Nyt on ehkä termistössä tulkinnan varaa. Pompottaa / täristää.
Jos ei oo luistokytkintä ja nykäisee isossa vauhdissa pari pykälää pienemmän vaihteen ja päästää kytkimen kerralla auki, niin takapyörä tärrää lukkiutuneena, kunnes vauhti tippuu niin matalaksi, että koneen kierrokset riittää siihen vauhtiin, sillä vaihteella, jotta takarengas pääsee taas pyörimään.
Jos esim Palmasin jarruun tuut nelosella rajoittajaa vasten ja vauhtia on se 190? Sitten nykäiset kakkosen päälle ja vapautat kytkimen kerralla, ni jonkin aikaa se takapää tärrää lukossa, kunnes on taas mahdollisuuksia pyöriä.
Luistokytkin tässä tapauksessa päästää takarenkaan hieman pyöriä, jolloin se ei lukittuneena tärrää.
Luistokytkimellä tai ilman, niin takapää voi elää kovassa jarrussa (luistaa / mutkitella sivusuunnassa) ja nousta mahdollisesti myös ilmaan, mutta se on sen takia, että etujarrulla jarrutetaan niin kovaa.
Veikkaan, että rivi4:lla se pompottaminen ei oo ihan niin paha, koska se kiertää korkeemmalle kun v2 ja sen takia saattaa tärrää vähemmän. Mutta ihan tarpeeksi se silläkin täristää