Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.07.14 - klo:22:44Oli kyllä lähimpänä kaadot alastarolla kuin ikinä, lemminkäisen jälkeen oikeessa lähti etunen lähes alta jarruvirheen seurauksena. Jotenkin käsittämättömästi pysyin pystyssä mun hero-skillseillä, polvipalan ja tankkipatin saadessa vain osumaa kun koitin saada vehjettä pystyyn takas. Oliski edes ollut ainoo pikku kämmi mitä kävi, mutta muitakin etusen lipsumisia kävi ja ei voinut renkaan piikkiin pistää. Positiivisena sain viimeisiin setteihin suht "virhe-vapaata" ajoo, ja vaikka en ihan päässyt siihen vauhtiin mitä odotin niin oppi kyllä alustan säädöstä taas lisää. Etupää sai oikein kunnolla muutoksia, Markolle ja Murmelalle kiitos. Mopo tuntui ihan erilaiselta nyt. Marko vielä tuumasi että tiputettais perää tuosta. Pitää tutkia millä sen tekisi.
Juu, keulan painauma kannattaa ihan ensimmäisenä mitata ja pistää edes tontille* enne ku lähtee baanalle. Ja sen esijännityksen tehtävä ei oo mitään muuta ku määrittää se painauma. 120 millisessä keulassa toimii yleensä nyrkkisääntö painauma 40 mm kuskin kans.
Sillä esijännityksella ei fixailla mitään ongelmia tai mitään muuta.
Kääntäen sitten taas sillä saa aikaiseksi ongelmia, jos yrittää käyttää sitä johonkin muuhun kuin painauman määrittämiseen.
Jos esijännitystä on liikaa, niin painaumaa on liian vähän, eli ulosjoustoa on liian vähän, jolloin keulasta saa hermostuneen suorilla, ja lipsuvan jarruissa/mutkissa.
Samoin kuin perästä saa liian vähäisellä painaumalla, eli liian vähäisellä ulosjoustolla sitten taasen hermostuneen jarruissa. Ja jos anti-squat sattuu olemaan tontilla, niin voipi olla että perä aukee liikaa kaasusta ja avauspitokin on heikko.
*Tosin sitä ei tässä tapaukses tehty ku katoin öögalla ett keponen äijä ja esijännitys lähes tapissa ja oireet sen mukaset, niin käskin mutulla aukasta esijännityksen kokonaan. Ja ongelma poistu. Joten mutuveikkaus tais osuu oikeeseen. Ehkä.