Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.03.15 - klo:21:58
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.03.15 - klo:21:43
Oli vissiin snadisti optimistinen jarrumerkki. Semmosen 10-20 kertaa kesän aikana onnistuin tekemään tuon saman kun yritin siirtää jarrumerkkiä.
Nii-i, mähän oon yrittäny sanoo, ett ensin kannattaa opetella jarruttamaan, ja vasta sit siirtää jarrumerkkii. Muuten käy juurikin noin.
Tuo on vähän hankala paikka jarrumerkin kanssa kun jarrun aloitusnopeuteen vaikuttaa pirusti se miten toi shikaani osuu. Tekee semmosen +-10km/h eron keskivertokierrokseen verrattuna. Kymppi lisää vauhtia ja samalla siirtää parilla metrillä merkkiä niin ei oikein tila riitä. Varsinkin kun keula oli aika tunnoton jarruttaa, laski mieluummin mopo pystyssä vähän leveeksi sen sijaan, että riskillä taittaa mutkaan.
Tosin toi sun videolla näkyvä jarrun leveeks meno menee itsepäisyyden piikkiin. Olin päättäny mennä susta shikaanin jälkeen ohi, mutta arvioin väärin kuinka paljon eroo suhun pitää jättää ennen shikaania. Väärän arvion takia jouduin nostamaan kaasun kokonaan pois keskellä shikaania, etten tuu sun konttiin. Itepäisesti piti sit kuitenkin vielä yrittää ohi ennen neulansilmää vaikka olin 10-20 metriä sun perässä shikaanissa stoppaamisen takia.
Mut tuo on kyllä jännä ajatusmalli sulta, että pitäs opetella jarruttamaan ennen kuin siirtää merkkiä. Mä en ymmärrä, että miten mutkaan voi opetella jarruttamaan kovempaa sisään jos ei ala siirtämään sitä merkkiä lähemmäs mutkaa. Sillä kovalla jarrun aloituksella kun ei ole mitään merkitystä jos ei saa vietyä sitä jarrua apeksiin asti. Lisäksi varsinkin monella vakioalustalla ajavalla tuo sun mainostama kova jarrun aloitus vain runttaa keulan pohjaan ja vie sen vähäisenkin tunnon keulasta, jolloin on entistä vaikeampi opetella sitä keulan tuntumaa mutkaan sisään mennessä.