Lainaus käyttäjältä: teemuki - 26.06.19 - klo:11:32
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.06.19 - klo:08:25
Tuo on todennäköisesti seurausta harhaluulosta: Aikaisemmin ja enemmän kaasua = Hyvä kierrosaika/ Kaasulla tehdään hyvät kierrosajat.
Ja tuon harhaluulon seurauksena tuhoat ajolinjan aivan täysin. Ja kierrosaikaan napsahtaakin 5 sekunttia lisää, vaikka tavoite oli juuri päinvastainen.
Toki jos tavoitteena onkin vain pappamopoilla, niin sitten tuossa ajamisessa ei ole yhtään mitään vikaa, vaan se näyttää oikein hyvältä juuri sellaisena kuin se nyt on. Valintakysymys.
Yritän kyllä ajatella, etten menisi kaasulle liian aikaisin ja toki yritän saada linjojakin kiinni. Tavoite ei ole pappamopoiila, vaan kehittyä pikku hiljaa paremmaksi, kiire ei kuitenkaan ole. Pureskeltavaa on vaan niin paljon, ettei useampien kohtien satunnaiset onnistumiset osu koskaan samalle kierrokselle. Mikä tuossa oli mielestäsi eniten päin persettä, että voisi koittaa korjata ennen viikonlopun kisoja?
Eniten on perseellään toi kaasun käyttö, se nyt vaan tuhoaa kaiken.
Ja ajolinjaa (wbaumin ohjeet tolla kemoratriidissä), tai ylipäätään yhtään mitään, sä et pysty korjaamaan ennen kuin oot korjannu kaasun käytön.
Niin kauan kun oot menossa mutkaan, et koske kaasuun.
Niin kauan kun oot "maksimikallistuksessa", et koske kaasuun.
Jos ulkokanttare meinaa tulla vähänkään silmille, et koske kaasuun.
Niin kauan kun joudut väkisin kääntämään mopoa, et koske kaasuun.
Tuntuu hitaalta ja siltä että vauhti kuolee, mutta se on täysin harhaluulo.
Oikeasti se johtuu siitä että et ole enää jatkuvassa selviytymiskamppailussa, joten aivokapasiteetin käyttöaste tippuu 100%;sta 10% prosenttiin, ja tuo yhtäkkinen "ylimääräinen" prosessointiaika tekee ajasta pitkän.
Jos onnistut oikeesti olemaan koskematta kaasuun liian aikaisin, niin sitten pysyt siellä radan ulkoreunassa ennen kuin taitat.
Ja yrität saada vähän pyöreyttä ajolinjaan siihen taiton ja apeksin väliin, eli pysyt erossa siitä sisäkanttareesta ennen apeksia.
Noilla kolmella perusasialla (kaasukontrolli, radankäyttö, ajolinja ennen apeksia) tippu helposti se 5 sekunttia kierrosajasta.
Sen jälkeen voit sit taas vaikkapa palata miljoonan ja yhden erilaisen asian pureskelemiseen, ja tehdä asioista itsellesi vaikeita, ja ihmetellä ja kummastella.