Tuoreimmat viestit

#71
Kotimaan kisat / RR 2022 SM/EM/MM/Jokkis/IRRC
Viimeisin viesti käyttäjältä santerik - 02.01.22 - klo:08:44
Jaaaaahas.

Vuos ol vaihtunu ja kai jotkut jossain jotain ajaa ensi suvenakin?

Kotomaan sarjassa 600:ssa oli männä sesongilla hyvä meno ja kohtuullisesti porukkaa mutta kärkipään nuorilaisista ei kovin moni ole (ainakaan omien okulaarien alla) julkaissut ensi kauden kuvioita vielä? Sarjos ja Kainulainen ymmärtääkseni olisi jatkamassa sm-sarjaa? SBK oli viime kesänä pienoisessa alennustilassa, mikä lie tulevan kesän laita. Jokkiksestahan sinne yritetään kärkipäätä työntää mutta tiedä sitten menevätkö. Jokkis on pirskuttanut viime kesänäkin ihan OK. Junnuluokkia ei tullut juuri seurattua. Jos viime kauden kehitys jatkuu niin varmaan jossain 2025 tietämillä 80% pyöristä ajaa track punkin tarroilla mikä ei tietty ole huono asia. Kemoralle ei löytynyt kisajärjestäjää ja Viro ei ole meidän kalenterkssa joten neljällä kisalla mennään + mp-tuen jokkikset.

Espanjassa päästeli Valtonen, Nässi ja Koskinen. Ymmärtääkseni ainakin Valtosen on tarkoitus jatkaa sarjassa, muista en tiedä. TPR ja Seppä ovat näemmä Espanjan auringon alla reenailemassa - Sepän kehitys on ollut niin huimaa ettei olisi väärässä paikassa jos tuonne kesän jäisi ajamaan mutta siihen voinee liittyä jokunen kymmentä tuhatta muttaa.

MM-sarjassa jatkaa ainakin Tuuli. Takala ei vielä ole tainnut ensi kesästä ilmoitella. Molemmilla tuntuu vauhtia riittävän mutta kumes ei aina ole kestänyt oikein radassa. Tuulin vauhti tiedetään mutta Takalan kyyti olisi mukava nähdä nyt kun sarjasta on yhden sesongin verran kokemusta.

IRRC on sattuneista syistä ollut vähän sekaisin viime kesinä. Aiemmin ainakin Seimalla ja Kuparisella oli intoa.

Katuradalta tietty vielä Kostamo, toivottavasti lähtisi vielä katuja kiertämään.

Itse pyrin vähintään 300% kasvuun ratapäivissä viime kesään nähden - päätavoite kuitenkin mahtua nahkoihin.

Nyt juorut ja jutut kehiin, ihan vaan näin meidän kesken. Ja mikä tärkeintä: korjatkaa jos yllä on jotain väärin. Siinä voi olla virheitä vaikka se netissä onkin julkaistu.
#72
Alastaro / Vs: Alastaro-dataa
Viimeisin viesti käyttäjältä T1mppa - 03.12.21 - klo:13:27
Alastaro, 18.9.2021 Jokkiskisan nopein kierrokseni. 1.23.3.

Saa laittaa datoja jakoon. Katselen niitä mielelläni ja aina opin jotain uutta jokaisesta. Kiitos etukäteen!
#73
Varikolla / Vs: Talvi 2021-2022 tallissa
Viimeisin viesti käyttäjältä Juha_K - 23.11.21 - klo:21:49
Tarvisi asentaa nää paikalleen.  :D


#74
Varikolla / Vs: Talvi 2021-2022 tallissa
Viimeisin viesti käyttäjältä slowrider - 14.11.21 - klo:21:41
meinaan tehdä kaiken moneen mopoon. katotaan mikä se todellisuus keväällä :)
#75
Varikolla / Vs: Talvi 2021-2022 tallissa
Viimeisin viesti käyttäjältä teemuki - 02.11.21 - klo:15:50
Ihan kauheasti ei oo suunnitelmissa talvikaudelle, mutta jos nyt jotain:
- alustan huolto, ehkä vähän jousitusmuutoksia
- uudet ketjut, parit rattaat myös
- venttiilivälysten tarkastus
- abs-pumppu mäkeen ja lyhyet linjat satuloille, samalla luistonestolle oma palikka pyörään.
- katteiden kursimista, vaikkei tullut edes kaaduttua. Sivukate repesi kiinnikkeistään ihan kauden alussa ja oli sitten nätisti teipattuna loppukesän :D
#76
Pyörät / Vs: Termostaatin poisto
Viimeisin viesti käyttäjältä Nitrous - 22.10.21 - klo:18:01
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 18.10.21 - klo:10:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.10.21 - klo:08:22
Suzukin varamoottorilla meinas kyllä olla liiankin lämmin Alastaron kisassa 2019. Unohtu ottaa termari veks sieltä. Radan loppuosallla nosti lämmöt niin, että kahvikan avauksessa vilkutti hetken 120 ja ylilämpövarotusta ja siitä se laski maltilliseen 114 asteeseen ennen lemminkäisen jarrua.

Joo. Jätetään se sinne paikalleen. Yhden viikonlopun olen ajanut moottoriremontin jälkeen ja lämmöt ovat hyvin maltilliset. Katotaan, mitä helteet sanovat. Mutta tuskin mitään ihmeellistä.

Aika hurja tarina lämmöistä :) Kisassa on yleensä muitakin murheita kuin koneen ylikeittäminen ja korkeiden lämpöjen myötä heppojen väheneminen. Ompa kikkustuolissa tarina kerrottavana!
No ei tossa nyt sinänsä muuta harmia ollu kuin muutama puuttuva leffa. Viis astetta vielä kiehumiseen kuitenkin.
#77
Renkaat & Vanteet / Vs: Continental RaceAttack
Viimeisin viesti käyttäjältä JMH - 20.10.21 - klo:14:20
Contin slickseissä olen pitänyt 1,60 lämppäripainetta. Kelistä riippumatta. Hyvin on toiminut.

Mennyt niin, että parin setin jälkeen joutuu hinan tiputtamaan ennen kolmatta settiä, ja ennen neljättä ehkä ulkolämpötilasta riippuen.

Eihän tämä ole optimi tapa mittailla, mutta käytäntö on vakio.
#78
Pyörät / Vs: Termostaatin poisto
Viimeisin viesti käyttäjältä T1mppa - 18.10.21 - klo:10:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.10.21 - klo:08:22
Suzukin varamoottorilla meinas kyllä olla liiankin lämmin Alastaron kisassa 2019. Unohtu ottaa termari veks sieltä. Radan loppuosallla nosti lämmöt niin, että kahvikan avauksessa vilkutti hetken 120 ja ylilämpövarotusta ja siitä se laski maltilliseen 114 asteeseen ennen lemminkäisen jarrua.

Joo. Jätetään se sinne paikalleen. Yhden viikonlopun olen ajanut moottoriremontin jälkeen ja lämmöt ovat hyvin maltilliset. Katotaan, mitä helteet sanovat. Mutta tuskin mitään ihmeellistä.

Aika hurja tarina lämmöistä :) Kisassa on yleensä muitakin murheita kuin koneen ylikeittäminen ja korkeiden lämpöjen myötä heppojen väheneminen. Ompa kikkustuolissa tarina kerrottavana!
#79
Pyörät / Vs: Termostaatin poisto
Viimeisin viesti käyttäjältä Nitrous - 16.10.21 - klo:08:22
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.10.21 - klo:15:37
Jos ei ole ongelmia lämpöjen kanssa, niin onkohan tästä jotain haittaa?
Mikä on alaraja, jolla mopottimella kannattaa rataa kiertää? Onko kiertävä öljy yhtä lämmintä kuin vesi? Mun mopossa on vesi-öljyjäähdytin, että ainakin vedellä öljyä lämmitetään ja jäähdytetään.

Äkkiä saisin pyörästäni termostaatin poistettua, ni mietin otanko vai en. Viileempi on aina tehokkaampi, mutta meneekö esim voitelun toimivuuden kannalta joku raja?

Syyskuun viileässä 8-12 asteen Alastarossa katsoin pari kertaa mittaria ajojen aikana, niin lämpömittari näytti 66 astetta. 60-asteen termari on moottorissa. Jos termari olisi ollut pois, niin olisiko mulla ollut viileämpi moottori? Lämpimämmillä keleillä lämmöt ovat olleet jossain 75 asteen tienoilla. Varikolle hitaasti kurvaillen lämmöt nousseet 90+ asteisiin.
Jos noin hyvin pysyy lämmöt kurissa niin en poistas termaria. 4-tahtikoneelle tuo 70-80 astetta on aika optimi ja varikolla lämmöt nyt nousee aina, mutta sulla nekin pysyy alhaalla.

Kaikki mun pyörät on nostanu lämmöt heilahtamalla yli 110 asteen varikolla hellepäivinä vaikka radalla olis pysyny siinä 80-90 välissä.

Suzukin varamoottorilla meinas kyllä olla liiankin lämmin Alastaron kisassa 2019. Unohtu ottaa termari veks sieltä. Radan loppuosallla nosti lämmöt niin, että kahvikan avauksessa vilkutti hetken 120 ja ylilämpövarotusta ja siitä se laski maltilliseen 114 asteeseen ennen lemminkäisen jarrua.
#80
Renkaat & Vanteet / Vs: Continental RaceAttack
Viimeisin viesti käyttäjältä T1mppa - 14.10.21 - klo:15:39
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 29.07.21 - klo:11:55
...
Kuviosta näkee, että täytyy vähän takaiskarin reboundia höllätä. Mutta eipä sekään pahasti pielessä ole.



Ei muuten tarttee säätää reboundia. Renkaassa oli todennäköisesti liikaa painetta. Maximi tälle renkaalle on 1.7 bar. Mulla oli alastarossa vielä suuremmat rypylät kuvioiden etureunoissa. Renkaassa oli 1.9 bar painetta!

Kun laitoin 1.7 bar, ni tasoittui täydelliseksi.
Powered by EzPortal