"MUUTOKSET RATA-ALUEELLA:
Alastaron rata-alue on kokenut huomattavia muutoksia.
- Vanha ratavarikko on poistettu käytöstä ja on näillä näkymin jäämässä katselualueeksi.
UUSI ratavarikko on tehty vanhalle kiihdytys suoralle ja samalla näyttöpaikka siirtyy
radan ulkopuolelle, aika lailla samalle kohdalle maaliviivan kanssa. Myös päälippu piste
on siirtynyt radan ulkopuolelle. Käynti näyttöalueelle on kiihdytys suoran kautta ja
ratavarikon läpi.
- Radalta poistutaan ratavarikolle / varikolle nyt radan viimeisen mutkan kautta. Rataan on
maalattu viivat varikoille poistumiseen. Maalaus kaventaa viimeistä mutkaa mutta
käytännössä radan ulkoreunahan ei ole ns. ajolinjaa.
- Uusi ratavarikko on toteutettu betonisten elementtien kanssa, jotka kaventavat hieman
"turva" aluetta pääsuoran alussa mutta emme usko siihen liittyvien asioiden vaikuttavan
kilpailujen kulkuun / turvallisuuteen. Ratavarikolle tulemme maalaamaan viivat eri alueita
varten.
Vasempaan reunaan rajataan noin 4 leveä huoltoalue, keskelle noin 1,5m leveä
kävelykaista ja oikeaan reunaan noin 4m leveä "nopea" kaista.
- Varikko alueella on kanssa isoja muutoksia; iso osa vanhoista asvaltin välisistä sora-
alueista on asvaltoitu ja näin ollen saatu mahdollisuuksia isompien kuljetusautojen ns.
poikittaisparkkeeraus (leveys nyt jopa 20m).
Varikon portista tullessa sisään, oikealla kädellä olevat varikko-alueet on poistettu
käytöstä ja on nykyään lähinnä P-alueena tiimin "ylimääräisille" autoille, sekä
toimitsijoiden pysäköinnille. Sama koskee aluetta varikon toisessa päässä, ylävarikolle
johtavan tien alussa. Alueiden rajat on merkattu keltaisilla viivoilla, eli viivojen jälkeisille
alueille "leirien" pystyttäminen on ehdottomasti kielletty.
Tämä siksi, että ympäristösyistä varikko aluetta on jouduttu tiivistämään ja alueelle on
jouduttu tekemään uusia keräyskaivoja "uudelle" varikko-alueelle.
- Osa vanhasta kiihdytysradasta otetaan myös varikko käyttöön:
UUSI varikko-alue alkaa entisen kiihdytys suoran sillan kohdalta ja jatkuu kiihdytys
suoraa noin 170m verran. Alue on noin 19,5m leveä, jolloin molemmin puolin saadaan
"leirejä" pystytettyä ja silti kulku ratavarikolle säilyy turvallisena. Leirien syvyys maksimi
6m kiihdytys "varikolla", jolloin jää hyvä tila siirtymisiin varikolle / ratavarikolle. Mikäli
vain ehdimme, tulemme maalaamaan alueviivat leirejä varten, sekä keskelle aluetta ns.
kävelykaistan.
UUTENA nopeusrajoituksena otetaan 20 km/h käyttöön varikko-alueella. "