(http://www.kemora.fi/images/KemoraKarttakuva.png)
Kemoran moottorirata sijaitsee Vetelin Sillanpäässä, Keski-Pohjanmaalla valtatie 13:n varrella. Vetelin keskustasta on matkaa radalle noin 12 km. Jyväskylän suuntaan.
sää (http://www.weather.fi/Finland/Veteli/Kemora/)
kalenteri (http://partial.sportum.info/partial4/kemora_integrointi/kalenteri.jsp)
9.5 on eka avoin Kemorassa. Sinne ois tarkoitus lähteä. Tähtäys klo 12, jolloin Kokkolan työläiset ei ole vielä radalla tukkeena.
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 05.05.13 - klo:19:22
9.5 on eka avoin Kemorassa. Sinne ois tarkoitus lähteä. Tähtäys klo 12, jolloin Kokkolan työläiset ei ole vielä radalla tukkeena.
ainaki osa kokkolan työläisistä on tuolloin alastarossa :)
Niin ja sehän onkin pyhä.
Jos ei sada, niin taidan tulla tänne.
HOX! HOX!
Kemoralla on radalla aivan saatanasti nyt öljyä!
Siellä oli kotilokisat ja olin duunissa siellä. Yksi kottero laukes kahvilamutkassa ja kuski päällikkönä jatkoi koko varikkosuoran ja kurvas 1. mutkasta varikon ulostulosta varikolle ja jatkoi bunkkerien ja radan välisen varikkosuoran läpi kokonaan. Kuski ilmeisesti aikoi säästää vaivaa ja teki öljyntyhjennyksen samalla.
Vesisade aiheutti sen että kotilot levitti sen koko 1. mutkaan ja karusellista lähtien loppuosalle rataa. Sitä tuli sinne aivan helvetisti. Ei taida imeytysaine riittää koko radalle.
Tiistaina soittelen toimitusjohtajalle että mikä tilanne. Ilmottelen sitte tänne.
Häätyy tulla katteleen kun mopokin viimein suostui käyntiin. Tosin saa nähdä miten soran ja öljyn kanssa käy..
Lainaus käyttäjältä: aapolas - 05.05.13 - klo:21:41
HOX! HOX!
Kemoralla on radalla aivan saatanasti nyt öljyä!
Siellä oli kotilokisat ja olin duunissa siellä. Yksi kottero laukes kahvilamutkassa ja kuski päällikkönä jatkoi koko varikkosuoran ja kurvas 1. mutkasta varikon ulostulosta varikolle ja jatkoi bunkkerien ja radan välisen varikkosuoran läpi kokonaan. Kuski ilmeisesti aikoi säästää vaivaa ja teki öljyntyhjennyksen samalla.
Vesisade aiheutti sen että kotilot levitti sen koko 1. mutkaan ja karusellista lähtien loppuosalle rataa. Sitä tuli sinne aivan helvetisti. Ei taida imeytysaine riittää koko radalle.
Tiistaina soittelen toimitusjohtajalle että mikä tilanne. Ilmottelen sitte tänne.
Hienoa et tieto kulkee. toisin on etelässä. "Ei siella öljyä. Sina liikaa jarruda"
Mitä luultavimmin loput roskapöntöt neljällä pyörällä suorittavat öljynvaihdon juurikin helatorstaina, kun on kaunis aurinkoinen keli ja mikäs sen otollisempi paikka laskea wanhat öljyt kuin Kemoran moottorirata.
Palolaitoksella on kalustoa pesuhommiin,vaan pitäs löytää ensin maksaja. Taitaa mennä ratayhtiön piikkiin,
tai rata jää ainoastaan kotiloiden käyttöön rahan puutteessa...?
Toivottavasti kuluu radasta pois 24.5 mennessä... Miten joku jaksaa edes ajaa noilla datsuneilla. Jos ei nopeita luokkia lasketa mukaan, jaksan ihan suoraan sanottuna olla sitä mieltä, ettei niillä tarvitse osata ajaa. Kuski vaikuttaa sekunnin pari suuntaansa, kalusto loput. Riittävän tehokkaalla Mp:llä ja autolla alkaa eroa tulemaan, toisessa vaan kustannukset karkaa aika äkkiä normi harrastajan ulottumattomiin.
Pitäis pistää sotkevan piikkiin. Siivous voisi sisältyä vaikka kiinteisiin kuluihin, kun tuntuu että neljä viidestä näistä hel***in romurallikisoista sotkee radan.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nojaa, osaa ne kakspyöräsetkin. Esim eräs jäteöljyvatkaimella ajanut joka teki puutarhaletkusta öljyletkun mopoonsa... Tai sit ihan perinteistet katukuskit jotka on vaihtanu öljyt ja filsun, ja "kiristäny" filtterin pelkästään kädellä. Eräskin ihmetteli kaatonsa jälkeen:"Kuka v***u on laskenu öljyt radalle!!!"
Yksi urpåimmista; ihan perus ratapyörä jossa kuitukatteet, reijät pulteissa varmistuksille, jne. Mutta ei mitään varmistuksia, öljyfiltterissäkään, joka aukes...
Tarttis varmaan olla huopapinnotetut renkaat
Lainaus käyttäjältä: jussi040 - 07.05.13 - klo:16:43
Tarttis varmaan olla huopapinnotetut renkaat
Jätä lämppärit päälle :)
No niin.
Viime viikolla satoi ja tuli muitakin esteitä. Itse en halunnu alottaa kautta sadekelillä.
Tänään soittelin toimitusjohtajalle. Radan pitäisi olla hyvässä kunnossa ja harjattu. Tänään illalla Ivanhoen tyypit menossa ajamaan.
Onko muita tulossa torstaina? Itse pyrin iltapäivällä pääseen paikalle, yritän vähän varastaa töistä. Kelit pitäis olla kohdillaan.
Lainaus käyttäjältä: aapolas - 14.05.13 - klo:15:40
Tänään soittelin toimitusjohtajalle. Radan pitäisi olla hyvässä kunnossa ja harjattu. Tänään illalla Ivanhoen tyypit menossa ajamaan.
Onko muita tulossa torstaina?
Mää tuun mahollisimman aikaisin. Kiitti ratakuntoinfosta.
Tulosaa ollaan
Perhana kun pitää aikasin perjantai aamusta lähtee reissuun, ei taida jaksaa jos torstaina kiertää ympyrää.
Mieli tekis kyllä kovasti.
Paluusuoralla kuulemma joku auto sylkeny öljyt ulos. Kyllä pistää vihaks nuo 4pyöräset
Lainaus käyttäjältä: Wper - 14.05.13 - klo:19:58
Paluusuoralla kuulemma joku auto sylkeny öljyt ulos. Kyllä pistää vihaks nuo 4pyöräset
Siinä oli metrin rako kanttarin ja öljyn välissä. Sehän piisas. Viiminen setti meni jo huomattavasti paremmin
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
onko se rata kunnossa? Saa ilmeisesti vetää ilta kaheksaan asti. pittää vissiin lähteä iltapäivällä työntään.
No ite meinasin olla 2aikaan päivällä siellä. Ja ajelee niin kauan ku jaksaa. Mut kahdeksaan asti on rata auki.
Mä yritän keretä johkain klo 15-17 välille. Jos keli pysyy näin hyvänä niin voipi ajjaa kasiin asti. Toivokaamme että kotterot ei eksy sinne.
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 14.05.13 - klo:21:13
onko se rata kunnossa? Saa ilmeisesti vetää ilta kaheksaan asti. pittää vissiin lähteä iltapäivällä työntään.
Pahoin pelkään, että voi olla vielä öljyjäämiä torstaina. Tänään oli ainaki tosi sotkunen muutenki.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
MTV3:n mukaan pitää olla takaisin Raahessa klo 18.30.
Oliko Kemorassa porukkaa ajamassa tänään? Missä kunnossa se rata on?
Lainaus käyttäjältä: Birke - 16.05.13 - klo:19:48
Oliko Kemorassa porukkaa ajamassa tänään? Missä kunnossa se rata on?
Alkupäivästä oli aika rauhallista. Mpratalaisia alkoi kuitenkin pikkuhiljaa paikalle lupsahtelemaan. Itse lähdin katsomaan jääkiekkoa kun meno oli parhaimmillaan.
Rata oli hyvässä kunnossa. Paluusuoran vasurissa oli öljynimeytysjauhetta. Mun linja ei passannut siinä olevaan puhtaaseen rakoon, joten omaan enariin ei ollu mahdolisuuksia.
Ai ai ku oli nannaa avata kausi. Kolmannella setillä oma ennätys vaikka tuntuikin olevan aivan liruttelua.
Ekalla lämmityskerralla oli kiinanpoikien tuulisuojat renkaiden ympärillä ja tuntuivat ehkä vähän nopeammin lämpiävän mututuntumalla.
Oli kiva nähdä foorumin naamoja.
Tästä on oikein hyvä jatkaa.
Niinhän se kausi viimein aukesi, uudella kytkimellä. Kiva oli ajella vaikka melkoista rämpimistä olikin, hiljalleen parantaa siitä sitten.
Mutta foorumin naamoja oli mukava taas tavata.
Rata oli ihan kohtuu kunnossa. Tosiaan se paluusuoran öljyn imeytysainealue sai tosi varovaiseksi ja siitäpä paluusuoralta puuttu vauhti kokonaan. Normi jarrumerkistä ku tempas sai laittaa lissää kaasua ennen mutkaa. Tunnustan, että nauroin ääneen kypärän sisällä. Karusellin oikea tuntu vähän liukkaamalta ku tavallisesti, kun toisella setillä vähän laitto siihen painetta. Mutuna, että pikkusen huonompi pito oli ku normaalisti kaikenkaikkiaan. Näytti sielä yks kisa Bimmeri menevän kovvaa. Eli ei kaikkia häirinny. Vain tämmösiä säälittäviä räpeltäviä tissiposkia. Kiitokset seurasta JPB, Wper, pienisöpöapina, aapolas, Pete_L ja sori jos joku unohtu. Erityiskiitos JUICELLE, kiitos myyyy friiieend!!!