Lainaus käyttäjältä: wbaum - 06.09.15 - klo:18:53
Tuli tuossa huomattua viimeisenä rataviikonloppuna ettei etusen toisen laita ole lämmin ekalle setille mentäessä. Rengaslämppärin avasin sitten tuossa nyt. Thermal technologyn etulämppäri muodostuu kolmesta vyöhykkeestä. Näistä kaasukahvan puoli oli kärähtänyt paluupiuhasta ja kaikki kolme menopiuhaa viittä vaille katki muutenki.
Ihmettelinki joskus tuos kesällä että lämppärissä päällä on yks vaalea kohta näkyvissä, mutta ajattelin että siihen on saattanut roiskua liotinta tai jotain. Paskat, se on ollu kärvähtänyt siitä kohti jo pitemmän aikaa. Selittää kyl aimo määrän etusen lipsumisia mm. kemoran ykkösessä, kolmosessa ja karusellissa. Etenkin ekat setit ja ekat kierrokset tullu ajettua ihan keskellä suuta kun tuntunut että ihmeen lipoista on. Keulaakin tuli osaksi tämän takia modattua. Tämmöstä se on sitten kun ei ole varma onko se luoton puutetta vai todellista. Toki se päivän mittaan on johonkin lämmennyt vanteen ja johtumisen kautta, mutta jooja...
Jos tämäkin:
ei johtunut tuosta niin hatullisen paskaa voisi sitä kai syödä. Tuossa harmi kun ei ole tajunnut että lämppärissä on kolme aluetta erikseen ja on tullut vaan toiselta reunalta tai päältä koitettua onko lämmin.
No, eipä tässä muuta. Ajattelin nyt että kytkisi kunnolla näkyvät ledit kaikkiin kolmeen piiriin kun tuon yhden ledin himmeä kajo oikein meinaa erottua muutenkaan.
Mites olis hifiversio, ja 32-bitti-kosketus-värinäytöllä toteutettu esim 5- tai 7-alueinen lämpötilamittaus? Sopiva Arduinoalusta maksanee pari kymppiä, lämpöanturit saa kaikki eurolla parilla, värinäyttö pari kymppiä tjsp. Siihen sit viel lisäksi relekortti muutaman euron, niin voit vaikka itse ohjata niitä lämmityspiirejä.
Koodit näytölle, lämmön mittaukselle, ja releiden ohjaukselle, löytynee kaikki valmiina netistä. Ei tarvi ku vähäce kopypastedittiä.
Sit siihen viel semmonen häly, ett kun katkasee renkaan lämmityksen, niin vehje piippaa 140dB jos kaikkien lämpötila-antureiden viimeisin mittaus ennen lämmitysvirran katkaisua ei ollut raja-arvon ylittävä.
Vehje voisi hälyttää myös siinä tapauksessa että sähköt katkeavat jostain syystä.
Ja muistutuspiippailla, jos niitä ei ole pistetty paikalleen viimeistään esim 5 minuuttia setin jälkeen.