Lainaus käyttäjältä: rranta - 04.09.17 - klo:09:57
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.09.17 - klo:20:21
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.09.17 - klo:20:13
^on kyllä. Ja 1000:sten pitäs olla vielä se THE luokka.
Eikä aassakaan kovin montaa kuskia enempää kaikissa kisoissa mukana. Toivottavasti talouden piristyminen toisi mukanaan pirteyttä myös tähän lajiin.
Voihan se olla että kilvanajo on joillekkin vain osa harrastusta ilman sen suurempia urheilullisia tulostavotteita. Ajaa varallisuuden ja ajankäytön järkevyyden mukaan kisoja. Kisat on kuitenkin varsin mukava täysin erilainen lisä ratapäivien ajamiseen. Uskoisin kuitenkin, että jokaisen kuskin toive jokaisessa luokassa olisi nähdä lisää kuskeja vaikka vain satunnaisesti osallistumassa. Ja tietysti tuo kisojen ajo on helppoa. Vähän vaan kaasuttelee jarruttelee ja kallistelee. Siinä se. Ratapäiviin erona vielä se että lähetään liikkeelle kaikki samalla kertaa hyvin lähekkäin toisia. Siitä on helppo mennä peesiin. Just se lajin helppous viehättää todettiin tuolla Motoparkissaki viime viikonloppuna.
Jeppis... Toivon myös lisää kuskeja viivalle. Jos katselee SBB:n kierrosaikojen kehitystä sen jälkeen, kun lähdöt yhdistettiin, niin tuntuu hitaampi pää tippuneen jokkikseen, eikä se ainakaan helpota päätöstä tulla viivalle. Toisaalta luokkien yhdistäminen nyt on ainut järkevä tapa saada tällä hetkellä hyvä gridi kisoihin.
SBA:ssa näkisin mielellään enemmän nälkäisiä kuskeja isolla rahalla tehdyllä näyttävällä kalustolla taistelemassa mestaruudesta. Nyt viikonloppuna oli kärjessä ihan hyvää vääntöä ja myös hyvää kyytiä meneviä kuskeja. Esim. Collin on ajellut myös silloin, kun vedettiin helposti isoa kovaa ja kaikki oli paremmin... Ihmettelen vaan, miksi nyt ei mennä niitä 1.24:a. Nopeasti keksin muuttujiksi ainakin sen, ettei tuolla oikein pysty nykyään treenaamaan, säätämään ja ratakin on muuttunut röykkyisemmäksi, paitsi minun jamahalle, jonka timanttinen alusta kompensoi kaikki ongelmat.
Siinä kohti, kun varikko kiiltelee taas toinen toistaan hienommista rekoista ja taso on vanhojen hyvien päivien luokkaa, väistyn mielellään takavasemmalle johonkin toiseen luokkaan harrastamaan. Siihen asti se on vaan hauskanpitoa ja irtiotto arjesta, joka menee hetkeksi vakavan puolelle valojen sammuttua.
Ja muuten vielä kierrosajoista, sama porukka paineli tänä vuonna kemoralla sitä samaa kovaa, mitä on joskus menty vanhoina hyvinä aikoina.. Alastarossa mentiin olosuhteisiin nähden myös kovaa... ei ole kenellekään helppoa vetää sateelta suoraan kuivalle ja toisinpäin. Kilpailussa kun se kesän paras setti, oma suorittaminen ja kalusto ei aina osu kohdilleen juuri sillä kellonlyömällä, kun tuloksia mitataan.
EDIT: JA pienenä motivaattorina, keksikää mulle jotain 20k€ lapaan ja menen motoparkissa 1.25.9xx. Uutta pyörää en tarvii, mut jokusen viikon treeniä, säätöä ja uusien kumien tuhlausta.