Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:17:45
Mut siis joo, tuo mitä sanoit on ihan järkeenkäypää. Eli läpät 2% mut, tarkoittaako tuo lukemaa jossain empro-ecun monitorointisoftassa? Mulla vaan käytännössä ruuvaillaan idleä ylöspäin?
Äkkiseltään mutuillen: K7:an TPS fuel mapin pienin läppäasento on 1.9%. Eli jos läpän säätää siten että ecun mielestä se on 2.0% auki, niin ecu pysyy(
?) TPS kartalla, jolloin polttoaineen syöttöä pystyy säätämään 200RPM välein alueella 800-16000RPM.
Eli sulla pitää olla joku softa joka osaa lukea eculta ulos tulevaa dataa (jossa myöskin TPS info), ja sen avulla ruuvata se läppä kahteen prosenttiin. Sitten seoksella pystynee jonkun verran vaikuttamaan moottorijarruun?
Tosiaankin ihan täyttä arvailua.
Sähkökaasuvehkeissähän toi menee silleen että ecu säätää myöskin sitä läpän asentoa moottorijarrussa. Esim yhestä tonnaridatasta katottuna sen moottorijarrunaikainen RPM & TPS, sillon ku kahvan asento on 0.0%:
10900 5,1
9600 4,7
8800 4,3
8000 3,9
6500 3,5
5700 3,1
2300 2,7
2,3
1,9
Idle 1,5