Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.12 - klo:13:00
Kiitokset analyysistä. Jarruissa siis piilee edelleen aika paljon aikaa, avaukset kai on jo vähän siellä päin. Tuo ajatusmalli terävämmästä linjasta aukesi vasta oikeastaan ihan loppukesästä ja sitä tuli hyödynnettyä lähinnä Alastarossa parissa paikkaa. Kemorassa tuli ajettua sitten enemmän ihan vaan fiiliksen mukaan. Terävämmästä linjasta saisi varmaan hyötyä siinä vikassa vasurissa ja kahvilan mutkan avauksessa, muutenhan tuolla on nopeat mutkat aika jouheita ja hitaat pitkiä. Ja tosiaan se kolmosen ajolinja pitäisi siirtää oikeaan paikkaan. Yksittäinen paikka, jossa häviän suhteessa kaikkein eniten aikaa tällä hetkellä on varmaan kahvilan mutkan jarru.
En kyllä tosin olisi yhtään ihmeissäni jos joku nopeampi ampuu alas nämä mun ajatukset ajolinjoista, ei olisi eka kerta.
Vertasin tota sun kierrosta Streethawkin 2.8s nopeempaan kierrokseen:
S jopa parissa paikassa alottaa jarrun aikaisemmin.
Suurin ero on siinä että puristaa hitaammin/pehmeämmin, ja;
Jarrun kevennys myöskin lineaarisemmin, eli jarru pysyy tiukempana koko jarrun ajan vs sun "porras"jarru.
Ja vauhti pysyy pitempään, eli loppuu vasta apeksissa.
Avauksissa suurin ero on se, että sä et avaa niin aikaisin, ja erityisesti se että vaikka avaat myöhemmin niin silti avaat hitaasti, joten et ehdi, tai sit et vaan "uskalla" vääntää sitä kaasua niin pitkälle ett mopo ehtis kiihtyy mutkien välissä. Joka näkyy siinä ett erosta tule 1s ennen paluusuoran jarruu ja 1.8s sen jälkeen.
Ja vaikka vaikka S jarruttaa tiukemmin ja avaa kovemmin, ja ajolinja on kulmikkaampi, niin silti mutkanopeudet ovat lähes samat.
Varsinkin apeksista ulos tullessa S vetää ihan limitillä vs sinä.