Lainaus käyttäjältä: Fasu - 29.06.13 - klo:10:17
Perjantai oli pitkä päivä,joten porukkaa olisi voinut jakaa useampaan ryhmään. Kovin kärkevä kirjoittelu pelottelee nuoria,aloittelevia kuskeja pois ja sitten jeesustellaan kun laji kuihtuu. Ei kuskeja,eikä katsojia.
Pikaisesti luettuna foorumilta saa käsityksen,että ainut oikea mopo on huippuunsa viritetty juuri kaupasta ulos
pukattu tonnari. Jukka R. unohti,että Tuen omilla päivillä classik-luokan suzuki pyyhkäisi menemään läpi kisan
vauhdilla jonka kiinni saamiseksi olisi tarvittu SM-tason kuski,eikä tämäkään olisi kilpailun aikana ehtinyt kierroksella
ohittamaan mainittua kapistusta uunituoreella Rykkösellä. Nyt meillä on muutama lupaava kuljettaja,mutta he kiertävät ulkomaan ratoja ja kotimaassa käväistään vain verryttelemässä. Tällä menolla itäisen naapurimme hallussa on pian muutakin kuin Areena. Lähestytään kisailuun lähteneitä kuskeja kannustavalla asenteella, ei negatiivisen
kirjoittelun kautta.
Meneeköhän nyt pikkaisen puurot ja vellit sekaisin? Jos mun pyörääni tarkoitat, niin vakiokuntoinen viisi vuotta vanha R1 lienee kyllä aika kaukana "huippuunsa viritetystä tonnarista".
Kiinnostaisi tietää mikä on tämä Suzuki ollut, jonka kiinni saamiseksi olisi tarvittu SM-kuskia. Jos Loposen pyörää tarkoitat, siihen on riittänyt ihan tällaisen harrastelijankin vauhti katupyörällä ja hyviä vääntöjä ollaan Harrin kanssa saatu.
Jos pointti ei mennyt perille ja olet täällä Kemoran varikolla, niin tervetuloa vetämään hihasta, voin vääntää rautalangasta. Omasta "huippuunsa viritetystä tonnarista" hajosi eilen pata, joten rautalankaviriteltiin tuo Soilin pyörä "huippuunsa viritetyksi kusiaiseksi" ottamalla siitä valot ja kilpi pois ja laittamalla varmistuslangat pyörään. Sillä ajelin aika-ajot ja kisaan lähdetään huomenna ruudusta 18. Tavoite olisii ollut omallani kuuden nopeimman joukkoon, tuolla pyörällä ei ollut asiaa, vaikka huippuunsa viritetty oli jo Yamahan tehtailta tullessaan vajaa kuusi vuotta sitten.
Nimimerkkiä en tunne, mutta jotenkin hiipii epäilys, ettet ollut tuossa ryhmässä ajamassa eilen. Jos ryhmiä on viisi ja yhteen ryhmään tungetaan vajaa puolet koko päivän treenaajista, niin mielestäni aiheesta voi laittaa kritiikkiä. Ja kritiikkiä siitä, että suorasukainen tyyli karkottaisi ajajat ja katsojat, en ota ihan sellaisenaan. Samalla tyylillä aloitettiin 2001 ja 2005 perustettiin luokka joka on edelleenkin suosituin Suomessa ja 2009 SM-kisoissamme oli ihan kivasti katsomassa porukkaa missä ajettiin autoja vastaan näytösajoja, vaikka siitäkin moni toppahousu mielensä pahoitti. Kyllä ne katsomot loistavat tyhjyyttään ihan muista syistä. Jos syitä haluat keksiä, niin pysäytä kadulla 100 ensimmäistä vastaantulijaa ja kysy kuka on Kari Vehniäinen ja Erkka Korpiaho.
Suosittelen kokeilemaan kilpa-ajoa ryhmässä jossa on ratakapasiteetti täynnä ja vauhtierot 30 sekuntia alle kolmen kilometrin radalla. Saattaa hieman hahmottua mistä kenkä puristi ja mistä ei.
Huomenna ajetaan kilpaa ja olen hel***in tyytyväinen etten ole ajamallani 1:19.1 -ajalla eturivissä eikä 1:12.5 ajanut Teemu ole takarivissä, vaikka nopeusero onkin "vain" 6,6 sekuntia 30 sekunnin sijaan.