Tänään kokeilin tuota maastopyörää. Tunnin lenkin ajoin maantiellä. Vaihteiden käyttö alkoi sujumaan lopussa jo ihan mukavasti. Pääasia että pitää ketjut suorina, niin menee päälle kivasti. Takavaihtaja hiukan vaatii tarkkuutta, kun isommille rattaille vaihtaa. Välillä ei vaihda, ja toisinaan 2 kerralla. Tarkkuutta vaan peukaloon, niin eiköhän se siitä.
Jousto ei ole mun mielestä haitaksi asfaltilla, kun naksautti takapään jäykempään asentoon. Mukava kun ylämäkiin pumpatessa antaa alusta hiukan myöten.
Nappularenkaissa melkoinen vierintävastus, mutta kun en välitä kellosta, niin ei merkitystä vauhdilla. Vain 3 km/h suunnilleen samalla teholla parempi keskinopeus kun kickbikella, jossa kuitenkin kivikovat (8-9 bar) kapeat renkaat.
Pysyttelen alussa tiellä, että opin ensin käsitelemään tätä rutiinilla, ja vasta sitten maastoon. Lukkopolkimet oli erittäin herkässä säädössä, ja en usko että vaatii enää löysempää. Jalat irtoaa, kunhan vähän sivulle vetäsee.
Alustan säätöjä en kopeloinut, muuta kun katsoin että takapää meni kireämpään asentoon. Etupää saa olla tuossa missä on. Se ei paljoa tiellä tunnu joustavan.
Onkohan maastossa satulan korkeus syytä pitää samana kuin maantiellä? Nyt polvi oikenee melkein kokonaan, ja pitäis olla aika hyvä. Ainakin mukavin oli tällä säädöllä mihin parin kokeilun jälkeen päädyin. Maantiepyörän satulan säädin aikoinaan ihan oppaan mukaan, ja tässä nyt aika samalla korkeudella.