eli rääräähän tarttis jokkiksen säännöissä tarvitut varmistukset, kellään kokemusta? Saako valmiiksi poratut pultit/korkit jostain kaupasta suoraan vai kuin?
Motorgissa oli aiheesta riemastuttava keskustelu: http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/248782-Ratapy%C3%B6r%C3%A4n-varmistukset (http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/248782-Ratapy%C3%B6r%C3%A4n-varmistukset)
Tuo pultinporausaihe voitti viihdyttävyydessäään melkein kumi- ja asentokeskustelut.
Mutta ois siistiä, jos joku asiantunteva tännekin nuo ohjeet laittais. Löytyis, ku tarvii.
Täältä itse ostin sen minkä löysin:
http://www.pro-bolt.com/ (http://www.pro-bolt.com/)
Muahaha, olin ihan unohtanut ton triidin.
Ne pultit toimii edelleen.
Eivät ole osanneet hajota. :)
Oli kyllä taattua .org laatua
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 04.06.12 - klo:12:51
eli rääräähän tarttis jokkiksen säännöissä tarvitut varmistukset, kellään kokemusta? Saako valmiiksi poratut pultit/korkit jostain kaupasta suoraan vai kuin?
Helpoimmalla pääset kun otat jarrusatuloiden pultit irti ja viet sellaiselle, jolla kunnon vehkeet ja täräyttää niihin reiät. Toinen vaihtoehto on porata itse kantoihin reiät. Silloin tarvitsee kunnon terän (olisikohan 2-3mm oikea koko ja kobolttiterä). Terää pitää muistaa rasvata/öljytän operaation aikana ja varsinkin loppuvaiheessa terä voi jumia ja napsahtaa poikki, joten kannattaa ottaa useampi terä. Pultit ovat aika kovaa kamaa. Öljyproppu on jo vähän pehmeämpää materiaalia ja menee ihan varikko-olosuhteissakin reikä siihen. Jos V&H:n (Dull myy) öljynsuodatin mahtuu, niin kannattaa vaihtaa sellainen, sillä siinä on valmiiksi mutikka jossa lankavarmistuksille reikä. Noiden lisäksi öljykorkkiin varmistus. Allekirjoittaneen pyörästä voi tulla vakoilemaan kuin ne on tehty R1:een. Tontilla tästä päivästä sunnuntaihin mopo täällä Alastarolla.
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 04.06.12 - klo:15:56
Oli kyllä taattua .org laatua
Hahaa, nyt muistankin tuon mun aloittaman threadin.. reps_1
Mutta sen verran asiaakin, että tuli hommattua varmistuslankapihdit ja ovat kyllä vertaansa vailla mod_smilie_+1
Jukka tuossa jo antoikin tyhjentävän vastauksen. Omasta kokemuksesta lisään vielä, että poraaminen onnistuu helpoiten pylväsporakoneella ja pienillä kierroksilla. Se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, mutta onnistuu näillä kotikonsteillakin.
Itsellä kului 3-4 terää ja yksi kokonainen ilta R6R:n varmistusreikien kanssa puuhastellessa. Ja jos oikein hifistelee, niin voi katsoa reikien paikat jo valmiiksi vielä kun pultit ovat kiinni pyörässä. Silloin voi ainakin tsekata, ettei reikä jää minkään kauluksen tai helman alle hankalaan paikkaan.
//Andy
Vaikka aihe on vanha se on kuitenkin aika-ajoin tapetilla. löyty tuollanen ymmärrettävä video aiheesta. ihan lopussa, jossain 18 min kohdalla näyttää kuinka lankaus tapahtuu pelkillä katkasupihillä ja käsillä.
https://www.youtube.com/watch?v=OwFjUX6SaY8 (https://www.youtube.com/watch?v=OwFjUX6SaY8)
Tosta sivulta 19 alkaen löytyy varmuuslangotuksesta:
http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/list/AC%2043.13-1B/$FILE/Chapter%2007.pdf (http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/list/AC%2043.13-1B/$FILE/Chapter%2007.pdf)
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.01.14 - klo:17:40
Tosta sivulta 19 alkaen löytyy varmuuslangotuksesta:
http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/list/AC%2043.13-1B/$FILE/Chapter%2007.pdf (http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/list/AC%2043.13-1B/$FILE/Chapter%2007.pdf)
Jokos muuten ne sun kuusreikäset pultit on on käytössä murtunu niin kuin tietäjät tuolla orgin puolella silloin arvelivat? ;)
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.01.14 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.01.14 - klo:17:40
Tosta sivulta 19 alkaen löytyy varmuuslangotuksesta:
http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/list/AC%2043.13-1B/$FILE/Chapter%2007.pdf (http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/list/AC%2043.13-1B/$FILE/Chapter%2007.pdf)
Jokos muuten ne sun kuusreikäset pultit on on käytössä murtunu niin kuin tietäjät tuolla orgin puolella silloin arvelivat? ;)
Ei ne perkeeleet oo vieläkään osannu totella niitä tietäjiä.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.01.14 - klo:00:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.01.14 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.01.14 - klo:17:40
Tosta sivulta 19 alkaen löytyy varmuuslangotuksesta:
http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/list/AC%2043.13-1B/$FILE/Chapter%2007.pdf (http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/list/AC%2043.13-1B/$FILE/Chapter%2007.pdf)
Jokos muuten ne sun kuusreikäset pultit on on käytössä murtunu niin kuin tietäjät tuolla orgin puolella silloin arvelivat? ;)
Ei ne perkeeleet oo vieläkään osannu totella niitä tietäjiä.
Pitäsköhän jonkun käydä kertomassa niille, että tartteis katketa tai ainaski nylppääntyä. :D
Mistä sitä ohutta vaijeria löytyis?
Sitten tarvis myös niitä millä sen vaijerin saa niitattua, niitä putkenpätkiä?
Sokat mulla jo on
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqUOKjEE356DPRZIBOG6t1Yy)w~~_12.JPG)
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 25.02.14 - klo:12:39
Mistä sitä ohutta vaijeria löytyis?
Sitten tarvis myös niitä millä sen vaijerin saa niitattua, niitä putkenpätkiä?
Sokat mulla jo on
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqUOKjEE356DPRZIBOG6t1Yy)w~~_12.JPG)
Voihan nuo sokatki ihan normi varmistuslangalla kiinnittää?
Ite ainaki veivaan aina uudet langat, meneehän siinäki aikaa joku 10sec....
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 25.02.14 - klo:12:55
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 25.02.14 - klo:12:39
Mistä sitä ohutta vaijeria löytyis?
Sitten tarvis myös niitä millä sen vaijerin saa niitattua, niitä putkenpätkiä?
Sokat mulla jo on
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqUOKjEE356DPRZIBOG6t1Yy)w~~_12.JPG)
Voihan nuo sokatki ihan normi varmistuslangalla kiinnittää?
Ite ainaki veivaan aina uudet langat, meneehän siinäki aikaa joku 10sec....
-IKH
-Pultti Berner
-Biltema
Omaan ei ois tullu ikinä tehtyä varmistuslankaa kummempia, jos ei olis tulleet pyörän mukana.
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 25.02.14 - klo:12:39
Mistä sitä ohutta vaijeria löytyis?
Sitten tarvis myös niitä millä sen vaijerin saa niitattua, niitä putkenpätkiä?
Sokat mulla jo on
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqUOKjEE356DPRZIBOG6t1Yy)w~~_12.JPG)
Onko noille sokille muuta nimeä kuin safety pin... Sillä löyty ebaystä jotain, tosin lähinnä raisa reikänaamojen lärvirautoja.
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 08.03.14 - klo:20:36
Onko noille sokille muuta nimeä kuin safety pin... Sillä löyty ebaystä jotain, tosin lähinnä raisa reikänaamojen lärvirautoja.
Nimestä ei tietoa
http://www.ebay.com/itm/Spring-clips-Safety-pins-wire-motorcycle-kart-saftey-/141203195906 (http://www.ebay.com/itm/Spring-clips-Safety-pins-wire-motorcycle-kart-saftey-/141203195906)
Edit
Löyty sitä vaijeria ja niitä lukkoja sähkötarvikeliikkeestä peukku_1
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 08.03.14 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 25.02.14 - klo:12:39
Mistä sitä ohutta vaijeria löytyis?
Sitten tarvis myös niitä millä sen vaijerin saa niitattua, niitä putkenpätkiä?
Sokat mulla jo on
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqUOKjEE356DPRZIBOG6t1Yy)w~~_12.JPG)
Onko noille sokille muuta nimeä kuin safety pin... Sillä löyty ebaystä jotain, tosin lähinnä raisa reikänaamojen lärvirautoja.
Klikkaa siitä vasemmalta kategoriaksi "eBay Motors" niin naamauistimet ei näy tuloksissa.
^kiitosta taasen
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 25.02.14 - klo:12:39
Mistä sitä ohutta vaijeria löytyis?
Sitten tarvis myös niitä millä sen vaijerin saa niitattua, niitä putkenpätkiä?
Sokat mulla jo on
(http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqUOKjEE356DPRZIBOG6t1Yy)w~~_12.JPG)
noita "putkepätkiä" eli niittejä saa ihan vaikka bauhaussista,en vaan muista virallista nimeä niille.itse niittasi ruuvipenkis ne ja sillä hyvä,kelpas sm b sarjassa ainakin näin tehtynä.