On ihan normaalia, että lambda irroitetaan ja näin päästään tekemään säätöä ecun kiinteämmän, olkoon sitten 'fail mode', kartan päälle. Toiset ecut eivät sytytä edes vikavaloa, omassa pyörässäni on näin. PCV:ssä on kuitenkin vain se yksi kartta, jolla muutetaan (lyhennetään tai pidennetään) ecun antamia ruiskupulsseja, oli ne sitten peräisin mistä hyvänsä ecun ruiskukartasta. Jos ecu antaa milloin mitäkin samassa tilanteessa (rpm/kaasuasento), niin eihän se säätö voi onnistua. Hyvin yksinkertaista.
Onkos Jarska siinä sun optimaiserissa USB-portti? Dynojetin mukaan toisissa on ja toisissa ei. Jos portti löytyy, niin silloin pääsee sen kautta vielä säätämään closed loop -aluetta rikkaammalle tai laihemmalle. Dynojetin mukaan laite on periaatteessa 'preconfigured'. Itse PCV:ssä tuo alue jätetään säätämättä. Jos se on jokin kapea köröttelyalue, niin eipä ole merkitystä ratapyörässä. Pääasia ettei ecu ala säätelemään sitä hulluna.