Mulla menee tosiaan keskimäärin sellanen 40-60g painoja takarenkaaseen, viime vuonna Pirelliin tuntu tarvivan vielä hieman ennemän kuin mitä nyt Dunloppiin, saattaa tosin olla harhaa.
Koskaan en muista että olis lähemmäs 100g tarvinnu mutta uskon että se on hyvinkin mahdollista, sulla Vuorela on ilmeisesti käyny just nyt niin jos et siis ollu laittanu painoja ollenkaan?
Sellanen tärinä jonka huomaa perseellä ajossakin ilmenee takarenkaan osalta varmaan just siellä lähempänä sitä 100g epätasapainoa, koska kovin usein ei valitusta aiheesta kuule ja osa porukasta ei tosiaan niitä renkaita tasapainota.
Kaksi kertaa on ittellä käynyt niin että alko täristään kohtuu paljon. Eka oli eturengas Kemoralla 2009 aika-ajossa, siinä renkaassa (Dunlop slick) oli kyllä jotain hämärää, sitä ei meinannu saada kirveelläkään tasapainoon ja ajossa sitten täristi vaikka olin sen kuitenkin tasapainottanut. Eikä ollu pyörähtänyt vanteella. Toinen oli myös Kemoralla, tällä kertaa 2011 kisojen aika-ajossa. Takarenkaasta lähti oikein kunnon tärinät. Renkaana oli Pirellin slick jossa oli tasapainotettu 60g verran. Rengas oli pyörähtänyt 180 astetta vanteella eli mun järjen juoksun mukaan epätasapainoksi tuli joku 120g. Molemmilla kerroilla ajoin kyllä muutaman kierroksen että sain edes jonkinlaisen ajan mutta ei se herkkua ollut.
Teemu