörä pystyyn, ja hanaa. Wehnän tekniikka siis. Pitkät suorat ja lyhyet mutkat. PDF löytyy.
Tämä on tiedossa ja viime kesänä PetsuZX:n opastuksella hinkattiin mun ajolinjoja Wehnän suuntaan. airrev_1
Tai jos oikein tarkkoja ollaan, niin Wehnä näyttii muutaman kierroksen ajolinjoja, mutta sitten kun katosi horisonttiin,katosi myös linjatkin :).
Lainaus käyttäjältä: PetsuZX - 19.03.12 - klo:08:47
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.03.12 - klo:19:48
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 18.03.12 - klo:18:59
Jokos Jarska tietää miten R10 on suunniteltu ajettavaksi? Ei pyöreitä linjoja vaan mutkaan sisään, pyörä 'kyljelleen', pyörä pystyyn, ja hanaa. Wehnän tekniikka siis. Pitkät suorat ja lyhyet mutkat. PDF löytyy.
Tämä on tiedossa ja viime kesänä PetsuZX:n opastuksella hinkattiin mun ajolinjoja Wehnän suuntaan. airrev_1
Tai jos oikein tarkkoja ollaan, niin Wehnä näyttii muutaman kierroksen ajolinjoja, mutta sitten kun katosi horisonttiin,katosi myös linjatkin :).
Hyvin sanottu, noinhan se meni. reps_1
Nyt meni alle R10:t, toivotaan että pääsis Kemoraan noita ens viikolla testaamaan.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.04.12 - klo:16:45
Nyt meni alle R10:t, toivotaan että pääsis Kemoraan noita ens viikolla testaamaan.
mod_smilie_+1, crash test dummy.
Taidan kuitenkin tulla vielä noilla Pirelli gummeilla... confused_thinking
Tässä jotain mietteitä R10:stä:
"Bridgestone R10 Review
by Nathan Gilmore II on 02/16/12
Racers and Track Day goers around the world were excited with the release of Bridgestone's new DOT race tire: The Battlax R10. Many experienced riders were able to get a chance to test these tires shortly after they were released. All of the reviews were positive. I too could not wait to finally get my hands on a set.
I've ridden on pretty much all of the major brands of tire and have an idea of what I generally like in a tire. I typically look for quicker turn-in with a more angular profile, mid-corner stability, and good drive grip since I don't like my rear moving around beneath me although some riders like a loose rear. After spending 2 and a half days on the new R10 I've finally decided to give my review.
At best I am a fast intermediate-Slow Advanced pace track day rider. I've never raced but I get around pretty good. I ran the R10 at Jennings GP located in Florida. The track is known to be one of the more abrasive tracks on the East Coast. I rode for the full 20 minute sessions and would say that I pretty much logged approximately 200 miles on the tire over the course of the long weekend. I chose a medium front (120/70) and a medium rear (190/55).
Tire wear was consistent with the suspension set up properly. Since the track was mostly left-handers I wore the rubber down way past the wear bars and there was no more tread left on the left side of the tire. However, grip remained consistent. I caught some slides coming out of a tight left hander (turn 11). After softening up the suspension grip returned. So these tires are in fact SENSITIVE to suspension adjustment. Also, I was led to believe that turn 11 was just a slick section of the track. In any case, it was easy to control the level of traction with the throttle. There were no surprises. Everything was controllable all the time. I must mention though that up until the rear tire started to go off there was not one hint of slide when it was a fresh tire. I would say that I put in about 140 miles before I got my first slide. Pretty good!
The front tire received mixed reviews from other testers. A friend of mine said he noticed chatter. My guess is that the slick he was running prior was a heavier tire and could compensate for his lack of suspension tuning. Other racers complained of a tucking nature of the tire when the front wasn't fully loaded. Again this leads me to think that they need to play around with their suspension setup. In my case, I didn't notice any such tucking of the front tire, nor did I notice any chatter. It gripped fantastic and I was able to hold my lines.
The tires warmed up extremely fast and for the first time in my years of riding on the track I was able to get knee down by the 2nd or 3rd turn on my WARM-UP lap! I was using warmers but I was still very impressed with that.
Overall I would have liked more grip from the rear but the tires in general grip fantastic! They warm up quick, and any slides encountered don't take you by surprise. They won't last as long as certain race slicks out there that are known to get up to 6-8 track days but if you want a good tire that can run lap record pace for a few races or 2 full track days then you'll be happy with the Bridgestone R10.
One final thing that I'd like to point out is that the R10s have a softer carcass and only work with higher than normal tire pressures. Some race tires run as low as 24psi hot off the track in the rear. The Bridgestone R10 rear would only work well around 34psi hot off the track in the rear. The front I maintained around 32psi. Keep that in mind if you decide to give these tires a chance.
On a scale of 1-10 I've got to give these tires a 9. I didn't give a 10 because of how sensitive they are to suspension adjustments and tire pressure. But then again, we all should be setting up our suspension anyway for changing weather conditions, different track surfaces and elevations, as well as different tire profiles etc. Additionally, we should always be checking our pressures. "
Olipas jotenkin ristiriitasen kuulonen arvostelu. Ensin kaveri kehuu, että rengas ei luistanu kertaakaan ennen kuin oli pari sataa kilsaa mittarissa, ja pari kappaletta myöhemmin on kuitenkin sitä mieltä, että takarenkaassa olis saanu olla paremmin pitoa. :o
TÄÄLLÄ (http://forums.13x.com/showthread.php?t=283615&highlight=R10&page=10) lisää käyttökokemuksia, osa melkoista hehkutusta ja osa puuduttavaa luettavaa, mut noin yleisesti melko innoissaan ovat noista renkuloista.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.04.12 - klo:09:53
TÄÄLLÄ (http://forums.13x.com/showthread.php?t=283615&highlight=R10&page=10) lisää käyttökokemuksia, osa melkoista hehkutusta ja osa puuduttavaa luettavaa, mut noin yleisesti melko innoissaan ovat noista renkuloista.
Mikä Ntec, ei kertonut. Ei seoksista puhetta myöskään.
Mun vauhdeilla ei näitä ehkä päässyt kunnolla testaan, mut pirun tarkasti ja terävästi kääntyvät kumit, eikä pito kyllä loppunut missään vaiheessa.
Parit kuvat ohessa, minusta pysyi hyvin kuosissa vai mitä sanoo asiantuntijaraati?
Kuulin että jollain repes uudet Tunlopit kelvottomaksi jo muutamalla kierroksella. :P
Joku ilkeämielinen saattaisi kommentoida, et ei mun avauksilla saa Bridgejä repeemään, mut onneksi Kari testas niitä "hieman" kovemmilla vauhdeilla, eikä ainakaan valittanut pidosta, erittäin tyytyväinen olen renkuloihin.
Jos renkaat tuolta näyttää, niin on oikea race-henki ollut päällä! Hyvälle tuulelle tulee, kun noita kattoo respekt_1
Tunlopilla triftinkiä harijuutettiin :P
http://www.mprata.fi/media/item/180/ (http://www.mprata.fi/media/item/180/)
Uuwella pluikastelunsäätöwärkillä :P :P
Otin matkalla (ihan oikeesti) kuvan Bidgestoneista myös, ja sehän pitää laittaa tähän tasapuolisuuden nimessä.
No nyt näyttää edes vähän enemmän siltä kuin olis ajettu radalla. ::)
haen rispektiä ja selkään taputuksia
Kertokaas viisaammat vieläkö noilla yllä mainituilla voi ajaa radalla?
Mä en aina osaa oikeen hahmottaa, millon pitäs vaihtaa, seuraanko vaan kuvioita millon kokonaan häviivät reunoilta vai?
Kemora 25.5 ajoaika klo: 11-15, rengas oli uusi ja tässä tulos: :o :'(
Tuosta voi jo sanoa että on revennyt, sanan varsinaisessa merkityksessä. Viallinen kumi, ei moista ajamalla luulis saavan aikaan.
Älä vaan laita alle enää.
No jos se ei sen kummemmin lipsunu, nii kovaa ajoo vaan. Oha se aika päheen näköstä ku kawa kiljuu ja kumimpalat lentelee. mosh_rok
En mä tuota enää alle laita, ei se kyllä lipsunut yhtään, mut luottamus meni renkaaseen, enkä viiti pyssytä takanatulijan silmille kumin riekaleita.
Jos huomenna laittelis Mynetmotolle palautetta, kuvien kera.
oliko toimitusaika talvella? meinaan että ehkä alkavat sanomaan että on saanut rengas kylmää . netissä oli joskus tollanen linkki = Feel The Track! Tire unusual markings and wear patterns .(mut ei näytä toimivan enää) .siinä oli hyvät kuvat ja selostukset (rengaspaineet /alusta) mikä oli mitäkin aiheuttanut .
Lainaus käyttäjältä: mako - 27.05.12 - klo:09:52
oliko toimitusaika talvella? meinaan että ehkä alkavat sanomaan että on saanut rengas kylmää . netissä oli joskus tollanen linkki = Feel The Track! Tire unusual markings and wear patterns .(mut ei näytä toimivan enää) .siinä oli hyvät kuvat ja selostukset (rengaspaineet /alusta) mikä oli mitäkin aiheuttanut .
http://feelthetrack.com/?page_id=90 (http://feelthetrack.com/?page_id=90) Tuo?
Entä jos on nuo kaikki..vauhti kohdallaan?
Bridgeistä en mitään tiedä, mutta liian kuuma keli seokselle tai liian kova paine pilaa Dunlopin helposti tuohon kuntoon. Myös liian paljon painoa takaselle edesauttaa ylikuumenemista.
Lainaus käyttäjältä: mako - 27.05.12 - klo:09:52
oliko toimitusaika talvella? meinaan että ehkä alkavat sanomaan että on saanut rengas kylmää . netissä oli joskus tollanen linkki = Feel The Track! Tire unusual markings and wear patterns .(mut ei näytä toimivan enää) .siinä oli hyvät kuvat ja selostukset (rengaspaineet /alusta) mikä oli mitäkin aiheuttanut .
Tilattu 13.3.2012 ja ainakin mulla säilötty lämpimässä, tiedä sitten muualla.
Mulla irtoili samalla lailla pintaa joskus aikanaan dunlopin 208gp tms? renkaasta. Sillon se oli joku valmistusvirhe kun asiaa kyselin ja selvittelin. ei ollut pinta tarttunut runkoon oikein (käsittely tms virhe tuotannossa). Sillon ainakin sai uuden renkaan riippumatta mistä sen oli ostanut tai oliko kuittia kun toimitti raadon tutkittavaksi....
eli minun vinkki olisi mennä suoraan bridgeä myyvään liikkeeseen renkaan kanssa ja jättää välikädet pois. Ei se kuiten sen liikkeen piikkiin mene eli varmasti asia hoituu nopeiten noin.
edit: arkistojen kätköistä löytyi pari kuvaa:
(http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/ratamopoilua/IM000004.JPG/_smaller.jpg) (http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/ratamopoilua/IM000001.JPG/_smaller.jpg)
Harmi kun ei ollut enempää kuvia tallessa. tuosta irtosi seuraavan ajokerran jälkeen pinta juuri samaan tyyliin kun tuosta bridgestä
Kiitosta tiedoista slowrider, kovasti samanmoiselta näyttää kun munkin rengas.
Laitoin kuitenkin äskettäin reklamaatiota Mynetmotolle, katotaan mitä vastaavat ja mennään sitte rengas kainalossa muualle jos eivät rupee millekkään.
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 27.05.12 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: mako - 27.05.12 - klo:09:52
oliko toimitusaika talvella? meinaan että ehkä alkavat sanomaan että on saanut rengas kylmää . netissä oli joskus tollanen linkki = Feel The Track! Tire unusual markings and wear patterns .(mut ei näytä toimivan enää) .siinä oli hyvät kuvat ja selostukset (rengaspaineet /alusta) mikä oli mitäkin aiheuttanut .
http://feelthetrack.com/?page_id=90 (http://feelthetrack.com/?page_id=90) Tuo?
Entä jos on nuo kaikki..vauhti kohdallaan?
Tuskin sekään.
Homma selvä, vialliseksi tuomitsivat renkaan ja tuotepäällikkö toimittaa uuden lähimpään motskaliikkeeseen, on tuossa naapurissa.
Näin se pitää toimia, hyvä tietää että myös Bridgestonella takuu pelaa.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.06.12 - klo:14:25
Homma selvä, vialliseksi tuomitsivat renkaan ja tuotepäällikkö toimittaa uuden lähimpään motskaliikkeeseen, on tuossa naapurissa.
Näin se pitää toimia, hyvä tietää että myös Bridgestonella takuu pelaa.
Hieno homma peukku_1
Noniin, kävelin tänään paikalliseen mopoliikkeeseen revennyt rengas kainalossa ja ei muuta kuin nakkasi uuden renkaan peräkonttiin.
Muut asiakkaat siinä katteli, et mitähän tuo oikeen touhuaa...jos olis kysyneet niin olisin vastannu...Bridgellä tää on sujuvaa, senkus ajaa gummin loppuun radalla ja hakee uuden tilalle. :D
Mulla meni fiilis noihin R10:n ja otin tilalle edellisen version, BT-003:n, medium seoksella.
Tykkäsin kovasti noista viime kesänä, ajoin nopeessa ilman lämppäreitä, en edes varonut ekalla kierroksella ja pitivät kuin tauti.
Nytkin oli Jurvassa BT-003:t, enkä saanut lipsuun millään ja avasin mielestäni jo paljon reippaammin kuin R10:llä, jotka taas pluiskahteli siinä videollakin.
Mainittakoon, että jarskan kanssa samasta nettikaupasta saatu viallinen Dunlop SportSmart etunen jäi omaan piikkiin, kun maahantuoja pesi kätensä asiasta, enkä alkanut itse lähettelemään gumia takaisin ulkomaille. Maahantuoja muisti kuitenkin kehua tuotteen laatua ja kuinka harvinaisia virheet ovat jne jne. knuppel_2
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 07.06.12 - klo:08:31
Mainittakoon, että jarskan kanssa samasta nettikaupasta saatu viallinen Dunlop SportSmart etunen jäi omaan piikkiin, kun maahantuoja pesi kätensä asiasta, enkä alkanut itse lähettelemään gumia takaisin ulkomaille. Maahantuoja muisti kuitenkin kehua tuotteen laatua ja kuinka harvinaisia virheet ovat jne jne. knuppel_2
Hmm, Dunlop versus Bridge...tässä asiassa ei epäselvyyttä voittajasta. :D
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.05.12 - klo:21:01
Mulla irtoili samalla lailla pintaa joskus aikanaan dunlopin 208gp tms? renkaasta. Sillon se oli joku valmistusvirhe kun asiaa kyselin ja selvittelin. ei ollut pinta tarttunut runkoon oikein (käsittely tms virhe tuotannossa). Sillon ainakin sai uuden renkaan riippumatta mistä sen oli ostanut tai oliko kuittia kun toimitti raadon tutkittavaksi....
eli minun vinkki olisi mennä suoraan bridgeä myyvään liikkeeseen renkaan kanssa ja jättää välikädet pois. Ei se kuiten sen liikkeen piikkiin mene eli varmasti asia hoituu nopeiten noin.
edit: arkistojen kätköistä löytyi pari kuvaa:
(http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/ratamopoilua/IM000004.JPG/_smaller.jpg) (http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/ratamopoilua/IM000001.JPG/_smaller.jpg)
Harmi kun ei ollut enempää kuvia tallessa. tuosta irtosi seuraavan ajokerran jälkeen pinta juuri samaan tyyliin kun tuosta bridgestä
Sotkeudun aiheeseen kun viime kesänä Conti Sport Attack meni juuri tuollaiseksi ja moitteeni käännettiin että olen ajanu sepelikasassa knuppel_2 Lisäksi siitä katosi märkäpito kokonaan
ja vain ihme pelasti täydelliseltä High Sideriltä.
Onko käytettävät lämminpaineet tarkkaan tiedossa?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Haluaisin kyseisellä renkailla ajaneilta kommentteja ja mielipiteitä.
Jos rengas osoittautuu kelvolliseksi niin sitä tullaan myymään varikoilla ensi kesänä, kisoissa ja ratapäivillä.
Mukana tulisi kulkemaan myös rengas/tasapainotus koneet.
Rengas tulisi olemaan huomattavasti edullisempi kuin nykyisin radoilla pääosin esiintyvät merkit.
http://www.bridgestone.fi/lehdisto/lehdistotiedotteet/2010/battlax-racing-r10
Mä käytin kemorassa takana 2,1 ja edessä 2,2. saattaa takarengas toimia alhasemmallaki paineella. Varovasti ajelin ja paras aika oli joku matala 12. Lämmitin etu ja takarenkaan 80c.
En osaa muokata joten kirjotan toisen viestin perään. :)
Tuntui olevan painopisteestä tarkka rengas. kun pyörä oli samassa asennossa, kuin 2012 dunlopilla, takapää tärräsi vasureissa. kun laskin keulaa n.3mm tärrääminen rauhottu. En oo vielä muodostanu kokonaiskuvaa, mut ei pahaltakaan tuntunu. Pitää kokeilla vielä alastarossa.
Lainaus käyttäjältä: BOLA - 03.09.12 - klo:20:08
Haluaisin kyseisellä renkailla ajaneilta kommentteja ja mielipiteitä.
Jos rengas osoittautuu kelvolliseksi niin sitä tullaan myymään varikoilla ensi kesänä, kisoissa ja ratapäivillä.
Mukana tulisi kulkemaan myös rengas/tasapainotus koneet.
Rengas tulisi olemaan huomattavasti edullisempi kuin nykyisin radoilla pääosin esiintyvät merkit.
http://www.bridgestone.fi/lehdisto/lehdistotiedotteet/2010/battlax-racing-r10
Siirsin Bola Racen kyselyn tänne ketjuun, siitä vaan Juha lukemaan kokemuksia. peukku_1
Lainaus käyttäjältä: Janza - 03.09.12 - klo:20:25
Mä käytin kemorassa takana 2,1 ja edessä 2,2. saattaa takarengas toimia alhasemmallaki paineella. Varovasti ajelin ja paras aika oli joku matala 12. Lämmitin etu ja takarenkaan 80c.
Mulla oli lämminpaineet 1,9 takana ja 2,2 edessä.
Motoparkissa tuli nyt kokeiltua rengasta.
Itselläni alkaa ainakin muodostumaan kuva että kyseessä on aivan kelvollinen rengas.
Mikä tärkeintä, niin se ei käyttäytynyt missään epäloogisesti. Eikä lähtenyt varoittamatta alta, taikka tehnyt
mitään muutakaan odottamatonta.
Lämminpaineet:
Taka 1.9
Etu 2.1
Näihin vauhteihin ainakin aivan kelvollinen rengas.
http://www.bridgestone.com/products/motorcycle_tires/products/battlax/r10.html
Ei ne ny ainakaan iha susipaskoi voi olla jos niil on pistelty nyrre meneemään kierrosajalla 7:50:
(hyvä mainosvideo ko renkaille)
www.youtube.com/watch?v=JHC55aqDxb0&hd=1
Motoparkissa paras aika 31,3, Ennätys on 1.30. Ei tuntunu ainakaan siinä vielä pahalta. Tarkoitan, ettei luistanut eikä mitään muutakaan vastaavaa. Ehkä hivenen toivoisin parempaa eturengasta. Testaan vielä alastarossa ensi vkl. Paineet oli takana 1,9 ja edessä 2,2.
http://www.youtube.com/watch?v=3_Or0j_6V48
Onko toi sama kierros vai eri? En oo perehtyny ko. paikkaan...
Itse tykkäsin renkaasta. Nyt menossa toinen sarja ja alkaa tottumaan käytökseen. Mun vauhdeissa ei mitään yllättäviä tapahdu. Tosin sain vkl parannettua Motoparkin enkkaa tasan 4 sek.
Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, josko tästä löytyisi edullisempi vaihtoehto Dunlopeille/kalliimmillenrenkaille.
Paineina edessä 2.3 takana 1.8-1.9 kokeiltuna lämpötilan mukaan(seos hard type2)
Testattu vielä alastarossa.
Takarenkaan paineeksi vakiintui 80c lämmössä 1,6. Edessä oli edelleen 2,1. Saattaisi tarvita 0,1-0,2 lisää.
Kerhokisan aika-ajossa nopein kierros oli 24,1. Kesäkuun b-kisassa pääsin toiseen ruutuun ajalla 23,8, eli 0,3 sekuntia huonommalla.
Kisassa en vauhtiin sitten päässytkään. :)
Ajoitko Janza millä seoksilla Alastarossa? Entä miten on kestänyt? Alkoi kiinnostamaan kokeilla, kun noinkin hyvää palautetta tulee.
Type3 oli motoparkissa ja alastarossa. Type2 oli kemorassa.
Olis kyl hyvä jos kokeilis rengasta 1000kuutioisellakin. Siinä on mulla ollu ongelmana se, etten oo uskaltanu kunnolla ulosmitata sitä rengasta, joten en vieläkään tiedä miten se sitten loppujen lopuks lähtee alta, kun lähtee.
Kyllä se luistaa, siinä missä muutkin, silloin kun itse hölmöilee, mut mä oon tykänny kovasti.
Tän kauden ajoin dunlopilla ja harkitsen vakavasti ens kauden ajamista tuolla. Suureks osaks budjettisyistä, mutta myös siks et tiedän tällä kokemuksella, että siinä on potentiaalia. En tiedä onko yhtä paljon ku dunlopissa, mutta ainakin näihin mun vauhteihin ihan riittävästi.
Dunlop on hyvä rengas. Pirelli on hyvä rengas. Molemmilla ajettiin kärkisijoja SM kisoissa, mutta tarvitsenko parasta ollakseni keskiverto? :)
Renkaan ongelmat:
-Ei oo tietoo todellisista käyttöpaineista, eikä vaadittavista lämmöistä.
-Mielestäni kääntyvyys on huonompi kuin dunlopissa. Toki ajoin alastarossa tavallista löysemmällä takajousella, joten ongelma saattoi olla siinäkin. Oikeastaan mussahan se vika kuitenkin loppujen lopuks on. :)
-Jos haluaa vertailla dunlopin kanssa, ainakin mulla vaati pyörä noin 3mm muutoksen geometriassa, enkä ole varma riittääkö se edes.
Tänä vuonna en enää pääse ajamaan, joten testit jää ens kauteen. Mietin vain sitä että jos vielä käännän pyörää enemmän nokalleen, kuinka paljon se vaikuttaa kiihdytyspitoon..
Type3 renkaalla ajoin motoparkissa 30kierrosta ja alastarossa 40. Vaihdoin renkaat, koska oli aika-ajo ja yritin uskaltaa ajaa täysillä. Veikkaisin että lähelle 100kierrosta olis kestäny. Ja mulla on siis 600kuutioinen. Luulen että bemari syö rengasta enemmän. :)
Siinä on oikeastaan kaikki mitä osaan sanoa...Kannattaa kokeilla ja jokainen sitten tekee oman päätöksensä millä ajaa. Mä en vieläkään tiedä. :)
Lainaus käyttäjältä: Janza - 18.09.12 - klo:11:34
-Mielestäni kääntyvyys on huonompi kuin dunlopissa. Toki ajoin alastarossa tavallista löysemmällä takajousella, joten ongelma saattoi olla siinäkin. Oikeastaan mussahan se vika kuitenkin loppujen lopuks on. :)
Voisko tohon huonompaan kääntyvyyteen olla osasyynä etusen liian pieni paine. Mainitsit tuolla, että olisi ehkä vaatinut pikkaisen lisää ja ainakin Dunlopilla kääntyvyydessä on selvä ero kun nostaa paineen 2.2->2.4 tai 2,5 baariin.
Joo, liian varovainen oon ollu sen eturenkaan paineiden suhteen, kun en oo uskaltanu paljoa muutella. Sen eturenkaankin paineen päättelin siitä, että se oli hiukan kuoriutunut, samaan tapaan kuin dunlop tekee liian pienillä paineilla. En kuitenkaan paineita aika-ajoon muuttanu.
Keväällä täytyy vielä testata uudella innolla ja kokeilla kaikkea. :)
2,3 veikkaisin osuvan lähemmäs oikeeta painetta.
Harmittaa et tämmönen amatööri joutuu näitä testailemaan, kun ei osaa eikä tiedä. Mielikuvatkin on niin paljon alushousujen asennosta kiinni. xD
Kiitos seikkaperäisestä vastauksesta. Pitää kokeilla takasta ensi kesänä. Dunlopin softista edessä en luovu, kun kestää tautisen hyvin, ja pito riittää todella hyvin. Sunnuntaina kun lähti alta, sisäkanttarin maaliin liukastuin.
Bola Racella myynnissä Bridgestonen R10:jä mp-tuen ratapäivillä ja Sm osakilpailuissa.
Etu: 120/70ZR17M/C (58W)<Medium> TYPE 3
Taka: 190/55ZR17M/C (75W)<Medium> TYPE 3
Yhteishintaan 330e
Etu:120/70ZR17 130e
Taka:190/55ZR17 200e
Hinnat sisältää myös asennuksen/painotuksen irtovanteille
http://www.bridgestone.fi/lehdisto/lehdistotiedotteet/2010/battlax-racing-r10
Tilauksesta myös muita Bridgestonen renkaita
BOLA RACE
Juha Kauhanen
040-8744873
Vähän päivityksiä:
Motoparkissa kierrosaika about 1:30 ja jotain kymppejä.
Alastarossa 1,23,7.
Sama vika miehessä ku viime vuonna. Mutkiin sisäänmenovauhti liian hidas j joutuu käyttämään ns. Piiskakaasua. Ens vkl kemoraan testaamaan lisää.
Rengas kestää mulla ton kaltasilla radoilla omaa kovaa about 50-70 kierrosta.
Pyörä siis r6 yamaha.
R10 kemorassa
http://youtu.be/xs6ebO6eTfA
Onko type 2 liian hard suomen lämpöihin? Kuis pirun kuuma pitäis olla et hard toimii? Etusien rakenne mietityttää kans... onko seoksissa tai rungossa eroja type2, 3, 4 ?
R10 evo type2 takanen toimi alastaron uudella pinnalla ilman mitään ongelmia, niinku toiminu kaikilla muillakin radoilla kelistä riippumatta. Mut onko kukaan ajanu r10 eturenkaalla vielä tuolla? En uskaltanu laittaa alle kun se ei oo botnialla ja pärnussa uusia asvaltteja kestäny.
R10R type 3 (1,7 bar) toimi myös loistavasti Alastaron uudellan pinnalla, niin kuin jo tuolla toisessa ketjussa mainitsin.