Onko bimmerin omistajilla tullut tuollaista VDS -tekstiä mittaristoon? Sain oman pyörän kasaan ja mittaristoon ilmestyi tuollainen teksti, mikä on ilmeisesti kaatumisanturin häiriö. Saako korjattua muulla tavalla kuin ostamalla uuden anturin. Oma pyörä s1000rr -10
tyhmä kysymys, mutta onhan se kaatumisanturi oikeinpäin siellä missä pitääkin :)
Joo kyllä se on oikeenpäin :)
Mistä bimmeris saa jännitteen/virran? Jos se jännite on "väärä"/häiriöllinen, niin se voipi olla yksi syy VDSään näytöllä.
Lontoonkieliset väittivät vian saattavan johtua vajaasta akusta. Mikäli oikein ymmärsin.
http://www.s1000rrforum.com/forum/bmw-s1000rr-general-discussion/9157-ok-i-am-getting-worried.html
Ok. Latasin akun täyteen ennen kun käänsin virrat päälle, mutta pitää vielä mitata akun kunto. Tuota samaista vikaa esiintynyt maailmalla, mutta kielitaito kun on mitä on, niin aina ei saa varmuutta tekstin sisällöstä
Mulla oli talvella akku päässyt niin tyhjäksi, ettei pyörä lähtenyt käyntiin. Tällöin huomasin saman VDS "herjan" näytöllä. Latasin akun
täyteen, niin VDS teksti ei enää syttynyt näyttöön ja pyörä pelitti hienosti. Perustelin ainakin itselleni, että johtui akun jännitteen/virran alhaisuudesta.
Mystisissä sähkövioissa tai vikakoodeissa kyl vehkeessä kuin vehkeessä ekana tarkistella akun kunto. Ducati tais antaa 10 vikakoodia tauluun kun startissa jännite notkahti.
Akku oli testerin mukaan kunnossa. Laitoin tilaukseen uuden anturin ja jos ei silläkään kuittaannu niin poistan koko anturin ja päätän olla kaatumatta
Lainaus käyttäjältä: kordari - 23.03.15 - klo:14:43
Akku oli testerin mukaan kunnossa. Laitoin tilaukseen uuden anturin ja jos ei silläkään kuittaannu niin poistan koko anturin ja päätän olla kaatumatta
Paljos akun napajännite oli sillon ku mopossa oli virrat päällä?
No enhän mä sitä mitannu. Pitää huomenna mitata ja laittaa infoa siitä
12.58 oli jännite virrat päällä
Akku sökö.
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mikä tuo jännite pitäisi olla virrat päällä? Tarkennuksena vielä, että pyörä ei ollut käynnissä vaan ainoastaan virrat päällä.
Kuulostaa ihan normaalilta jännitteeltä. Taitaa Nitrous ja TommoKe sekoittaa latausjännitteeseen mikä on sitten lähempänä 14V
Niin munkin mielestä. Taitaa korjaantua tuolla uudella anturilla.
Normi akussa on kuusi kennoa ja jokaisen kennon jännite on ~2,1V. Eli yhteisjännite ~12,6V. Antamillasi numeroilla akkusi pitäisi olla ok. Tietysti akun ikä vaikuttaa siihen, miten sieltä tulee virtaa ulos ja miten pitää varausta sisällään.
Latausjännite on tosiaan sen 13,8-14,4V, riippuen ajokista ja laturista.
Onkohan omassa bimmerissä latauksessa jokin vika kun lataa 15.1 volttia käynnissä ollessaan sekä kieroksilla että tyhjäkäynnillä. Samat latausjännitteet oli vanhalla lopulla akulla, sekä uudella täyteen ladatulla akulla.
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.03.15 - klo:08:17
Normi akussa on kuusi kennoa ja jokaisen kennon jännite on ~2,1V. Eli yhteisjännite ~12,6V. Antamillasi numeroilla akkusi pitäisi olla ok. Tietysti akun ikä vaikuttaa siihen, miten sieltä tulee virtaa ulos ja miten pitää varausta sisällään.
20 asteen lämpötilassa, riippuen lyijyakun tarkemmasta koostumuksesta, 100% täyden akun napajännite on luokkaa 12,6-12,8 V.
Tuolta lisäinfoa:
http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq.htm
Lainaa
Latausjännite on tosiaan sen 13,8-14,4V, riippuen ajokista ja laturista.
Speksit esim Kawasakilla 14.2-15.2
Hondalla alle 15.5
Suzukilla 14.0-15.5
Yamahalla 14.2-14.8
Bimmerin latausjänniteinfoa ei servicemanuskasta löytynyt.
Lainaus käyttäjältä: peejii - 26.03.15 - klo:10:16
Onkohan omassa bimmerissä latauksessa jokin vika kun lataa 15.1 volttia käynnissä ollessaan sekä kieroksilla että tyhjäkäynnillä. Samat latausjännitteet oli vanhalla lopulla akulla, sekä uudella täyteen ladatulla akulla.
Ratamopo josta puuttuu ajovalojen kuormitus?
Etu ja takavalot puuttuu, mutta tilalla on alpha racingilta ostetut töpselit. niissä on olmeisesti jonkinlaista vastusta kun ei herjaa valojen puuttumisesta.
Lainaus käyttäjältä: peejii - 26.03.15 - klo:11:52
Etu ja takavalot puuttuu, mutta tilalla on alpha racingilta ostetut töpselit. niissä on olmeisesti jonkinlaista vastusta kun ei herjaa valojen puuttumisesta.
Todennäkösesti sen vastus on niin suuri, että sen läpi kulkeva virta on erittäin pieni, luokkaa 10 mA. Kun taasen lamput kuluttaa sen jotain 10-15 A tjsp. Ledivalot ehkä jotain 1 A tjsp.
Jos siel ois vastukset jotka kuluttais esim 10 A = 120 W lämpötehoo, niin ne tarvis erillisen jäähdytyssiilin.
Eli voipi olla että latausjännite on sun mopossa noin suuri koska kokonaiskuorma on "liian pieni". Geeliakku ("max" latausjännite luokkaa 14.1V) voinee keittyä nopeastikkin piloille noin korkealla latausjännitteellä. Mut perus huoltovapaa (16.4V) ja/tai AGM (15.6V) tyyppinen akku kestänee paremmin tota keittämistä.
Onneksi ostin perus halvan agm akun, geeliakun sijaan, eikä rahallinenkaan menetys ole niin suuri jos se antautuu ennen aikojaan.
Testasin omassa S1000RR -12 katupyörässä latausjännitteen. Jännite 14,5-14,7V.
Vaihdettu ainoastaan etuvilkut ledeiksi. Muut valot alkuperäisiä.
Ajovalo ja parkkipolttimokaan ei ylettömiä kuormita. Takavalo kun on ledeillä. Ajovalo 55w ja parkki kaiketi max 5w.
Lainaus käyttäjältä: -AS- - 28.03.15 - klo:13:51
Testasin omassa S1000RR -12 katupyörässä latausjännitteen. Jännite 14,5-14,7V.
Vaihdettu ainoastaan etuvilkut ledeiksi. Muut valot alkuperäisiä.
Jos jaksat testata, nii kokeile ottaa valojen sulake pois ja mittaa jännite?
Kokeilin tänään latausjännitettä niin, että irroitin ajovalonpolttimon liittimen. En viitsinyt ottaa sulaketta pois, kun manuaali sanoi että ajovalon lisäksi olis joku rele myös sen takana?? Latausjännite ei käytännössä muuttunu. Ilman valoa 14,6-14,8V.