Nyt tuli niin mielenkiintoinen probleema eteen, että on pakko kysellä apuja. Kyseessä siis GSX-R 1000 K6 ratapyörä, joka pätkäisee sytytyksen noin 10000-11000 kierroksen välillä. Veto loppuu kuin seinään. Pyörä penkitettiin ja säädettiin viime viikolla AJ-Bikessa Vaasassa. Useammassa dynovedossa pätki joka kerralla hieman eri kierroksilla noin 10000 rpm, mutta yhdessä vedossa toimi kunnolla ja veti nätisti rajoittimelle. Tuossa vedossa antoi myös täydet tehot. Yhdessä vedossa kun pätkäisi mittaristoon syttyi punavalo ja FI. Epähuomiossa sammutettiin avaimesta eikä saatu vikakoodia ylös. Sen jälkeisissä vedoissa ei sytyttänyt enää vikavaloa. Vikakoodi olisi helpottanut vian haarukointia. Kone saa bensaa, mutta sytytys katkeaa jostakin syystä.
Ennen penkitystä pyörään on vaihdettu uudet tulpat, bensafiltteri, bensanpaine- ja tuotto testattu, bensaletku uusittu, sivujalan piuhat tsekattu ja kolvattu uusiksi, shifterin piuhat otettu kokonaan irti puolista, läpät säädetty kohilleen, latausjännite testattu (tyhjäkäynnillä kylläkin), akku uusittu, ilmanputsari on puhdas.
Kenelläkään hyviä vinkkejä? Seuraavaksi ajattelin mitata jännitteensäätimen, latausjännitteen korkeilla kierroksilla, antureiden mittausta ym. hakuammuntaa... Jenkkifoorumeilla paljon vastaavia tapauksia, mutta yhtä selvää syytä ei oikein tunnu olevan.