Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 11.06.12 - klo:22:51
"Jos keulassa N1 vs N2 ero on "liian pieni", niin siellä on pitkät top-out jouset jotka "sotkee" noita lukuja."
Mielestäni se oli liian suuri. Motorradissa oli painaumien suhde 3/4 kun mulla se on jotain 1/2 eli N1 painauma jää selvästi pienemmäksi kuin Motorradin ohjeissa.
Riippuu ihan siitä;
millaset top-out jouset sielä keulassa on
mitkä pääjouset sielä on
paljonko kuski painaa
mikä on kuskin painojakauma
Ts ellei nuo ole samat sinulla/sinun mopossa ja motoradin kuskilla/niiden mopossa, niin noilla suhdeluvuilla voi pyyhkiä berberiä. Varsinkin jos jompi kumpi tai molemmat on viel mittaillu ne varsinaiset mitat päin berberiä.
Ensinnäkin, mittaa keulan vapaa pituus oikein.
Sen jälkeen mittaa painauma kuskin kanssa oikein.
Jos se on noin 40 mm, niin anna olla, se on ihan bueno alkuun.
Jos se on alle sen, esim 35 mm, niin löysää esijännitystä viis kierrosta, koska säädin on hyvin tod näk millisellä kierteellä, eli viis kierrosta löysää sitä viis milliä, eli painauma kasvaa viis milliä, eli on sit sen 40 mm, jos pitkä top-out jousi ei sotke kuviota.