Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.07.14 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.07.14 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 01.07.14 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 01.07.14 - klo:20:31
Jos et ois ohittanu mua paluusuoran jarrussa, niin antasin semmosen vinkin, jotta ota tiukemmin tuo nelosmutka ja pyri kääntään paluusuoran vasuriin (5.) jo aiemmin. Pääset avaamaan paluusuoralle aikaisemmin ja saat hyvän loppunopeuden ja sitäkautta ohituspaikan. Näky jossain kohtaa juniorin videossa kuinka me ajetaan se erilailla. Toki tulos oli sun kannalta parempi, joten ehkä olen väärässä.
Samaa varmaan haet, mutta kirjoitampa kuitenkin. Vähän hämää toi paluusuoralle avaaminen vasta vitoskanttarilta.
Oleellista omasta mielestä tuolle paluusuoralle tulemisessa on se että saa sen neloskanttarin kunnolla kiinni ja siihen taittaa tarpeeksi myöhään. Eli kolmosesta kunnolla ulkoreunaan, ennen nelosta kaasua pois että mopo kääntyy, neloskanttari kiinni ja kaasu pohjaan aina paluusuoran jarrumerkille asti. Tällöin ainakin itse saan kaasun pohjaan siinä neloskanttarin nurkilla ja vauhtia suoralle sen 220.
Laitetaan vielä semmonen, että jos kaasun käyttö on huonoa tai pitoa heikosti, niin saa sen mopon tuossa myös lapasesta.
Tuo on sellanen paikka, että kusiaisellakin ottaa monia tonnareita kiinni kun monet yrittää sitkeesti ajaa ton kolmosesta asti koko ajan tasasesti kiihdyttämällä, jolloin ei pääse avaamaan kunnolla missään vaiheessa. Mut jatkakee vaan tuolla linjalla niin pääsee vajaatehosellakin ohi muuallakin kuin kahvilan mutkan jarrussa.
Ööö, en vieläkään tajunnu miten se nyt sitte pitäs ajaa, vääntäkää mulle rautalangasta pliis?
Hitto kun sais joltain nopeelta kuskilta sellasta videoo, missä näkys jarrukahva+kaasukahva ja vielä rataakin...onnistuiskohan?
Mä kun en tajua datoista hevon hel**ttiä, niin auttas ainakin mua kun olen jotenki jumissa jarrujeni ja avausteni kanssa.
Video on työläs, joten kolmen kuvan lanka.
3. mutkasta avataan ulkoreunaan, jolloin näyttää tältä:
Kaasua käytetään melkein kiinni tai siis sen verran pienellä että mopon saa taittumaan. Ja taitto about ulkokanttarin loppuessa. Jos paljon vauhtia, niin taiton aloitus tulee aiemmin. Liikaa vauhtia ei taas saa tappaa, joten vähän joudut itse hakemaan täydellistä lähestymistä.
Eli tästä taitto kohti 4.
Sitten osutaan kiinni 4. kanttariin ja tämä on se kriittisin kohta tästä yhdistelmästä. Tästä kohtaa mopoa pystympään ja normaalisti avaten. Kaasu pohjassa paluusuoran jarruun asti.
Sitten kun tuo avaus onnistuu, niin voi yrittää keksiä miten mopoa saa aiemmin takaisin pystyyn, jolloin saa taas kaasun pohjaan aikaisemmin. Tämä siis parkkeeraamatta mopoa 3-4 mutkien väliin.
Sit kun tuo sujuu, niin voidaan katsella miten sinne seuraavaan vois jarruttaa kovaa pitkälle ilman että tarttee kattella kun yamahat kiertää ulkokautta ohi.
Kuvat tästä videosta:
https://www.youtube.com/watch?v=NVcGLOGXnv4