Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.03.13 - klo:16:34
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.03.13 - klo:15:51
Ja Pirelliin nähden kulutuskestävyys huippuluokkaa.
Oman kokemuksen mukaan Pirelli kyllä hakkaa Dunlopin kulutuskestävyydessä (silloinkin kun Dunlopista sattuu oikea seos oikeilla paineilla alle) ja on lisäksi anteeksiantavampi paineiden ja lämpötilan suhteen. Pirelliä sen sijaan ei ihan helposti saa tuhottua yhdessä setissä, mikä taas Dunlopeilla onnistuu helposti.
Dunlopilla on laaja skaala eri seoksia. Eri radan lämpötiloille jne. Pirellillä vähemmän valikoimaa. Et voi verrata suoraan näitä, jos et omaa riittävää kokemusta ja tietoa. Mä voin vakuuttaa sulle että Med/hard ja siitä kovemmat Dunlopit kestää erittäin hyvin kenen alla tahansa (esim 8854), eivätkä ole lämpötiloille ja paineille kriittisiä.
Löytyy myös liimakumia, jotka hakkaa kirkkaasti kaikki pirellit Pidossa. Se vaan pitää hyväksyä, ettei pehmosimmat seokset ole tarkoitettukaan kestämään pitkään. 8817 pitää 10-15 kierrosta kun tauti, ja sitten repeää. Eikä auta niiden alustakikkelien ruuvailut.
Kannattaa ehdottomasti kysyä Paljon kisaa ajaneelta, ja treenanneelta henkilöltä, mille kelille ja mihin tarkoitukseen kyseinen kumi on tehty, ennen kun laittaa 300,- väärään nakkiin, joka sitten alkaa luistamaan jo ekan setin lopussa, ja on riekaleina toisen jälkeen.
Itse olen pirun tyytyväinen, kun löysin vihdoin viime kesän lopulla seoksia, joilla pystyn ajamaan riittävästi kierroksia, ja silti pitoa riittää omien ennätysten tekemiseen. Budjettikaan ei tule kovin isoksi, kun on vihdoin, kiitos wehnän, Raaserin, ja Kuparisen Eskon kokemuksen ja vinkkien löytänyt järkeviä renkaita Dunlopilta.
Ostan kesäksi pari Pirelliä myös, kun en ole 11 sekuntiin testannut. Tiijä vaikka oisin oppinut sen verran ajamaankin, että nekin tuntuu hyviltä.