Tässä mietityttäny ku nuo Lontookieliset selostajasedät jutteli noitten MotoGp luokan pyörien tekniikasta jottain sen suuntasta, että nyt on Yamahaan tulossa samanlainen vaihdelaatikko kuin Hondassa. En tiedä oliko niillä jo se käytössä viime kisassa vai ei, vaan pointti on siinä, että kyseisissä värkeissä on tavallaan kaks vaihdetta päällekkäin hetken päällä, puhukohan ne varttikierroksen ajan en muista tarkkaan. Sitten toinen vaihde kytketään mekaanisesti pois eikä hydraulisesti kuten esim F1, ku motogp luokassa sellanen tekniikka kiellettyä. Sillä saadaan ns jatkuva veto. Sanovat että tällä tekniikalla verrattuna vanhaan vois kaasua vähentää 7% ja silti mopo kiihtyis kovempaa. Kyllä nyt ei taas järkeen mahu miten se voi olla mahollista, ettei metalliosaset lentele... En tajua. Mekaniikkainssit hoi avatkaa vähän.