Lainaus käyttäjältä: jarska - 31.05.12 - klo:12:49
Tänään mietiskelin sellaista, et paljonko työ paatuneet ratapäivien järjestäjät otatte maximissaan ajajia per ryhmä?
Ja riippuuko yleinen käytäntö myös radasta vai?
Alastarolle voi myydä 40-45 paikkaa per ryhmä, jos päivän pituus on normaali, eli 10-20. Tällöin ajoaikaa tulee 10h ja porukka jakaantuu nätisti. Motoparkissa määrä on 5-6 enemmän, muilla radoilla sama Alastaron kanssa.
Jos kaikki paikalle raahautuneet aikovat ajaa jokaisen setin (esim. kolmen tunnin vuoro), niin silloin 30 on aika lailla maksimi. Nopeuserot ryhmienkin sisällä ovat suuremmat kuin kilpailuissa (pääsääntö), jolloin tulee väkisinkin ohittelua ja ryysistä. Jos ratakapasiteetin maksimista nostaa kuljettajamäärää viidellä, niin kaatojen määrä yli kaksinkertaistuu. Kilpailuissa porukka osaa jo pääsääntöisesti pitää omat ajolinjansa eivät kuiki taakse tai tee mitään ihmeellisiä kevätjuhlaliikkeitä kesken ajon, joten siellä uskaltaa roikkua puolenkin metrin päässä toisen hanurista. Jossain treeneissä en ikinä mene niin liki tuntematonta kuskia, koskaan ei tiedä mitä edellä ajava keksiikään alkaa tekemään.