Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 10.03.15 - klo:15:58Mitkä on ne asiat mitä haluat saavuttaa näillä uudistuksilla? Veikkaan: Vähemmän ruuhkaa, tasaisemmin jakautuneet nopeuserot ja mahdollisimman paljon kilvanajoa suhteessa radalla vietettyyn aikaan? Mitäs muuta? Mitä huonoa näet näiden muutosten tuovan nykyiseen verrattuna?
RR-tuki ry:n tarkoitus olisi edistää kilvanajoa.
Täten sen ratapäivät poikkeaisivat nykyisistä ratapäivistä joilla on muitakin tarkoituksia. Nopeusjärjestyslähtöä en esitä nykyisille järjestäjille (vaikka se sopisi myös niihin).
RR-tuen ratapäiviä voisi verrata rr:n urheiluharjoituksiksi. Aluksi treenataan paikat kuntoon, sitten otetaan kisamaisia harjoitteita. Painissa harjoitellaan painimalla mahdollisimman tasavertaisen vastustajan kanssa. Juoksussa juoksemalla yhtä nopeita vastaan. Radalla ajetaan vertaisia vastaan. Kun lähdettäisiin nopeusjärjestyksessä radalla, olisi vertainen edessä ja takana. Oma hyvä ja huono meno paljastuisivat välittömästi ja GoPoro/Racechrono matsku kertoisi loput.
Ja, kuten sanoit, ruuhkaa tulisi vasta setin lopussa.
Lähtöharjoitukseen verrattuna tuo saataisiin välittömästi setin alussa käyntiin. Ei tarvitsisi pysähtyä lähtöviivalle eikä toisten tarvitsisi jättää settiä väliin.
Huonoja puolia olisi tuo alun kolmen kierroksen odottaminen. Riskitaso ehkä nousisi kun ajetaan kisamaisesti. Toisaalta ruuhkien väheneminen pienentäisi sitä.
Niin ja vanhan tutun kanssa ajaminen ei ehkä onnistuisi. Saisipa uusia tuttuja.
Mukautuvat ryhmät nopeuttaisivat kehitystä. Ei tarttisi arpoa olenko tarpeeksi nopea siirtymään seuraavaan ryhmään. Jos kello sitä näyttäisi niin eiku nopeempaan. Samalla, jos olisi nopeusjärjestyslähtö, niin edessä olisi nopeamman ryhmän hitaimmat eli seuraava porras.
RR-tuki ry -ajatus oli tarkoitus esittää jo tänä talvena, mutta katsoin että FORR systeemi sekoittaa jo tarpeeksi soppaa näin lama-aikana. Odotellaan ja katsotaan miten rataharrastus kehittyy. Mukavia merkkejä on ollut ilmassa.
RR-tuki perustettaisiin vasta yhteisen pohdinnan jälkeen. Perustetaan sitä varten oma ketju myöhemmin. Mutta se voisi olla valtakunnallinen rr-kilvanajoa edistävä yhdistys. Joka radalla voisi olla oma ala-osasto joka järjestäisi kerhokisan kesässä. Ratapäiviä innostuksen mukaan. Ratapäivät vain kyykkypyörille. Ratapäivillä eri teemoja, jousitus, data, ecu, fysiikka, pääkoppa, talous. Joka ratapäivälle SML mies mukaan kertomaan toiminnasta. SRRA tutuksi tilaisuuksia. Kisajärjestäjäyhdistysten telttoja ja toimitsijavärväystä. Tiimitelttoja. Ilmapalloja. Hattaraa.