Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 06.08.18 - klo:12:47
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 06.08.18 - klo:12:42
^hitto. Olis ollu kyllä hienoa, jos olisi tullu onnistuneet kisat. On kyllä yhtä miestä motorsportti koetellu riittävästi.
Joo. Murmelan kisailun aloitus on ollut mielenkiintoista seurata - liveseurannan ykköskohde. Kovasti toivotan tsemppiä !
Metriäkään en ollut ajanut botnian kaadon jälkeen.
Lievien teknisten juttujen ja sääolosuhteiden takia ajoin lauantain varovasti, ainoa tarkoitus oli pysyä pystyssä aika-ajot, ja päästä maaliin molemmat kilpailulähdöt.
Sunnuntaina sitten taasen oli kaikki kunnossa tekniikan ja sään osalta, ja fokus oli 100%, ja tarkoitus oli ensin lähteä ajamaan omaa kovaa, ja sen jälkeen kierros kierrokselta nostaa vauhtia, ja katsoa mihin se johtaa. Tulos tai ulos.
Noh, lähtökierroksella viidennen mutkan, eli "las palmasin" jarrussa ajoin ulkoreunaan ja aloin kiertämään populaa ulkokautta.
Mutkan pohjalla ollessani, väistin ensin sisällä ollutta joka näytti että olisi voinut ajautua leveeksi.
Kun siirsin katseen exittiin, näin että jotain tapahtuu/ yksi kuski nostaa mopoa pystyyn joka tarkoittaa sitä että joku on nurin jossain siellä.
Hetkeä myöhemmin näin kuskin pyörivän radalla moponsa oikealla puolella, ja mopon vasemmalla puolella oli reilusti tilaa, koska mopo liukui abaut radan suuntaisesti.
Viimeinen asia mitä radalla haluan tehdä, on ajaa jonkun päälle mutkan ulostulossa, koska suurin osa ratakuolemista tapahtuu juuri sillä tavalla ja siinä paikassa.
Oikealla puolella oli myöskin muita kuskeja, joten jos olisin lähtenyt sinne puolelle väistämään, olisin voinut osua johonkin muuhun.
Joten valitsin vasemman puolen, ja lisää kaasua.
Tuohon havainnointiin, arviointiin ja valintaan meni noin 1.5 sekunttia.
Se mitä en osannut ottaa huomioon oli se että 0.47 sek ennen kuin olin sen perä edeltä liukuvan mopon kohdalla, sen takarengas otti rataan, ja mopo pyörähti 90 astetta, ja se riitti siihen että se takarengas osui mun mopon etujarrusatulaan, ja käänsi mun mopon eturenkaan osoittamaan oikealle, jolloin mun mopo kallistui 45 astetta vasemmalle 0.25 sekunnissa, ja sit nokka kiepsahti 0.18 sekunnissa vasemmalle siten että nokka osoitti radalta 45 astetta vasemmalle, ja sit mopo flippaa vasemmalta pystyyn 0.05 sekunnissa, meikä lähtee ilmalentoon, ja 0.1 sek myöhemmin mopo on oikealla kyljellään.
0.14 sek myöhemmin mopo on katollaan ja ottaa osuman maahan.
0.22 sek siitä mopo on pystyssä, keula osoittaa abaut "taakseppäin".
0.4 sek mopo on pystyssä, 2-3 metriä ilmassa, keula osoittaa taas menosuuntaan
0.52 sek mopo osuu vasemmalla kyljellään maahan nokan osoittaessa suoraan vasemmalle
1.17 sek kyntää turvetta ja pysähtyy, nokka osoittaa "taakseppäin"
Mielenkiintoista oli myös se, että ketju meni kahdesta kohtaa poikki/ siitä irtosi joku 20 sentin tms pätkä.
@slowrider paljos toi mittaristo maksaa...?