Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 20.02.15 - klo:08:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.02.15 - klo:04:31
Lisää testisettii
Hyvin huomaa anti-squatin toiminnan. Lisäksi jarrutuksessa on jännä tuo kaksiosainen keulan tippuminen. Vaikka painat jarrua kerralla, niin keula menee alas kahdessa osassa. En tiedä onko se normaalia, mutta ei se menoa näytännyt haittaavan.
Huomaa myös sen että mopo nousee todella ylös, molemmat päät, silloin kun sen flippaa kyljeltä toiselle.
On se normaalia. Tosin toi oli aamun eka setti ja ajo ihan siel sun tääl, joten siitäkin syystä toi kaasulta jarrulle tapahtu keulan osalta noin selkeesti kaksosasesti.
Jos ois kunnon hanskamies kyseessä niin keula tippus abaut kerralla koska mopo menis niin nopeesti täyskaasulta täysjarrulle, että keula ei ehtis tipahtaa pelkästään vedon loppumisen takia siinä välissä.
Mut harrastelijalla toi on tyypillistä ett kestää, joten mopo ehtii elämään siin välissäkin, enemmän tai vähemmän.
Jos ajatellaan peruskyykkää, jossa painauma 40 mm, niin kaasu nostaa keulaa sen 0-40 mm. Ja varsinkin suurissa nopeuksissa ilmanvastus nostaa keulaa, mutuna hihasta 0-20 mm.
Moottorijarrulla saa takarenkaalta jonkun max 0,6G voiman aikaseks, olettaen ettei ole esim luistokytkintä tai eculla pehmennettyä moottorijarrua, joten se painaa keulaa alas 0-40(?) mm.
Pintakaasulla ajaessa keula pysyy siin peruspainaumassa (jos ei ilmanvastus nosta).
Jarrulla keulan saa sit kokonaan kasaan riippuen jousivakio/ilmajousi/ilmanvastus/jarruteho/kuskinmoponpaino yhtälöstä. Vaimennuksilla ei sinänsä juurikaan vaikutusta asiaan pohjaako keula vai ei jos vaimennukset ovat noin muutoin tontilla. Toki vaimennuksilla voi halutessaan vaikuttaa pohjaamisherkkyyteen, mutta se on helppo tapa pilata koko keula.